Gå til innhold

Jobbmuligheter som jurist uten toppkarakterer. Angrer på studievalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber i kommune og vi sliter skikkelig med å få tak i jurister. Vi trenger jurister innen anskaffelser, og vi gir blaffen i karakterer hvis vi er så heldige å få en jurist som søker. Innenfor anskaffelser/innkjøp er det stor rift om juristene om dagen. 

Du har jo ikke dårlige karakterer. Tror du fint vil finne deg jobb i det offentlige, særlig hvis du søker på stillinger som ikke er de mest attraktive. For eksempel hadde vi alltid mange søkere da jeg jobbet hos Statsforvalteren, mens i kommunen er det få søkere (selv om vi lønner 150 000 mer...). 

Så snart du har litt erfaring blir det enda enklere å søke seg videre. 

Dette går nok helt fint ts! 

Anonymkode: f1707...fba

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt jeg leser fra dette ved å se på den røde tråden er syting over at du ikke kan være enda ei som "legger eggene sine" i offentlig sektor. Offentlig sektor, også inkludert kommuner, er blitt en oppsamlingsplass for høner som "kvalifiserer" seg på andre måter enn i privat sektor, i tillegg til at høne ansetter høne og det virker som en plass der man går for å heve lønn og bli gravid. 

Ser at du TS nevner dette med å bli gravid ved flere anledninger. Som vanlig, om vi skal bruke statistikk og hypergami, så tipper jeg at fyren din er ansatt i privat sektor, tjener "godt" (betyr som regel nær millionlønn) som høner pleier å si og du syter også over at du ikke kan få jobb akkurat der du skulle ønske at du kunne få jobb. Ja, det er kjipt at Norge er et langstrakt land geografisk sett - Danmark er mye greiere på den måten, men svært få stillinger garanterer at man skal få jobb akkurat i den såkalte "byen" man selv måtte ønske. 

Ting burde vært egentlig motsatt nå. Mannen din bør inn i offentlig sektor, og få skikk på plassen, mens man bør "tvinge deg" i privat sektor slik at du sliter der og lærer deg hva det å "prestere" betyr. 

Anonymkode: 77750...97e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt jeg leser fra dette ved å se på den røde tråden er syting over at du ikke kan være enda ei som "legger eggene sine" i offentlig sektor. Offentlig sektor, også inkludert kommuner, er blitt en oppsamlingsplass for høner som "kvalifiserer" seg på andre måter enn i privat sektor, i tillegg til at høne ansetter høne og det virker som en plass der man går for å heve lønn og bli gravid. 

Ser at du TS nevner dette med å bli gravid ved flere anledninger. Som vanlig, om vi skal bruke statistikk og hypergami, så tipper jeg at fyren din er ansatt i privat sektor, tjener "godt" (betyr som regel nær millionlønn) som høner pleier å si og du syter også over at du ikke kan få jobb akkurat der du skulle ønske at du kunne få jobb. Ja, det er kjipt at Norge er et langstrakt land geografisk sett - Danmark er mye greiere på den måten, men svært få stillinger garanterer at man skal få jobb akkurat i den såkalte "byen" man selv måtte ønske. 

Ting burde vært egentlig motsatt nå. Mannen din bør inn i offentlig sektor, og få skikk på plassen, mens man bør "tvinge deg" i privat sektor slik at du sliter der og lærer deg hva det å "prestere" betyr. 

Anonymkode: 77750...97e

Jøss, det var en trivelig måte å kommunisere på… du når kanskje bedre fram med budskapet ditt om du forsøker å være litt mindre nedlatende.

Anonymkode: 43079...79d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...