AnonymBruker Skrevet i går, 14:57 #1 Del Skrevet i går, 14:57 Jeg har skrevet flere ganger om min sjalu og usikkre mann her. Som ikke lar meg kle meg som jeg ønsker og mener jeg flørter med noen bare fordi jeg prater med de.. Skriver igjen, for jeg må bare få lirt det av meg.. Har en sånn app som tracker syklusen min, og har invitert han for å forså mer. Han leser den og er ivrig på det, men når det ikke passer med det som står, så stiller han spørsmål rundt det, som en idiot spør du meg. Stemmer denne appen eller? For den sier du skal være glad og ha høy sexlyst, men du har jo ikke det? Så da forklarer jeg at jeg har blitt ganske flat følelsesmessig, fordi vi ikke gjør så mye av det som gir meg glede.. Jeg vil møte venninner, trene, ta en ordentlig skitur uten barn så det faktisk blir trening. Dra på konserter, arrangere middagsselskap osv osv.. Han klarer ikke være sosial lenger, blir sliten av folk, forandret seg MYE på den fronten.. Han har startet ett helt idiotisk prosjekt hjemme som tar masse tid og energi fra han, som fører til at jeg må være hjemme og vaske og rydde og ordne med barna for at han skal kunne bli ferdig og jeg er så oppgitt over det for jeg SA det til han at det blir for mye, jeg har ikke lyst til å legge tilrette for dette prosjektet, men han satte i gang uansett.. Nå er det morsdag og jeg sier vi kan ta en liten skitur med han minste sammen, også kan jeg ta en lengere en, hvis det er greit? Jada, helt topp! Vi gjør oss klare, og jeg tar åå en faktiske langrennsbuksa jeg har og ikke en sånn bomsete annen utebukse jeg tidligere alltid har brukt fordi han ikke takler når jeg har på tettsittende bukser, fordi han skulle vist skjerpe seg og jobbe med seg selv, og slutte med det, men joda kommentaren om jeg virkelig skal gå i den buksa?!?! Kommer som forventet den, og han skal ikke være med på skitur allikevell.. 🤬🤬 Jeg gir opp. Vi selger til våren og jeg er ferdig.. idiot Anonymkode: 3d3d4...17e 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #2 Del Skrevet i går, 14:58 Ok. Anonymkode: e2952...ed5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet i går, 15:01 #3 Del Skrevet i går, 15:01 Bra valg. Menn som oppfører seg såpass kontrollerende er det bare til å kaste rett ut så fort som mulig. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:03 #4 Del Skrevet i går, 15:03 Det er jo du som velger å fortsette å være sammen med han. Anonymkode: 164dc...3b4 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet i går, 15:07 #5 Del Skrevet i går, 15:07 Ja. Men så lenge du velger dette livet, så blir det for dumt å klage også. Du får ha på deg den bomsete buksa da. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:10 #6 Del Skrevet i går, 15:10 Ser ikke helt hva som er problemet her, jeg... Anonymkode: aa4f9...416 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:10 #7 Del Skrevet i går, 15:10 Hva slags råd vil du ha? For det er ingenting her som tyder på at det går seg til. Anonymkode: 8982f...21f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:12 #8 Del Skrevet i går, 15:12 Det er jo du som er den største dusten som holder sammen med en slik mann. Anonymkode: 29088...1ae 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #9 Del Skrevet i går, 15:15 Kunne ikke falt meg inn å være sammen med en sånn mann. Hvorfor i guds navn har han innsyn i din app om din syklus? Noe så dumt. Anonymkode: 52173...bb3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #10 Del Skrevet i går, 15:18 Du liker at han er slik. Hvis ikke, hadde du gått fra han. Anonymkode: fc56f...ac7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #11 Del Skrevet i går, 15:36 Jeg håper du mener alvor nå, og at du faktisk går fra ham til