Floater Skrevet i går, 16:14 #1 Del Skrevet i går, 16:14 Jeg skal fly alene for første gang, og det er en innenlandsreise fra Trondheim til Oslo. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre på flyplassen… Jeg reiser kun med håndbagasje, så jeg slipper å sjekke inn bagasje. Hva gjør jeg når jeg kommer inn på flyplassen? Sjekker man inn via en skranke eller en sånn selvhjelpsmaskin? Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:06 #2 Del Skrevet i går, 17:06 Du kan sjekke inn på nettet/mobil fra ca. 22 timer før avgang. Eller i automat på flyplassen. Så scanner du qr-koden på billetten for å komme inn I sikkerhetskontrollen. Der legger du bagasje og ytterklær i en kasse. Du tar først ut event laptop (mobil kan ligge i jakke) og flytende ting. Du kan ikke ha med flytende ting på mer enn 100 ml per stykk i håndbagasjen. Legg alt flytende i en 1-liters gjennomsiktig pose. Tøm lommene på buksa (særlig viktig når det gjelder metall, et lommetørkle etc går fint. Ta gjerne av et eventuelt belte, særlig om spennen er stor og av metall. Dette legges også i kassen. Gå gjennom "portalen". Av og til piper det selv om du har gjort alt riktig for enkelte trekkes ut til tilfeldig kontroll. Etter sikkerhetskontrollen kan du rusle rundt eller gå rett til gaten. Du bør være ved gaten senest litt før boarding starter. Mange flyselskaper har boarding i grupper, så se på boardingkortet ditt hvilken gruppe du har, slik at du slipper å bli stoppet fordi du prøver å gå ombord for tidlig. God tur! Anonymkode: 68eab...e82 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå