Gå til innhold

Føler meg som verdens berste svigerinne, sårt hun er gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med samboer I 6 år, svigerinne vært i familien i 4 år. Jeg har aldri likt henne så veldig godt egentlig, føler hun kan være falsk, vanskelig å vite hvor man har henne. 

Jeg har veldig lyst på barn, men har ikke enda. Er 37 år så føler veldig på det, redd det er for sent. 

Har gruet meg litt til den dagen de skulle si de skal ha barn, barnslig og smålig jeg vet.. så nå er hun gravid. Jeg klarte ikke bli glad, ble lei meg og litt irritert..  selvfølgelig skal hun blk gravid før meg.. hun skrev melding, så hun merket ikke noe på meg.

Jeg føler meg som verdens verste person! Har mest lyst å kutte henne ut, ikke bli med der hun er, eller be de hjem til oss. Men vet det ikke går.. hjelp! Hvordan komme seg ut av disse følelsene?

Anonymkode: 8194b...e52

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi det litt tid. Dette handler jo ikke om henne, men deg og din sorg for å ikke ha barn. 

Nå sier du jo ingenting om dere har prøvd å få barn lenge. 

Tenker det muligens var veldig snilt av henne å sende melding. Mange ville jo foretrukket å fortelle gode nyheter face to face. Så hun forstår kanskje at dette er sårt for deg. 

Anonymkode: 80603...133

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig, du er ikke verdens verste person. 

Men kanskje det er viktig for deg å ta tak i graviditet i eget liv. Går du til lege? Prøver dere? 

Anonymkode: 6f723...958

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke viser det, går det nok bra. Men det handler jo om deg, ikke henne

Anonymkode: 69922...3f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gi det litt tid. Dette handler jo ikke om henne, men deg og din sorg for å ikke ha barn. 

Nå sier du jo ingenting om dere har prøvd å få barn lenge. 

Tenker det muligens var veldig snilt av henne å sende melding. Mange ville jo foretrukket å fortelle gode nyheter face to face. Så hun forstår kanskje at dette er sårt for deg. 

Anonymkode: 80603...133

Ts her. Det er helt sant, handler ikke om henne. 

Det var vel snilt, men jeg klarer ikke helt tenke det nå. Fikk melding etterpå at hun håper jeg ikke ble lei meg, hvis det var noe jeg hadde lyst på også. Kjenner jeg egentlig ikke helt orker forholde meg til henne.. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt naturlig, du er ikke verdens verste person. 

Men kanskje det er viktig for deg å ta tak i graviditet i eget liv. Går du til lege? Prøver dere? 

Anonymkode: 6f723...958

Ts her. Går ikke til lege, har vurdert å bestille time for å vite om det fortsatt er mulig for meg. Må få gjort det nå. Er bare veldig vondt og sårt når du ser noen få alt du selv har lyst på. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Går ikke til lege, har vurdert å bestille time for å vite om det fortsatt er mulig for meg. Må få gjort det nå. Er bare veldig vondt og sårt når du ser noen få alt du selv har lyst på. 

Hvis du er 37 må du komme deg til en lege fort. Ta dette på alvor. Tenk så fint om du ble gravid snart og disse to søskenbarna kunne får glede av hverandre? 

Anonymkode: 3e33c...3c9

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i 6 år, har lyst på barn, du er nå 37 år. Hvorfor har dere ikke startet å prøve da..? 
Beklager, men dette skjønte jeg ikke helt. 

Anonymkode: a2386...519

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var vel snilt, men jeg klarer ikke helt tenke det nå. Fikk melding etterpå at hun håper jeg ikke ble lei meg, hvis det var noe jeg hadde lyst på også. Kjenner jeg egentlig ikke helt orker forholde meg til henne.. 

Synes da hun høres nokså omtenksom ut?

Reagerer du på samme måte om kollegaer, venninner og andre blir gravide?

Jeg skjønner at det er sårt, men dette handler jo egentlig ikke om henne - eller andre.

Du svarer ikke på hvor lenge dere har prøvd, men på generelt grunnlag lykkes de aller fleste par med å bli gravide i løpet av 12 mnd aktiv prøving, og hvis man tar med ivf og annen form for hjelp kommer nesten alle i mål til slutt.

Løpet er heller langt fra kjørt for de fleste 37-åringer, men om dere ikke allerede prøver bør dere jo komme i gang med det før du blir bitter og sur på andre som er gravide.

Anonymkode: 53d42...1bd

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette er sårt for deg. Som andre påpeker, dette handler om deg, din situasjon og dine følelser. Det blir ikke riktig å legge dette over på henne. Bruk litt tid på dette, men ikke bli bitter på henne. Følger jeg dette rett nå, så skal du bli tante:) Er det noe du kan forsøke å glede deg over? 

Anonymkode: 51277...36b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg prøvde å bli gravid i tre år, og måtte se på mens jeg fikk to barn i samme periode. Det var ikke noe gøy hverken for meg eller henne. Jeg syns jo at det var forferdelig at hun ikke fikk det hun ville ha, og i tillegg var det kjempetrist at hun ikke helt klarte å glede seg over mine to svangerskap. Forholdet ble litt ødelagt... jeg syns det var vanskelig å fortelle om graviditeten til henne og visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til det. Det var jo ikke min feil at jeg ble lett gravid og hun ikke ble det :( bare husk at dette ikke er svigerinnes ansvar... skjønner godt at det er trist og irriterende da. Håper du får barn etterhvert ❤️

Anonymkode: 67460...097

• Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk dette til å ta tak i det som er det egentlige problemet. Kom i gang med prøving så du slipper å være ulykkelig og redd for at du ikke skal oppnå det du ønsker deg i livet. ❤️ 

Anonymkode: 57f20...7ea

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det. Mannen min og jeg måtte gjennom prøverør. Underveis i prosessen før det klaffet for oss ble  to av mine venninner gravide. Jeg hadde det helt jævlig,  ble så deprimert av det.  Jeg klarte ikke å møte opp i barnedåpen til venninna mi for det var så sårt for meg. 

Det klaffet hos oss etterhvert.

Vet veldig godt hvordan dette føles. 

Anonymkode: 7a7d8...6fe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt at dette er sårt for deg. Som andre påpeker, dette handler om deg, din situasjon og dine følelser. Det blir ikke riktig å legge dette over på henne. Bruk litt tid på dette, men ikke bli bitter på henne. Følger jeg dette rett nå, så skal du bli tante:) Er det noe du kan forsøke å glede deg over? 

Anonymkode: 51277...36b

Ts her. Litt vanskelig å ikke ta det over på henne, men prøver.. vel, nei.. ikke nå hvertfall. Helt ærlig føles det ikke som jeg skal bli tante, hun er sammen med samboers bror, jeg føler liksom ikke.. nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er sårt, men andre kan ikke sette livet sitt på vent bare fordi du tror du skal være først. Dere er voksne. 

Jeg vet ikke hva ståa di er, om du ikke kan, vil eller ikke får til, men du får se på dette som en ypperlig sjanse til å ta tak i dine problemer, evt din manns sine, men dette skal ikke gå ut over din svigerinne eller svigerbror. 

Anonymkode: bff5e...00e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes da hun høres nokså omtenksom ut?

Reagerer du på samme måte om kollegaer, venninner og andre blir gravide?

Jeg skjønner at det er sårt, men dette handler jo egentlig ikke om henne - eller andre.

Du svarer ikke på hvor lenge dere har prøvd, men på generelt grunnlag lykkes de aller fleste par med å bli gravide i løpet av 12 mnd aktiv prøving, og hvis man tar med ivf og annen form for hjelp kommer nesten alle i mål til slutt.

Løpet er heller langt fra kjørt for de fleste 37-åringer, men om dere ikke allerede prøver bør dere jo komme i gang med det før du blir bitter og sur på andre som er gravide.

Ts her. Nei jeg reagerer ikke sånn når andre rundt meg blir gravide. Syns det er veldig hyggelig. Men med henne føler jeg desverre ikke det. Hun tar alt.. den første av oss som giftet seg, og får nå første barnebarnet. Hun er liksom mest i veien 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Nei jeg reagerer ikke sånn når andre rundt meg blir gravide. Syns det er veldig hyggelig. Men med henne føler jeg desverre ikke det. Hun tar alt.. den første av oss som giftet seg, og får nå første barnebarnet. Hun er liksom mest i veien 🙈

Men hun gjør jo ikke dette for å ødelegge for deg? Hun lever da bare sitt eget liv, hvilket hun er i din fulle rett til. Du lever ditt og må ta tak i det du savner i ditt liv.

• Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har ikke du giftet deg og blitt gravid på hele 6 år?

Er du snart 40 og sitter fast i ett forhold du ikke liker?

Man styrer sitt eget liv vettu.

Anonymkode: 57841...66b

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hun gjør jo ikke dette for å ødelegge for deg? Hun lever da bare sitt eget liv, hvilket hun er i din fulle rett til. Du lever ditt og må ta tak i det du savner i ditt liv.

Det er jeg veldig klar over. Tror da ikke hun gjør det for å ødelegge for meg. Jeg skjønner det.. sliter med å forholde meg til henne, de familie selskapene hun ikke er i er mye mer behagelig. Og ja.. ser jeg høres veldig barnslig ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså... du må virkelig jobbe med deg selv! Dette handler ikke om at hun alltid "skal" være først eller at du ikke har fått barn ennå. Du føler at hun er bedre enn deg i alt hun gjør og derfor liker du henne ikke. Du er rett og slett sjalu på henne!

Anonymkode: 5ccb1...87c

• Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...