AnonymBruker Skrevet i går, 18:03 #1 Del Skrevet i går, 18:03 Ja, som overskriften sier. Jeg lurer på om noen har kjøpt enebolig alene i godt voksen alder. Hva så du etter, hvorfor gjorde du det? Er det et sted du kan bo også i alderdommen? Jeg har så lyst, men føler jeg er for gammel og at jeg heller burde kjøpe noe lite og lettstelt. Men jeg er så lei av å bo så tett på andre folk og med naboer overalt. Bor i lite rekkehus nå og er over 50. Tenk om jeg blir pleietrengende, alvorlig syk eller noe annet. Har ikke nettverk heller. Anonymkode: bf5b1...5ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:05 #2 Del Skrevet i går, 18:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, som overskriften sier. Jeg lurer på om noen har kjøpt enebolig alene i godt voksen alder. Hva så du etter, hvorfor gjorde du det? Er det et sted du kan bo også i alderdommen? Jeg har så lyst, men føler jeg er for gammel og at jeg heller burde kjøpe noe lite og lettstelt. Men jeg er så lei av å bo så tett på andre folk og med naboer overalt. Bor i lite rekkehus nå og er over 50. Tenk om jeg blir pleietrengende, alvorlig syk eller noe annet. Har ikke nettverk heller. Anonymkode: bf5b1...5ae Det finnes hjemmesykepleie og sånn, tenker jeg. Jeg sparer til hus og skal bo i det til jeg kreperer eller det faller ned. Drit lei av folk. Anonymkode: dd852...b61 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:08 #3 Del Skrevet i går, 18:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes hjemmesykepleie og sånn, tenker jeg. Jeg sparer til hus og skal bo i det til jeg kreperer eller det faller ned. Drit lei av folk. Anonymkode: dd852...b61 Ved hvilken alder tenker du det blir mulig å flytte dit? Er du på min alder? Jeg er også lei av folk, i alle fall å bo med så lite privatliv. Anonymkode: bf5b1...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 18:10 #4 Del Skrevet i går, 18:10 Hus på et plan eller et hus der du kan bo på et plan i krise? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:15 #5 Del Skrevet i går, 18:15 Hvor lenge orker du snømåking hver eneste dag i kanskje lengre perioder da, flere måneder i året? Sterk nok rygg og armer? Det å slippe snømåking, plenklipping, maling, luking og generelt vedlikehold må da være gull verdt, særlig når man er over 50, blir eldre og ikke akkurat yngre for hver dag. Jeg foretrekker leilighet, men kan forstå at noen foretrekker privatlivet og at det lokker. Men alt arbeidet og kostnadene som medfølger hus? Nei takk. Jo eldre huset er, jo billigere er det i innkjøp, men jo dyrere er det i vedlikehold. Det kan bli for mye økonomisk for en enkelt person, med mindre man har svært god lønn. Anonymkode: bbe90...165 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:17 #6 Del Skrevet i går, 18:17 BobbySocks skrev (4 minutter siden): Hus på et plan eller et hus der du kan bo på et plan i krise? Ja, absolutt. Ønsker meg en relativt liten enebolig med tilhørende hage og garasje. Livsløpsstandard. Såpass stort bad at det kan tilpasses rullestol/gåstol. Her jeg bor nå har jeg ikke garasje, må måke ekstremt masse snø, har en veldig bratt trapp og både yttergang og bad er så lite at rullestol el hadde vært umulig. Dessuten trapper for å komme inn døra. Anonymkode: bf5b1...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet i går, 18:17 #7 Del Skrevet i går, 18:17 Tenkte å kjøpe leilighet når jeg begynner å bli skrøpelig, vanskeligere bo i enebolig m alt pokkers vedlikehold nårformen ikke er på topp lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:19 #8 Del Skrevet i går, 18:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge orker du snømåking hver eneste dag i kanskje lengre perioder da, flere måneder i året? Sterk nok rygg og armer? Det å slippe snømåking, plenklipping, maling, luking og generelt vedlikehold må da være gull verdt, særlig når man er over 50, blir eldre og ikke akkurat yngre for hver dag. Jeg foretrekker leilighet, men kan forstå at noen foretrekker privatlivet og at det lokker. Men alt arbeidet og kostnadene som medfølger hus? Nei takk. Jo eldre huset er, jo billigere er det i innkjøp, men jo dyrere er det i vedlikehold. Det kan bli for mye økonomisk for en enkelt person, med mindre man har svært god lønn. Anonymkode: bbe90...165 Vel, kan umulig bli mer vedlikehold enn her jeg bor nå. Tenker at det må da gå an å leie noen til både å måke snø og å male hus? Og luking kan man vel bare droppe? Anonymkode: bf5b1...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:19 #9 Del Skrevet i går, 18:19 makkapakka skrev (1 minutt siden): Tenkte å kjøpe leilighet når jeg begynner å bli skrøpelig, vanskeligere bo i enebolig m alt pokkers vedlikehold nårformen ikke er på topp lenger... Ja, men du ser for deg 50 da eller? Anonymkode: bf5b1...