Gå til innhold

Helt sinnsyk matlyst av remeron

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir ikke mett. Spiser som en hest. 5 kg opp på knappe to-tre uker. Prøver virkelig å kontrollere meg, men føles umulig. Er dette normalt at medisiner kan gi en så sinnsyk matlyst?

Anonymkode: 57a9a...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Remeron er kjent for å ha ulvesult som bivirkning. Jeg har gått på remeron i 3 år nå og har ikke gått opp 2 gram og har null ulvesult men det var en bivirkning legen min advarte meg mot i begynnelsen, jeg vet også om noen i nær krets som har måtte byttet medisin etter de gjekk opp mye i vekt, så det er forskjell hvordan vi reagerer. For min del har Remeron virkelig vært en livredder men jeg hadde nok undersøkt andre merker om jeg hadde opplevd en slik enorm sult. Så mitt råd er å ta det opp med legen din.

Anonymkode: e586b...83c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk opp 40kg på remeron. Ble jækla sulten av den..

Anonymkode: b7fdf...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt forfedelig.  La på meg 6 kg på 3 uker.  Sluttet på dagen. 

Anonymkode: cc145...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en kjent bivirkning som har ført til at Remeron brukes til dyr også. Jeg har fått Remeron av dyrlegen to ganger til katter som har vært så syke at de ikke ville spise. Da har de blitt helt ville og kastet i seg maten. Det ser ganske ekstremt ut hvor stor ulvehunger de får, men det har hjulpet dem over kneika.

Første gangen fikk jeg tablettene som er laget for mennesker, og jeg måtte dele den i 8 eller noe sånt for å få riktig dose til en katt. Neste gang hadde det blitt utviklet en egen kattevariant av Remeron som var mye enklere å bruke. Da var det laget en salve (kalt Mirataz) som skulle smøres på innsiden av øret. 

Så ja, det er en vanlig bivirkning. 

Anonymkode: 80a4c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Remeron gav meg den verste måneden jeg har hatt noen gang. Jeg gråt, sov og spiste. Helt forferdelig.

Anonymkode: aa4c3...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har fått Tolvon/Mianserin som er i samme gata. Er altså så sulten. Har gått på butikken og kjøpt kaker, is og sjokolade og stappet i meg. Jeg er vanligvis veldig disiplinert med mat, men dette var umulig å stå imot. Jeg orker ikke dette, og slutter på den medisinen. Synd, for jeg hadde god effekt. Men det var skikkelig ekkelt å miste kontrollen 😔

Anonymkode: 579b5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk opp 9 kg første året på remeron. Men etterhvert har jeg klart å gå ned 5 av de igjen😅 men den har absolutt ført til økt matlyst for min del…

Anonymkode: e07f5...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på remeron for mange år siden, merket ikke noe til sult men ble jævlig nedfor av det

Anonymkode: 81557...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.30):

Blir ikke mett. Spiser som en hest. 5 kg opp på knappe to-tre uker. Prøver virkelig å kontrollere meg, men føles umulig. Er dette normalt at medisiner kan gi en så sinnsyk matlyst?

Anonymkode: 57a9a...33e

Jaa! Jeg gikk på dei i 15 år. Jeg gikk «bare» opp 20 kg, var undervektig..  men herregud for en sinnssyk matlyst jeg fikk 1 time etter jeg tok den. Jeg åt alt jeg kom over 😅jeg savner dei av og til, for nå har jeg så dårlig matlyst 🤭 

Anonymkode: 67aa7...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk det sånn på Mianserin. Gikk opp 15 kg på veldig kort tid, spiste alt jeg kom over.

Anonymkode: 78348...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har fått Tolvon/Mianserin som er i samme gata. Er altså så sulten. Har gått på butikken og kjøpt kaker, is og sjokolade og stappet i meg. Jeg er vanligvis veldig disiplinert med mat, men dette var umulig å stå imot. Jeg orker ikke dette, og slutter på den medisinen. Synd, for jeg hadde god effekt. Men det var skikkelig ekkelt å miste kontrollen 😔

Anonymkode: 579b5...bee

Jeg husker jeg spiste 4 skiver til kvelds en kveld og var fortsatt sulten og heiv i meg 2 skiver til.  Har aldri i mitt liv spist 6 skiver til noe måltid utenom denne kvelden. 

Anonymkode: cc145...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det for søvn, brukt i 5 år, men i lavere doser enn for depresjon og har ikke gått opp noe. Faktisk har jeg gått ned i vekt fordi jeg pleide å kjedespise på nettene når jeg hadde innsomnia. Nå sover jeg tungt i 8-9 timer og det er det eneste som har funket for meg. 

Husk at bivirkninger er ikke noe alle får. Dersom du opplever flere bivirkninger enn positive effekter så er det ikke rette medikament for deg. 

Anonymkode: d604e...448

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker det for søvn, brukt i 5 år, men i lavere doser enn for depresjon og har ikke gått opp noe. Faktisk har jeg gått ned i vekt fordi jeg pleide å kjedespise på nettene når jeg hadde innsomnia. Nå sover jeg tungt i 8-9 timer og det er det eneste som har funket for meg. 

Husk at bivirkninger er ikke noe alle får. Dersom du opplever flere bivirkninger enn positive effekter så er det ikke rette medikament for deg. 

Anonymkode: d604e...448

Jeg brukte også for søvn, og en veeeeeldig liten dose. Sov godt, etter to timer med ulvehunger. Hver dag. 

Anonymkode: 78348...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...