Gå til innhold

Er det jeg som overdriver og er for følsom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt bakgrunn.. både jeg og søskenet litt bor langt hjemmefra, så begge må overnatte når vi er her. Denne uken har søskenet mitt flere konserter, hen er musiker. Faren vår har alzheimer, men bor hjemme. Han er ekstremt negativ og nedfor HELE tiden. Jeg tar han med på konsertene for vet han gjerne vil  og sover hos han disse dagene. Søskenet har mye å gjøre, og sover hos moren vår. 

Jeg syns det er veldig krevende å være alene med far over så mange dager, og hadde håpet jeg kunne sove hos mor hvertfall 1 natt. Spurte om hun ville ha besøk I morgen, men det ville hun ikke, hun skulle hvile.. kjæresten til søskenet mitt skal sove der i natt, og søskenet mitt skal sove der i morgen natt. Men jeg fikk ikke lov.. 

Kjente jeg ble veldig lei meg, nesten på gråten, at hun sier nei til meg, men at andre får lov. 

Er det bare jeg som er overfølsom her? Ville du reagert?

Anonymkode: df39a...736

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

moren din vil ikke at du skal overnatte hos henne? Mens det andre barnet hennes inklusive hans kjæreste får det? 

.. hm - nei, jeg synes ikke du er overfølsom

Anonymkode: 45fde...cd3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde holdt meg hjemme.

Ja jeg vet, jeg er smålig.

Anonymkode: 83584...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har du vel,postet i familieforumet om, tidligere også….? 

Anonymkode: d0a1d...094

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

moren din vil ikke at du skal overnatte hos henne? Mens det andre barnet hennes inklusive hans kjæreste får det? 

.. hm - nei, jeg synes ikke du er overfølsom

Anonymkode: 45fde...cd3

Ts her. Ja tydeligvis var det sånn.. vanligvis overnatter jeg der, men ikke nå tydeligvis. Hadde ikke forventet det svaret, tenkte hun skulle si ja, men nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er mye på deg nå som må ta vare på en far med alzheimer. Kan dere ikke dele på jobben? Og har han ikke pleiehjelp? 

Anonymkode: 11c37...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tenker det er mye på deg nå som må ta vare på en far med alzheimer. Kan dere ikke dele på jobben? Og har han ikke pleiehjelp? 

Anonymkode: 11c37...0ad

Han har hj spl, men de er bare her på morgenen når jeg er her. Denne uka har egentlig ikke søskenet mitt tid til så mye annet enn konsertene, jeg visste det på forhånd, men det er veldig slitsomt likevel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellsbehandling. Du har sagt ifra til moren din hvordan du føler det?

Anonymkode: bd1a1...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvå kommunisere tydelig. 

Du lurer ikke på om moren din "vil ha besøk." Du trenger hvile fra å følge opp din demente far. Det er to helt ulike ting.

Anonymkode: 588e5...0a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøvå kommunisere tydelig. 

Du lurer ikke på om moren din "vil ha besøk." Du trenger hvile fra å følge opp din demente far. Det er to helt ulike ting.

Anonymkode: 588e5...0a2

Enig i dette. 

Jeg skjønner at det kan føles som om man er kravstor eller til bry hvis man spør rett ut. Jeg prøver å jobbe med å være tydeligere selv, samtidig som jeg prøver å unngå å havne for langt ut den andre veien.

- Samtidig fører slik "hinting" ofte til mer vonde følelser hos minst en av partene, enn det er verdt. Hvis moren din hadde sagt ja til å "ville ha besøk", kunne hun etter hvert følt seg tatt for gitt og utnyttet siden du egentlig bare ville hvile og slett ikke var der bare på besøk. Svarer hun på det du faktisk spør om i stedet for det du egentlig mener, blir du såret og føler deg forskjellsbehandlet.

Jeg har ei svigermor som driver på slik, og jeg blir sprø. Hennes ønsker og behov blir overført på oss, slik at vi må ta initiativ og tilrettelegge som om det er vi som svært gjerne vil ha henne på middag/besøk/være der på overnatting/dra på turer med henne og hva nå enn, slik at hun føler seg inkludert og får viljen sin uten å føle at hun er til bry. Det kontrollerer livene våre, og er ikke sunt i det hele tatt.

Anonymkode: 94e26...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...