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet i går, 18:21 #10 Del Skrevet i går, 18:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men du ser for deg 50 da eller? Anonymkode: bf5b1...5ae Klarer det til 70, m spørs om jeg gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #11 Del Skrevet i går, 18:22 makkapakka skrev (Akkurat nå): Klarer det til 70, m spørs om jeg gidder Med andre ord kan jeg kjøpe enebolig og bo i den i minst tjue år, da må det vel være mulig. Anonymkode: bf5b1...5ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #12 Del Skrevet i går, 18:26 Du er 50! God sjanse for at du skal leve mellom 40 og 50 år til. Skal du være "for gammel" for det du drømmer om halve livet liksom? Anonymkode: 31945...a75 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:28 #13 Del Skrevet i går, 18:28 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, som overskriften sier. Jeg lurer på om noen har kjøpt enebolig alene i godt voksen alder. Hva så du etter, hvorfor gjorde du det? Er det et sted du kan bo også i alderdommen? Jeg har så lyst, men føler jeg er for gammel og at jeg heller burde kjøpe noe lite og lettstelt. Men jeg er så lei av å bo så tett på andre folk og med naboer overalt. Bor i lite rekkehus nå og er over 50. Tenk om jeg blir pleietrengende, alvorlig syk eller noe annet. Har ikke nettverk heller. Anonymkode: bf5b1...5ae Har bygd et lite hus med 1 etg. Tegnet selv .Så praktisk, også mtp alderdom. Anonymkode: c8b00...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet i går, 18:28 #14 Del Skrevet i går, 18:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med andre ord kan jeg kjøpe enebolig og bo i den i minst tjue år, da må det vel være mulig. Anonymkode: bf5b1...5ae Ja det kan du, men det er lurt at d er litt tak idag, enebolig er mye arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:35 #15 Del Skrevet i går, 18:35 makkapakka skrev (6 minutter siden): Ja det kan du, men det er lurt at d er litt tak idag, enebolig er mye arbeid Har bodd i enebolig før. Syns ikke det var mer jobb enn rekkehus. Heller motsatt. Anonymkode: bf5b1...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #16 Del Skrevet i går, 18:49 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har bygd et lite hus med 1 etg. Tegnet selv .Så praktisk, også mtp alderdom. Anonymkode: c8b00...89a Det høre jo helt genialt ut. Hvor stort er det? Er det litt landlig? Tenker at det blir veldig dyrt … Anonymkode: bf5b1...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:52 #17 Del Skrevet i går, 18:52 Flyttet til hus i midten/slutten av 40-årene og har ikke angret. Leiligheten ble rett og slett for lettstelt for meg, og den hverdagsaktiviten jeg får av å ha hus er viktig for meg. Både mentalt og fysisk. Hadde bodd i tomannsbolig før leiligheten. Anonymkode: e9300...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:00 #18 Del Skrevet i går, 19:00 Jeg kjøpte hus når jeg var 45. Drømmehus på naturtomt med bratt trappe ned til huset og generelt uvøren tomt. Rakk å renovere det viktigste de første årene (tak, el, etterisolering, ny garasje, og alt inne på en flate), mens jeg ennå hadde hjelp i foreldre. Er 49 nå, og har heller ingen familie som kan bistå med slike ting lenger. I mitt hode er alt med snø og generelt vedlikehold gøyere og mer meningsfylt enn å gå på gymmen - det er en glede å pusle ute når kveldene blir lengre, og vinteren er ikke verre her enn at det holder med 45 min snømåking på det verste.. Satser på å bo her så lenge jeg er frisk nok til å klatre på taket hver vår og høst, og synes vedlikeholdet er overkommelig, eller har råd til å kjøpe den hjelpen som trengs. Her er null innsyn, masse utsikt, sol hele året, garasje og 5min å gå til sentrum. I verste fall gjør jeg som forrige eier gjorde; kjøper liten leilighet i sentrum (med sikkerhet i huset) og beholder huset som hytte. Huset og hagen er altfor unikt til å byttes mot blokkliv. Det er magisk å ha sitt eget, lille private paradis! Og YOLO. Anonymkode: d1555...ac6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:06 #19 Del Skrevet i går, 19:06 Naboen her bygde drømmeboligen i alder 82 år. Han bor der fortsatt (nå er han 90) og måker snø og inviterer til 17 mai. Han er enkemann. Det var nok en slags drøm for ham, og slett ikke alle er i den formen han er i men tror og at hans driv og energi holder ham ung. han pusler med noe rundt huset hele tiden og følger med. Jeg kjenner og et voksent par som solgt en stor leilighet og flyttet til Asker til en enebolig da deres store barn flyttet ut, kjenner jeg synes det er deilig med sånne! Anonymkode: e9a1d...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:11 #20 Del Skrevet i går, 19:11 Kommer langt med robotklipper og snøfreser og da, hjelper i hvert fall litt 😊 Og det finnes jo definitivt hus med små hager og innkjørsler 😊 Anonymkode: 09908...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå