AnonymBruker Skrevet i går, 16:59 #1 Del Skrevet i går, 16:59 Har blitt frisk igjen, men denne brennende/sviende følelsen henger igjen. Noen som har hatt det samme og har noen tips, eller går det bare over av seg selv om tid og stunder? Anonymkode: 0ef2a...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #2 Del Skrevet i går, 17:28 Kan være brennende munn. Jeg hadde det for noen år siden. Finnes ingen behandling og må bli bedre av seg selv. Tar vanligvis 1-3 år. Anonymkode: 421ea...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #3 Del Skrevet i går, 17:46 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan være brennende munn. Jeg hadde det for noen år siden. Finnes ingen behandling og må bli bedre av seg selv. Tar vanligvis 1-3 år. Anonymkode: 421ea...fff Det kom akutt samtidig med covid. Virkelig, ingen behandling? Au, altså..au. . Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #4 Del Skrevet i går, 18:04 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det kom akutt samtidig med covid. Virkelig, ingen behandling? Au, altså..au. . Anonymkode: 0ef2a...752 Vet ikke om du har det jeg hadde. Men er det brennende munnsyndrom er det ingen behandling. Anonymkode: 421ea...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:12 #5 Del Skrevet i går, 18:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet ikke om du har det jeg hadde. Men er det brennende munnsyndrom er det ingen behandling. Anonymkode: 421ea...fff Jeg leser at sink kan hjelpe, så jeg skal teste det ut Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:13 #6 Del Skrevet i går, 18:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leser at sink kan hjelpe, så jeg skal teste det ut Anonymkode: 0ef2a...752 Tannlege er det som hjalp meg mest. Anonymkode: 421ea...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:17 #7 Del Skrevet i går, 18:17 Sopp?? Anonymkode: d818b...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:21 #8 Del Skrevet i går, 18:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sopp?? Anonymkode: d818b...dbe Får man sopp av covid? Har ingen blemmer eller misfarget tunge. Tungen har dog litt røde prikker sånn på tuppen. Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #9 Del Skrevet i går, 18:22 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tannlege er det som hjalp meg mest. Anonymkode: 421ea...fff Hva gjorde tannlegen? Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:59 #10 Del Skrevet i går, 19:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjorde tannlegen? Anonymkode: 0ef2a...752 Diagnose og lindrende medisin. Fastlege ØNH hadde ikke kompetanse. Anonymkode: 421ea...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:00 #11 Del Skrevet i går, 20:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Diagnose og lindrende medisin. Fastlege ØNH hadde ikke kompetanse. Anonymkode: 421ea...fff Ok, skal snakke med tannlegen neste mnd når jeg skal dit. Frem til da så tester jeg sink Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:02 #12 Del Skrevet i går, 20:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, skal snakke med tannlegen neste mnd når jeg skal dit. Frem til da så tester jeg sink Anonymkode: 0ef2a...752 Hvis du kan vente så lenge kan det umulig gjøre så vondt som det jeg hadde. Anonymkode: 421ea...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:08 #13 Del Skrevet i går, 20:08 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du kan vente så lenge kan det umulig gjøre så vondt som det jeg hadde. Anonymkode: 421ea...fff Jeg visste ikke at det var en konkurranse i hvem som hadde sterkest smerte. Du vet ingenting om hvor vondt jeg har eller hvorfor jeg ikke har mulighet til å dra til tannlegen umiddelbart. Anonymkode: 0ef2a...752 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #14 Del Skrevet i går, 20:16 Slet med det av og på i noen år. Begynte tilbake i 2021 eller noe, og er vel kanskje et år siden jeg opplevde enda et oppbluss av det. Tenkte at det var slik «geographic tongue». Var det som passet best til beskrivelsen. Utrolig irriterende. Begynte alltid med følelsen av at jeg hadde spist noe varm og følelsen av at det svir i munnen. Men så ga det seg aldri og fortsatte i noen uker om gangen. Før det tok seg opp igjen en måned og to senere. Anonymkode: c1156...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:18 #15 Del Skrevet i går, 20:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slet med det av og på i noen år. Begynte tilbake i 2021 eller noe, og er vel kanskje et år siden jeg opplevde enda et oppbluss av det. Tenkte at det var slik «geographic tongue». Var det som passet best til beskrivelsen. Utrolig irriterende. Begynte alltid med følelsen av at jeg hadde spist noe varm og følelsen av at det svir i munnen. Men så ga det seg aldri og fortsatte i noen uker om gangen. Før det tok seg opp igjen en måned og to senere. Anonymkode: c1156...2f9 Kan legge til at jeg hadde tydelig områder som var skikkelig glatte på tunga, som om jeg hadde mistet smaksløkene/klumpene. Det som ikke stemte med geografisk tunge var at det flyttet ikke på seg hos meg, men var samme området som ble glatt hver gang. Anonymkode: c1156...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:25 #16 Del Skrevet i går, 20:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan legge til at jeg hadde tydelig områder som var skikkelig glatte på tunga, som om jeg hadde mistet smaksløkene/klumpene. Det som ikke stemte med geografisk tunge var at det flyttet ikke på seg hos meg, men var samme området som ble glatt hver gang. Anonymkode: c1156...2f9 Jeg har ikke geografisk tunge. Jeg tror det er hormonelt pga covid. Det kom paralelt med viruset, og det står en del om burning mouth syndrom og covid på nettet. Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:35 #17 Del Skrevet i går, 20:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke geografisk tunge. Jeg tror det er hormonelt pga covid. Det kom paralelt med viruset, og det står en del om burning mouth syndrom og covid på nettet. Anonymkode: 0ef2a...752 Har ikke lest hele tråden. Kom parallelt med covid dette også. Og er også linket til covid allerede. https://www.healthline.com/health/infection/covid-tongue#what-it-is https://coronavirus.dental-tribune.com/news/covid-tongue-dentists-urged-to-remain-alert-to-symptoms-in-the-oral-cavity/ Så tenkte jeg kunne nevne min erfaring 😅 men godt du har funnet ut av det 👍🏻 Anonymkode: c1156...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:07 #18 Del Skrevet i går, 21:07 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har ikke lest hele tråden. Kom parallelt med covid dette også. Og er også linket til covid allerede. https://www.healthline.com/health/infection/covid-tongue#what-it-is https://coronavirus.dental-tribune.com/news/covid-tongue-dentists-urged-to-remain-alert-to-symptoms-in-the-oral-cavity/ Så tenkte jeg kunne nevne min erfaring 😅 men godt du har funnet ut av det 👍🏻 Anonymkode: c1156...2f9 Jeg har ikke funnet ut av det. Jeg har spurt om hva folk med samme symptom har gjort for å bli kvitt det Siden syklusen min ble klusset til samtidig (skjedde sist runde med covid også), og jeg verken har trøske/belegg på tunge/blemmer osv, så antar jeg at det er hormonelt. Covid er jo kjent for å gi hormonell ubalanse. Det eneste jeg kan se, er noen små røde prikker helt ytterst på tungen. Men jeg studerer sjeldent tungen min, så aner ikke om det alltid har vært der eller om det er noe nytt Det er liksom hele munnen, tunga, og leppene. Men, jeg skal som sagt til tannlegen snart og sjekke Tok du noe for det, eller ga det seg av seg selv? Anonymkode: 0ef2a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har ikke funnet ut av det. Jeg har spurt om hva folk med samme symptom har gjort for å bli kvitt det Siden syklusen min ble klusset til samtidig (skjedde sist runde med covid også), og jeg verken har trøske/belegg på tunge/blemmer osv, så antar jeg at det er hormonelt. Covid er jo kjent for å gi hormonell ubalanse. Det eneste jeg kan se, er noen små røde prikker helt ytterst på tungen. Men jeg studerer sjeldent tungen min, så aner ikke om det alltid har vært der eller om det er noe nytt Det er liksom hele munnen, tunga, og leppene. Men, jeg skal som sagt til tannlegen snart og sjekke Tok du noe for det, eller ga det seg av seg selv? Anonymkode: 0ef2a...752 Det er gått kanskje et år siden forrige gang jeg hadde «anfall». Det kom og gikk hos meg, av og på annen hver måned nesten. Og nå så har det vært borte en stund. Men føler meg ikke trygg på at det ikke kommer igjen. Anonymkode: c1156...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg visste ikke at det var en konkurranse i hvem som hadde sterkest smerte. Du vet ingenting om hvor vondt jeg har eller hvorfor jeg ikke har mulighet til å dra til tannlegen umiddelbart. Anonymkode: 0ef2a...752 Det er sant. Men om du tror sink kan hjelpe, og vil se det an betyr det at du er i stand til å se det an. Da tviler jeg på at du har brennende munn, og burde heller dra til lege for hjelp til diagnose. Anonymkode: 421ea...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå