Villeorev80 Skrevet i går, 13:42 #1 Del Skrevet i går, 13:42 Noen som har opplevd en brennende/sviende følelse over hele brystveggen? Det startet for en ukestid siden, følelsen kom og gikk i starten, etterhvert har følelsen blitt mer konstant og strekker seg over flere områder som nakke, bak i ryggen, halsen og litt i ansiktet. Kvalm, lite matlyst. Var til legen på onsdag, da var smerten kun i brystrygg, mente det var refluks. Står fast på 40 mg Nexium, fikk resept på Gaviscone som jeg skulle ta ved behov, dette demper ikke smerten. Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #2 Del Skrevet i går, 13:49 Jeg spurte chat-gpt. Her er svaret jeg fikk En brennende og sviende følelse over hele brystveggen kan være et symptom på flere forskjellige tilstander. Noen mulige årsaker inkluderer: 1. **Gastroøsofageal reflukssykdom (GERD)**: Sur mageinnhold kan irritere spiserøret, noe som kan føre til brennende følelser i brystet. 2. **Angina**: Dette er en form for brystsmerter som oppstår når hjertet ikke får nok blod og oksygen. Det kan føles som trykk eller brennende i brystet. 3. **Hjerteinfarkt**: En mer alvorlig tilstand som også kan manifestere seg som brystsmerter, ofte ledsaget av andre symptomer som kortpustethet, svette eller kvalme. 4. **Muskel- eller skjelettproblemer**: Spenninger eller skader i musklene rundt brystet kan forårsake smerte eller ubehag. 5. **Angst eller panikkanfall**: Psykologiske faktorer kan også føre til fysiske symptomer som brennende følelser i brystet. Det er viktig å ta slike symptomer på alvor, spesielt hvis de er nye, vedvarende eller ledsaget av andre alvorlige symptomer. Konsultasjon med en helsepersonell anbefales for en grundig vurdering. Anonymkode: 7cd32...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #3 Del Skrevet i går, 13:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte chat-gpt. Her er svaret jeg fikk En brennende og sviende følelse over hele brystveggen kan være et symptom på flere forskjellige tilstander. Noen mulige årsaker inkluderer: 1. **Gastroøsofageal reflukssykdom (GERD)**: Sur mageinnhold kan irritere spiserøret, noe som kan føre til brennende følelser i brystet. 2. **Angina**: Dette er en form for brystsmerter som oppstår når hjertet ikke får nok blod og oksygen. Det kan føles som trykk eller brennende i brystet. 3. **Hjerteinfarkt**: En mer alvorlig tilstand som også kan manifestere seg som brystsmerter, ofte ledsaget av andre symptomer som kortpustethet, svette eller kvalme. 4. **Muskel- eller skjelettproblemer**: Spenninger eller skader i musklene rundt brystet kan forårsake smerte eller ubehag. 5. **Angst eller panikkanfall**: Psykologiske faktorer kan også føre til fysiske symptomer som brennende følelser i brystet. Det er viktig å ta slike symptomer på alvor, spesielt hvis de er nye, vedvarende eller ledsaget av andre alvorlige symptomer. Konsultasjon med en helsepersonell anbefales for en grundig vurdering. Anonymkode: 7cd32...a24 Ville hørt med lege igjen siden symptomene vedvarer. Anonymkode: 7cd32...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #4 Del Skrevet i går, 13:55 Blir det verre når du anstrenger deg? Anonymkode: 9430c...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet i går, 13:59 Forfatter #5 Del Skrevet i går, 13:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir det verre når du anstrenger deg? Anonymkode: 9430c...ac7 Nei. Tok EKG når jeg var på sykehuset på onsdag, alt var bra på de målingene i følge legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:01 #6 Del Skrevet i går, 14:01 Spør om zomac. Der du har fått fungerer ikke på meg som har refluks. Anonymkode: 33bdf...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet i går, 15:05 Forfatter #7 Del Skrevet i går, 15:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør om zomac. Der du har fått fungerer ikke på meg som har refluks. Anonymkode: 33bdf...c3b Har du store refluksplager, hvordan kjennes dem hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #8 Del Skrevet i går, 15:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spurte chat-gpt. Her er svaret jeg fikk En brennende og sviende følelse over hele brystveggen kan være et symptom på flere forskjellige tilstander. Noen mulige årsaker inkluderer: 1. **Gastroøsofageal reflukssykdom (GERD)**: Sur mageinnhold kan irritere spiserøret, noe som kan føre til brennende følelser i brystet. 2. **Angina**: Dette er en form for brystsmerter som oppstår når hjertet ikke får nok blod og oksygen. Det kan føles som trykk eller brennende i brystet. 3. **Hjerteinfarkt**: En mer alvorlig tilstand som også kan manifestere seg som brystsmerter, ofte ledsaget av andre symptomer som kortpustethet, svette eller kvalme. 4. **Muskel- eller skjelettproblemer**: Spenninger eller skader i musklene rundt brystet kan forårsake smerte eller ubehag. 5. **Angst eller panikkanfall**: Psykologiske faktorer kan også føre til fysiske symptomer som brennende følelser i brystet. Det er viktig å ta slike symptomer på alvor, spesielt hvis de er nye, vedvarende eller ledsaget av andre alvorlige symptomer. Konsultasjon med en helsepersonell anbefales for en grundig vurdering. Anonymkode: 7cd32...a24 Hvis TS ønsket seg svar fra ChatGPS, så ville hun vel ikke spurt her. Anonymkode: be07f...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:26 #9 Del Skrevet i går, 16:26 Det var slik jeg hadde det når jeg begynte bli utbrent, før jeg traff veggen hardt. Anonymkode: 1cfc8...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet i går, 16:41 Forfatter #10 Del Skrevet i går, 16:41 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var slik jeg hadde det når jeg begynte bli utbrent, før jeg traff veggen hardt. Anonymkode: 1cfc8...431 Hadde du brennende smerter konstant? Ble du kvitt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #11 Del Skrevet i går, 16:44 Villeorev80 skrev (3 timer siden): Noen som har opplevd en brennende/sviende følelse over hele brystveggen? Det startet for en ukestid siden, følelsen kom og gikk i starten, etterhvert har følelsen blitt mer konstant og strekker seg over flere områder som nakke, bak i ryggen, halsen og litt i ansiktet. Kvalm, lite matlyst. Var til legen på onsdag, da var smerten kun i brystrygg, mente det var refluks. Står fast på 40 mg Nexium, fikk resept på Gaviscone som jeg skulle ta ved behov, dette demper ikke smerten. Noen som har opplevd noe lignende? Høres ut som helvetesild, som min far fikk for 2 år siden, han har til tider enda vondt! Og hsn sa det lever opp til navnet!!!! Anonymkode: ceede...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:54 #12 Del Skrevet i går, 16:54 Jeg hadde det slik i et halvt år, med daglig oppkast. Ble verre ved stress, spesielt oppkast. Fastlegen skyldte først på angst og så på reflux/syreproblemer. Medisiner funket ikke, det lille jeg klarte å hold nede. Både kvalmestillende og for reflux/syre. Husker ikke hvilke to jeg forsøkte for reflux. Ble ikke bedre, bare verre. Fikk påvist gastritt etter å ha kranglet meg til gastroskopi som de trodde var årsaken til smertene og oppkast. Siden jeg hadde refluks problemer i tillegg så ble det spekulert i om jeg har GERD. Har symptomer på GERD fortsatt, til tross for at magekatarren og refluksproblemene har blitt mye bedre. Ble ikke utredet videre grunnet ubrukelig fastlege. Anonymkode: b9ff6...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet i går, 16:54 Forfatter #13 Del Skrevet i går, 16:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres ut som helvetesild, som min far fikk for 2 år siden, han har til tider enda vondt! Og hsn sa det lever opp til navnet!!!! Anonymkode: ceede...067 Har ikke noe utslett, det er som at det svir/brenner innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villeorev80 Skrevet i går, 17:08 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 17:08 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde det slik i et halvt år, med daglig oppkast. Ble verre ved stress, spesielt oppkast. Fastlegen skyldte først på angst og så på reflux/syreproblemer. Medisiner funket ikke, det lille jeg klarte å hold nede. Både kvalmestillende og for reflux/syre. Husker ikke hvilke to jeg forsøkte for reflux. Ble ikke bedre, bare verre. Fikk påvist gastritt etter å ha kranglet meg til gastroskopi som de trodde var årsaken til smertene og oppkast. Siden jeg hadde refluks problemer i tillegg så ble det spekulert i om jeg har GERD. Har symptomer på GERD fortsatt, til tross for at magekatarren og refluksproblemene har blitt mye bedre. Ble ikke utredet videre grunnet ubrukelig fastlege. Anonymkode: b9ff6...76b Fikk du noe som gjorde at du ble kvitt svien? Hadde du det konstant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #15 Del Skrevet i går, 18:30 Villeorev80 skrev (1 time siden): Fikk du noe som gjorde at du ble kvitt svien? Hadde du det konstant? Nei, fikk beskjed om å finne matvarer som trigget og å unngå det. Og å få kontroll over stressnivået. Gikk over etter hvert, tok et år fra første symptomene til det gikk over. Anonymkode: b9ff6...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå