Gå til innhold

Nødvendig å re opp seng hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva mener dere? 
Jeg mener JA, mannen nei. Så han gjør det ikke. Jeg mener ikke man skal skikkelig re opp, men riste dyner og puter litt, og strekke laken og legge dyna bakover likesom så det får luft..

Hva gjør dere?

Anonymkode: a0aff...1e4

Har aldri redd opp i hele mitt liv. Er bare tull. Mannen din har rett, eller mener rett. 

Anonymkode: 3781d...6aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, som de andre sier ønsker jeg minst mulig midd, men rer opp hvis jeg venter gjester, dvs. på gjesterommet før de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rer ikke opp, men fikser lakenet så det er stramt, rister dyna og legger den i fotenden for luft, fluffer puten. Da er det ugjestmildt for midden, og klart for neste legging igjen. 

Anonymkode: 3d333...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (33 minutter siden):

Jeg rer aldri opp sengen, 

Midden er veldig glad i senger som er red opp. 

enkefru skrev (32 minutter siden):

Absolutt ikke! Det er også anbefalt å ikke re opp. 
Sengemidd etc får bedre vekstvilkår om det res opp…..

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Man skal helst ikke gjøre det, grunnet midd blant annet.

Anonymkode: d25e2...04b

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Midd elsker at du rer opp senga, da holder den seg varm og god hele dagen så de kan legge masse egg og ha orgier. 

Anonymkode: 789b6...555

Jytte skrev (2 minutter siden):

Nei, som de andre sier ønsker jeg minst mulig midd, men rer opp hvis jeg venter gjester, dvs. på gjesterommet før de kommer.

https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/nei-du-deler-ikke-sengen-din-med-millioner-av-midd/9833829/

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Re opp sengen er uhygienisk og bortkastet tid.

Anonymkode: ec083...214

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Rer aldri opp senga. Det er uhygienisk. 

Anonymkode: 89f94...26c

Vet dere hva uhygienisk betyr? Ja,det kan bety av midd får bedre vilkår men har ikke noe med hygiene å gjøre. 

Anonymkode: 5be04...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke re opp sengen. Sengen er varm og klam etter natten, og hvis du legger dyna over lakenet igjen, bevares varmen og midden stortrives. 

Anonymkode: 3d333...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rer opp kun når jeg har lagt på nytt sengetøy. Og da vi skulle selge huset og hadde visning. 

Anonymkode: 6d1f3...3c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg aldri. Eller så godt som aldri. Når jeg våkner, slenger jeg opp dynen og kaster den til side, og så står jeg opp av sengen og lar dynen ligge der den ble slengt. Det gjør at madrass og laken der jeg har ligget, får frisk luft og "tørker" etter natten. Har vinduet på soverommet åpent på lufting døgnet rundt, året rundt. Da får madrassen også luftet seg skikkelig, og undersiden av dyna.

Jeg har aldri forstått meg på de som skal "pynte" senga før de går ut av soverommet for dagen. Hvilken rolle spiller det hvordan dyna ligger inne på et privat soverom?? Ingen som helst rolle. Det er uansett anbefalt å la dynen ligge åpen, så madrassen blir luftet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rer opp senga på ettermiddagen. Når jeg står opp så slenger jeg dyna over et bord jeg har til senga, resten blir bare liggende. Når jeg kommer hjem på ettermiddagen så rer jeg opp senga, om det ikke skal legges på nytt sengetøy. Det gjør jeg to ganger i uka, skifter på senga. Da støvsuger jeg også madrassen før nytt laken kommer på. 
Er det bra vær, ikke nedbør, så henger jeg dyna og puter ute på morgenen.

Anonymkode: 65bc2...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener dere? 
Jeg mener JA, mannen nei. Så han gjør det ikke. Jeg mener ikke man skal skikkelig re opp, men riste dyner og puter litt, og strekke laken og legge dyna bakover likesom så det får luft..

Hva gjør dere?

Enig, jeg hadde noen fra "frisk luft" bransjen da huseieren mistenkte mugg i huset her, og de sa at om morgenen kan jeg løfte dynen og lufte den ved å snu den opp ned på andre siden av senga så madrassen og den får lufta seg i løpet av dagen. Jeg burde ikke re opp med en gang for da blir fukt fanget om jeg har svettet om natta. 

Anonymkode: cc0ca...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er selvfølgelig ikke nødvendig. Ingen ser på sengen på dagtid uansett og det å re sengen gir gode vekstvilkår for midd. Sengen trenger å luftes for å fjerne fukt fra natten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere? 

Hva gjør dere?

Senger har best av å stå uoppredd der madrassen og putene får lufte seg om dagen. 
Dynene har og godt av å bl ristet og å henge over fotenden av senga slik at den og får luftet seg. 
Pakker du dyna over pute og madrass, så fordamper ikke kropps svette som alle gir fra seg mens de sover enten de merker det selv eller ikke, og sengetiden får god grobunn. (Og den evige diskusjonen om sengetid den får de som vil ta i en egen tråd). 

Re opp senga gjør du når du skal ha besøk el. Men du går heller ikke ut av senga og lar dyna bare være slått til siden, ristet og uten å riste puten. 

Anonymkode: 6c99c...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Senger har best av å stå uoppredd der madrassen og putene får lufte seg om dagen. 
Dynene har og godt av å bl ristet og å henge over fotenden av senga slik at den og får luftet seg. 
Pakker du dyna over pute og madrass, så fordamper ikke kropps svette som alle gir fra seg mens de sover enten de merker det selv eller ikke, og sengetiden får god grobunn. (Og den evige diskusjonen om sengetid den får de som vil ta i en egen tråd). 

Re opp senga gjør du når du skal ha besøk el. Men du går heller ikke ut av senga og lar dyna bare være slått til siden, ristet og uten å riste puten. 

Anonymkode: 6c99c...149

Denne sengetiden du snakker om, er det veldig strengt eller? Må være i seng til riktig sengetid, ellers blir det kjeft å få? 😂

Neida, jeg tuller. Du mente sikkert sengemidd. Skru av autocorrect 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Denne sengetiden du snakker om, er det veldig strengt eller? Må være i seng til riktig sengetid, ellers blir det kjeft å få? 😂

Neida, jeg tuller. Du mente sikkert sengemidd. Skru av autocorrect 😛 

😂 bra vits, var sikkert sengemidd ja 😅

Anonymkode: cc0ca...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva uhygienisk betyr? Ja,det kan bety av midd får bedre vilkår men har ikke noe med hygiene å gjøre. 

Anonymkode: 5be04...b7d

https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/nei-du-deler-ikke-sengen-din-med-millioner-av-midd/9833829/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...