våren (det er bare 2-3 måneder til...). Men skal jeg tippe, så kommer han til å bruke det prosjektet han har satt i gang som unnskyldning for å holde på deg. Han kommer mest trolig til å trene slik at prosjektet ikke blir ferdig, slik at dere ikke kan selge. Så mitt beste tips er at du selv sørger for at dette prosjektet blir ferdig. Få inn familie og venner som kan hjelpe dere en helg med dette, gjør det til en overraskelse for mannen, slik at han ikke kan nekte det på forhånd. Ikke fortell ham noe før de er på døren, og forklar de som kommer at de må komme samlet på samme klokkeslett. Til mannen forklarer du det som en fantastisk overraskelse, og så lager du noe enkel mat til alle på søndagen som takk. (Eller du bestiller fagfolk til å gjøre det, eller om det er noe du selv kan gjøre - ta fri noen dager og gjør det selv!) Jeg håper inderlig at du kommer deg ut av dette forholdet, for det er ikke bare usunt for deg, det er skadelig for barna deres også å se hvordan far behandler mor! Anonymkode: 5ced4...654 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:00 #12 Del Skrevet i går, 18:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo du som velger å fortsette å være sammen med han. Anonymkode: 164dc...3b4 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du liker at han er slik. Hvis ikke, hadde du gått fra han. Anonymkode: fc56f...ac7 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne ikke falt meg inn å være sammen med en sånn mann. Hvorfor i guds navn har han innsyn i din app om din syklus? Noe så dumt. Anonymkode: 52173...bb3 Det er appen selv som foreslår det, det er for at mannen skal ha litt innsikt i hvordan en kvinne kan ha det, hvorfor humøret svinger, vi får kramper etc. Det er godt ment, og kan være kjempe fint verktøy for ett parforhold. Når jeg har hatt pMS og kramper vet han det og er mer omtenksom ovenfor meg, det har vært kjempe fint. Men når han tenker den er 100% korrekt og at vi er roboter eller noe sånt som kun styres av hormonelle endringene kroppen og ikke forstår at ting er litt mer sammensatt en som så, funker det jo ikke så bra da.. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo du som er den største dusten som holder sammen med en slik mann. Anonymkode: 29088...1ae Dere har jo selvfølgelig rett, det er bare det at han var ikke sånn i det hele tatt før jeg fikk barn med han, og mår man har barn sammen gjør man mye for å prøve å få det til å funke.. Jeg har føyd meg alt for mye etter hans behov, mistet meg selv og latt meg selv bli kontrollert, det er helt riktig det. Jeg måtte bli deprimert og halvveis møte veggen for å skjønne hvor ille det faktisk var. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags råd vil du ha? For det er ingenting her som tyder på at det går seg til. Anonymkode: 8982f...21f Det har du dessverre helt rett i. Som jeg skrev trengte jeg å få det ut, og jeg har ikke så mange å snakke med. Vi hadde en heftig diskusjon/krangel for noen uker siden hvor jeg gjorde det VELDIG tydelig at jeg går hvis han fortsetter på denne måten og hvorfor og han virket å forstå det og ville jobbe med seg selv. Når han da ikke klarer å holde disse følelsene litt mer i sjakk og tenke at han skal gi meg det jeg ønsket meg i dag, istedenfor å oppføre seg som en barnslig guttevalp, blir jeg så skuffet og føler meg så lite verdt, men hvorfor jeg fortsetter å bli overrasket er jo vanvittig.. TS Anonymkode: 3d3d4...17e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet i går, 18:09 #13 Del Skrevet i går, 18:09 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er appen selv som foreslår det, det er for at mannen skal ha litt innsikt i hvordan en kvinne kan ha det, hvorfor humøret svinger, vi får kramper etc. Det er godt ment, og kan være kjempe fint verktøy for ett parforhold. Når jeg har hatt pMS og kramper vet han det og er mer omtenksom ovenfor meg, det har vært kjempe fint. Men når han tenker den er 100% korrekt og at vi er roboter eller noe sånt som kun styres av hormonelle endringene kroppen og ikke forstår at ting er litt mer sammensatt en som så, funker det jo ikke så bra da.. Dere har jo selvfølgelig rett, det er bare det at han var ikke sånn i det hele tatt før jeg fikk barn med han, og mår man har barn sammen gjør man mye for å prøve å få det til å funke.. Jeg har føyd meg alt for mye etter hans behov, mistet meg selv og latt meg selv bli kontrollert, det er helt riktig det. Jeg måtte bli deprimert og halvveis møte veggen for å skjønne hvor ille det faktisk var. Det har du dessverre helt rett i. Som jeg skrev trengte jeg å få det ut, og jeg har ikke så mange å snakke med. Vi hadde en heftig diskusjon/krangel for noen uker siden hvor jeg gjorde det VELDIG tydelig at jeg går hvis han fortsetter på denne måten og hvorfor og han virket å forstå det og ville jobbe med seg selv. Når han da ikke klarer å holde disse følelsene litt mer i sjakk og tenke at han skal gi meg det jeg ønsket meg i dag, istedenfor å oppføre seg som en barnslig guttevalp, blir jeg så skuffet og føler meg så lite verdt, men hvorfor jeg fortsetter å bli overrasket er jo vanvittig.. TS Anonymkode: 3d3d4...17e Det er her du tenker helt feil. Spiller ingen rolle hvpr fantastisk han var i starten, du må forholde deg til hvordan han er NÅ. Og det å holde sammen pga barn er bare bs. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:50 #14 Del Skrevet i går, 18:50 Litt sånn hos her også. Prosjekter han sa han skulle klare selv og spare oss masse penger har nesten tatt knekken på oss. Jeg satte ned foten og sa vi burde ha inn fagfolk, men blank nek med masse gode argumenter. Ender i at han klager, klager og klager over hvor uferdig alt er og skylder på meg. Han innser ikke at livet med to fulle jobber og barn er sånn. Jeg sa fra dag 2 at jeg nekter at han bruker familietid på prosjektene. Skal noe gjøres, blir det når alt annet er gjort og dagen er over, og derfor går det ikke fremover, for hvem orker å rive bad kl 10 på kvelden? Kommer aldri til å gi han innsyn i noen app. Er jeg fly forbannet, så skal det ikke skyldes på noe pms. De forstår ikke hvor viktig det er å gjøre ting som gir energi. Her har det også blitt et isolert liv der det er jeg som får « fri» for å se venner en sjelden gang i blant. Han vil ikke ut av huset og venneparene vi hadde, hører vi aldri mer fra. Anonymkode: 31a5d...2b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #15 Del Skrevet i går, 18:51 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er appen selv som foreslår det, det er for at mannen skal ha litt innsikt i hvordan en kvinne kan ha det, hvorfor humøret svinger, vi får kramper etc. Det er godt ment, og kan være kjempe fint verktøy for ett parforhold. Når jeg har hatt pMS og kramper vet han det og er mer omtenksom ovenfor meg, det har vært kjempe fint. Men når han tenker den er 100% korrekt og at vi er roboter eller noe sånt som kun styres av hormonelle endringene kroppen og ikke forstår at ting er litt mer sammensatt en som så, funker det jo ikke så bra da.. Dere har jo selvfølgelig rett, det er bare det at han var ikke sånn i det hele tatt før jeg fikk barn med han, og mår man har barn sammen gjør man mye for å prøve å få det til å funke.. Jeg har føyd meg alt for mye etter hans behov, mistet meg selv og latt meg selv bli kontrollert, det er helt riktig det. Jeg måtte bli deprimert og halvveis møte veggen for å skjønne hvor ille det faktisk var. Det har du dessverre helt rett i. Som jeg skrev trengte jeg å få det ut, og jeg har ikke så mange å snakke med. Vi hadde en heftig diskusjon/krangel for noen uker siden hvor jeg gjorde det VELDIG tydelig at jeg går hvis han fortsetter på denne måten og hvorfor og han virket å forstå det og ville jobbe med seg selv. Når han da ikke klarer å holde disse følelsene litt mer i sjakk og tenke at han skal gi meg det jeg ønsket meg i dag, istedenfor å oppføre seg som en barnslig guttevalp, blir jeg så skuffet og føler meg så lite verdt, men hvorfor jeg fortsetter å bli overrasket er jo vanvittig.. TS Anonymkode: 3d3d4...17e Selvfølgelig endrer han seg ikke. Han vet at du blir uansett. Hvorfor skal han gjøre noe da? Anonymkode: c6c2c...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:25 #16 Del Skrevet i går, 19:25 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Litt sånn hos her også. Prosjekter han sa han skulle klare selv og spare oss masse penger har nesten tatt knekken på oss. Jeg satte ned foten og sa vi burde ha inn fagfolk, men blank nek med masse gode argumenter. Ender i at han klager, klager og klager over hvor uferdig alt er og skylder på meg. Han innser ikke at livet med to fulle jobber og barn er sånn. Jeg sa fra dag 2 at jeg nekter at han bruker familietid på prosjektene. Skal noe gjøres, blir det når alt annet er gjort og dagen er over, og derfor går det ikke fremover, for hvem orker å rive bad kl 10 på kvelden? Kommer aldri til å gi han innsyn i noen app. Er jeg fly forbannet, så skal det ikke skyldes på noe pms. De forstår ikke hvor viktig det er å gjøre ting som gir energi. Her har det også blitt et isolert liv der det er jeg som får « fri» for å se venner en sjelden gang i blant. Han vil ikke ut av huset og venneparene vi hadde, hører vi aldri mer fra. Anonymkode: 31a5d...2b9 Det er helt forferdelig å leve med disse prosjektene altså. Og det verste er at hver gang jeg nevner at jeg tenkte å kjøpe ditt eller datt og ordne det slik eller sånn sier han, jamen det kan jeg lage! Trenger ikke kjøpe det! Eller så går vi på loppis/bruktmarked og finner noe vi kan fikse.. Hadde vi ikke hatt 5 andre halvferdige prosjekter og 2 små barn og 2 fulle jobber så kunne jeg vært enig i at det var gøy, men vi har nå det, og min tanke var å fikse noe på ett par timer som ble tålelig fint, imens hans har jo en hittil ukjent tidsramme.. Jeg himler med øya og han ler litt av seg selv, men han mener det jo, og blir helt rar hvis jeg bare gjennomfører.. Det er utrolig tungt. Min og har blitt asosial og det er virkelig 180 graders endring i personlighet.. Jeg forstår ikke og det er så synd for vi blir invitert til foreldre av venner til barna og han vil ikke, så vi og barna går glipp av så mye.. Nå skal vi til terapi neste uke, håper det kommer noe ut av det. Uansett om det er i retning håp for oss eller en avgjørelse om å skille lag, så må ihvertfall denne limboen være over snart.. Når min mann sier han er sliten føler jeg ingen empati lenger, han har jo satt igang med alle disse unødvendige prosjektene selv..! Hva ser du for deg å gjøre med problemene deres? Skal du gå? TS Anonymkode: 3d3d4...17e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #17 Del Skrevet i går, 19:29 Blir bare oppgitt av denne tråden. Du trenger å blåse ut irritasjon for å klare å bli i forholdet. Du skriver av deg gruff og er klar for nye uker sammen med han. Selge til våren? Har ikke troa på deg dessverre. Anonymkode: d8717...b26 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:05 #18 Del Skrevet i går, 20:05 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er helt forferdelig å leve med disse prosjektene altså. Og det verste er at hver gang jeg nevner at jeg tenkte å kjøpe ditt eller datt og ordne det slik eller sånn sier han, jamen det kan jeg lage! Trenger ikke kjøpe det! Eller så går vi på loppis/bruktmarked og finner noe vi kan fikse.. Hadde vi ikke hatt 5 andre halvferdige prosjekter og 2 små barn og 2 fulle jobber så kunne jeg vært enig i at det var gøy, men vi har nå det, og min tanke var å fikse noe på ett par timer som ble tålelig fint, imens hans har jo en hittil ukjent tidsramme.. Jeg himler med øya og han ler litt av seg selv, men han mener det jo, og blir helt rar hvis jeg bare gjennomfører.. Det er utrolig tungt. Min og har blitt asosial og det er virkelig 180 graders endring i personlighet.. Jeg forstår ikke og det er så synd for vi blir invitert til foreldre av venner til barna og han vil ikke, så vi og barna går glipp av så mye.. Nå skal vi til terapi neste uke, håper det kommer noe ut av det. Uansett om det er i retning håp for oss eller en avgjørelse om å skille lag, så må ihvertfall denne limboen være over snart.. Når min mann sier han er sliten føler jeg ingen empati lenger, han har jo satt igang med alle disse unødvendige prosjektene selv..! Hva ser du for deg å gjøre med problemene deres? Skal du gå? TS Anonymkode: 3d3d4...17e Jeg kommer ikke til å gå med det første, men godtat et ganske kjipt liv. Kan ikke huske sist jeg lo, og ikke sist jeg gråt. Vi har det aldri gøy sammen, og det slenges ofte små spydigheter frem og tilbake. Hadde jeg selv opplevd skillsmisse, hadde det vært lettere å gå, men jeg har ikke det. Jeg får meg ikke til å dra. Anonymkode: 31a5d...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:11 #19 Del Skrevet i går, 20:11 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er helt forferdelig å leve med disse prosjektene altså. Og det verste er at hver gang jeg nevner at jeg tenkte å kjøpe ditt eller datt og ordne det slik eller sånn sier han, jamen det kan jeg lage! Trenger ikke kjøpe det! Eller så går vi på loppis/bruktmarked og finner noe vi kan fikse.. Hadde vi ikke hatt 5 andre halvferdige prosjekter og 2 små barn og 2 fulle jobber så kunne jeg vært enig i at det var gøy, men vi har nå det, og min tanke var å fikse noe på ett par timer som ble tålelig fint, imens hans har jo en hittil ukjent tidsramme.. Jeg himler med øya og han ler litt av seg selv, men han mener det jo, og blir helt rar hvis jeg bare gjennomfører.. Det er utrolig tungt. Min og har blitt asosial og det er virkelig 180 graders endring i personlighet.. Jeg forstår ikke og det er så synd for vi blir invitert til foreldre av venner til barna og han vil ikke, så vi og barna går glipp av så mye.. Nå skal vi til terapi neste uke, håper det kommer noe ut av det. Uansett om det er i retning håp for oss eller en avgjørelse om å skille lag, så må ihvertfall denne limboen være over snart.. Når min mann sier han er sliten føler jeg ingen empati lenger, han har jo satt igang med alle disse unødvendige prosjektene selv..! Hva ser du for deg å gjøre med problemene deres? Skal du gå? TS Anonymkode: 3d3d4...17e Hæ? Skulle dere ikke selge huset til våren og gå fra hverandre? Anonymkode: b1d50...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:45 #20 Del Skrevet i går, 21:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Skulle dere ikke selge huset til våren og gå fra hverandre? Anonymkode: b1d50...d73 Tenkte jeg også på. Skal de gå i fra hverandre eller håper hun på at han skal forandre seg magisk og bli til en annen person. Velg lykke er mitt råd til begge de to som tenker å bli med prosjekt-mennene sine. Ingen av dere er lykkelige. Ikke kast bort livet deres på å være ulykkelig. Livene deres er så dyrebare. ♥️♥️♥️ Anonymkode: 62b73...8eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå