Gå til innhold

Når du ikke har tid til dama du vil ha, eller vise interesse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Der har vi jo forskjellen. For meg hadde det vært et rent tillegg, dersom forholdene ligger til rette. Jeg ville aldri hatt en kjæreste «uansett hva».

Jeg har aldri «lett» etter noen kjæreste. Et forhold er aldri noe jeg har traktet etter eller hatt som noe mål. Forholdene mine har ramlet i fanget mitt uten noen aktiv innsats eller søken fra min side.

Det samme med hun som er min kone i dag. Hun fant meg. Hun «sjekket opp» meg. 
Min kone som jeg gjerne ser 1 gang i uken da vi overlapper på sykehuset. Utover det når vi har med søsken og besøker på sykehuset eller har hjemmepermisjon og hjemmesykehus. 

Jeg hadde ikke latt barnet mitt ligget alene på sykehus fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke utsatt en cellegiftbehandling med påfølgende isolasjon fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst hjemmesykehus fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst dypt savnet tid med mitt friske barn i den lille, dyrebare tiden vi har, fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Når jeg er alene hjemme med mitt friske barn og det syke barnet og min kone er på sykehuset, så hadde jeg ikke skulket jobben for å prioritere en kjæreste, jeg hadde ikke latt mitt barn komme hjem fra skolen og måtte lage middag alene, gjøre lekser alene, dra på søskengrupper på sykehuset alene og legge seg alene, fordi jeg var ute å prioriterte en kjæreste.

Jeg Skjønner ikke tankegangen om å nedprioritere barn som trenger deg som mest, fordi man prioriterer en kjæreste som ikke vil føle seg nedprioritert. En kjæreste vil bli en merbelastning og ikke noe som tilfører styrke og positivitet i en sånn situasjon. En kjæreste ville vært en som krevde min tid og fokus. Tid og fokus jeg må bruke på noen som trenger det mer.

Et kjæresteforhold betyr veldig mye mer for deg en for meg. Jeg respekterer at du ville nedprioritert barna dine for å kunne ha en kjæreste, men jeg forstår det ikke.

Andre igjen vil faktisk forstå at det finnes livssituasjoner der man ikke kan prioritere en kjæreste, selvom det er noen man liker. At du ikke er en av dem er helt ok 😊

Anonymkode: 0fc22...9b3

Jesus, du tok jo virkelig dette temaet til et helt annet nivå. Fullstendig irrelevant til temaet.

Anonymkode: 38b1b...870

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ha interesse i/like en dame. Det betyr jo ikke automatisk at jeg viser interesse.

Jeg har ikke tid i livet til å skulle pleie et kjæresteforhold.  Jeg har ting i livet jeg ikke kan velge bort bare pga en dame 😊. Det betyr jo ikke at jeg ikke liker dama veldig.

Bare pga en dame? Det er jo noe du skal leve med resten av livet, mest sannsynlig. Hva slags syn har du på kvinner?

Anonymkode: 023bf...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være kjipt å være forelsket/betatt av noen som ikke viser nok interesse, men du vil gå videre og finne en ny 😊

Vi kan bare tolke om han egentlig var interisert, egentlig ikke har tid, egentlig vil angre og savne deg som en tapt kjærlighet. Egentlig kunne blitt noe fint.

Kanskje burde du være glad det ikke ble dere, men nå ikke har den kunnskapen siden det er uvisst.

Anonymkode: d6af3...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare pga en dame? Det er jo noe du skal leve med resten av livet, mest sannsynlig. Hva slags syn har du på kvinner?

Det er ingen krav i verden å måtte prioritere å ha kjæreste høyest. 

Mange som vil bruke eller må bruke energien på noe annet. Som jobb, barna, studier, idrett, hobby, sin helse/mentale helse/bygge opp selve livet.

Livet som singel trenger ikke være dårlig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det vårt eget ansvar å trekke tilbake vår energi og innsats fra de som ikke viser at de setter pris på den. Man kan jo ikke forvente at en som ikke verdsetter noe skal forstå hva som er best for oss - deres fokus er jo dem selv og hva sommer best for dem?

Anonymkode: 058eb...048

Selvsagt er vi ansvarlig for å trekke oss tilbake også, jeg synes bare det er uredelig av så mange mennesker som sier de ønsker ett forhold og en kjæreste, men når alt kommer til alt så blir man ikke prioritert. 

Da er man gjerne så investert at det er vanskeligere å gi slipp enn om de hadde sagt det fra starten av. 

Jeg synes det er litt respektløst å gå inn i ett forhold halvhjertet om du vet den andre forventer og tror det skal være helhjertet. 

Anonymkode: 335ad...fde

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke han har tid til deg så er han ikke interessert. Finn en som faktisk ER intressert. For denne fyren er det ikke.

Anonymkode: 14a55...d27

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det vårt eget ansvar å trekke tilbake vår energi og innsats fra de som ikke viser at de setter pris på den. Man kan jo ikke forvente at en som ikke verdsetter noe skal forstå hva som er best for oss - deres fokus er jo dem selv og hva sommer best for dem?

Anonymkode: 058eb...048

Jeg kjenner absolutt på dette, og ender alltid opp med hva som er best for meg. 
Mitt inntrykk er litt annerledes, selv om jeg ikke tviler på at den problemstillingen til ts absolutt er aktuell. 
Jeg opplever at det er min oppgave å vise interesse, min oppgave å ta initiativ, min oppgave å investere i «oss», nærmest som at det er jeg som skal overbevise om at jeg virkelig liker denne damen. Og ja, jeg vet disse damene har vært interessert og opplevd stalkertendenser etter at de selv har avsluttet grunnet at de opplever min interesse har blitt kald.

Siste i rekken er en dame som av en eller annen grunn fortsetter å like meg på app. Hun avsluttet med meg fordi hun ikke følte jeg var så veldig på da vi gikk over til snap. Da har jeg initiert kontakt, jeg har holdt praten gående, jeg har invitert på date - hun ville over på snap og ta praten videre der først. Men det var visst jeg som skulle dra praten der også. Hun liker meg omtrent en gang i uken. Hvorfor? Det er jeg faktisk ikke interessert i å vite.

Anonymkode: 8ec31...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner absolutt på dette, og ender alltid opp med hva som er best for meg. 
Mitt inntrykk er litt annerledes, selv om jeg ikke tviler på at den problemstillingen til ts absolutt er aktuell. 
Jeg opplever at det er min oppgave å vise interesse, min oppgave å ta initiativ, min oppgave å investere i «oss», nærmest som at det er jeg som skal overbevise om at jeg virkelig liker denne damen. Og ja, jeg vet disse damene har vært interessert og opplevd stalkertendenser etter at de selv har avsluttet grunnet at de opplever min interesse har blitt kald.

Siste i rekken er en dame som av en eller annen grunn fortsetter å like meg på app. Hun avsluttet med meg fordi hun ikke følte jeg var så veldig på da vi gikk over til snap. Da har jeg initiert kontakt, jeg har holdt praten gående, jeg har invitert på date - hun ville over på snap og ta praten videre der først. Men det var visst jeg som skulle dra praten der også. Hun liker meg omtrent en gang i uken. Hvorfor? Det er jeg faktisk ikke interessert i å vite.

Det er jo bare flaut. Da begynner jeg å lure på om hun er hjemme i sitt eget hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare flaut. Da begynner jeg å lure på om hun er hjemme i sitt eget hodet.

Skjønner du føler det blir enveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har også opplevd flere ganger å ha daten planlagt, men så passer det plutselig ikke, eller blir avlyst like før. Så hører jeg ingenting før de sier at jeg visstnok ikke er interessert i dem. 
Da har jeg tatt første kontakt, drevet samtalen, invitert på date, og jeg er visstnok ikke interessert. Får fortsatt likes fra dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi jo forskjellen. For meg hadde det vært et rent tillegg, dersom forholdene ligger til rette. Jeg ville aldri hatt en kjæreste «uansett hva».

Jeg har aldri «lett» etter noen kjæreste. Et forhold er aldri noe jeg har traktet etter eller hatt som noe mål. Forholdene mine har ramlet i fanget mitt uten noen aktiv innsats eller søken fra min side.

Det samme med hun som er min kone i dag. Hun fant meg. Hun «sjekket opp» meg. 
Min kone som jeg gjerne ser 1 gang i uken da vi overlapper på sykehuset. Utover det når vi har med søsken og besøker på sykehuset eller har hjemmepermisjon og hjemmesykehus. 

Jeg hadde ikke latt barnet mitt ligget alene på sykehus fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke utsatt en cellegiftbehandling med påfølgende isolasjon fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst hjemmesykehus fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst dypt savnet tid med mitt friske barn i den lille, dyrebare tiden vi har, fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Når jeg er alene hjemme med mitt friske barn og det syke barnet og min kone er på sykehuset, så hadde jeg ikke skulket jobben for å prioritere en kjæreste, jeg hadde ikke latt mitt barn komme hjem fra skolen og måtte lage middag alene, gjøre lekser alene, dra på søskengrupper på sykehuset alene og legge seg alene, fordi jeg var ute å prioriterte en kjæreste.

Jeg Skjønner ikke tankegangen om å nedprioritere barn som trenger deg som mest, fordi man prioriterer en kjæreste som ikke vil føle seg nedprioritert. En kjæreste vil bli en merbelastning og ikke noe som tilfører styrke og positivitet i en sånn situasjon. En kjæreste ville vært en som krevde min tid og fokus. Tid og fokus jeg må bruke på noen som trenger det mer.

Et kjæresteforhold betyr veldig mye mer for deg en for meg. Jeg respekterer at du ville nedprioritert barna dine for å kunne ha en kjæreste, men jeg forstår det ikke.

Andre igjen vil faktisk forstå at det finnes livssituasjoner der man ikke kan prioritere en kjæreste, selvom det er noen man liker. At du ikke er en av dem er helt ok 😊

Det var vel ingen som mente at man skulle nedprioritere barn og andre viktige ting. Når jeg svarer her inne så går jeg ut fra min egen situasjon som er barnløs. Hadde det blitt slutt mellom deg og kona nå så hadde ikke du hatt tid til en ny kjæreste. Hun hadde blitt så nedprioritert at det ikke hadde vært rettferdig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, du tok jo virkelig dette temaet til et helt annet nivå. Fullstendig irrelevant til temaet.

Anonymkode: 38b1b...870

Nei. Det er ikke irrelevant. Jeg kan like en dame uten å vise den interessen. Fordi livssituasjon tilsier at man ikke kan prioritere en dame.

Det nekter folk her på. Det er absurd. Det er virkelig ikke sånn for alle, at om man liker noen nok, så har man alltid tid… Verden ser ikke slik ut for alle. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pga en dame? 

Bare pgs en dame ja.

Hva skal jeg droppe for å prioritere dame da. Cellegift og isolasjonen til datteren min ? Eller skulke jobben?

Hvordan syn har du på barn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har også opplevd flere ganger å ha daten planlagt, men så passer det plutselig ikke, eller blir avlyst like før. Så hører jeg ingenting før de sier at jeg visstnok ikke er interessert i dem. 
Da har jeg tatt første kontakt, drevet samtalen, invitert på date, og jeg er visstnok ikke interessert. Får fortsatt likes fra dem. 

Høres ut som de ser etter noen spesifikke tegn, forstår ikke hvordan de ellers kan komme til den konklusjonen. Som at du ber på en spesifikk date med høy innsats.

Eller kanskje de er av typen som ikke stoler på noen fordi det foregår på app og stubber menn bort i håp om at han skala jobbe hardere, for å bevise at det er ekte og hun ikke er en av mange damer.

Men det er jo ikke sånn at dere har en så sterk relajson uten å ha blitt kjennt en gang og du vil jo ha det bra å vite at hun liker deg også. 

Komplisert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det var vel ingen som mente at man skulle nedprioritere barn og andre viktige ting. Når jeg svarer her inne så går jeg ut fra min egen situasjon som er barnløs. Hadde det blitt slutt mellom deg og kona nå så hadde ikke du hatt tid til en ny kjæreste. Hun hadde blitt så nedprioritert at det ikke hadde vært rettferdig.

Jo. Noen her skriver ordrett at «man har alltid tid til å prioritere en dame».

Så sier jeg nei. Alle har ikke tid til det. Hvor mye man liker vedkommende er irrelevant.

Du svarer ut i fra din livssituasjon og jeg svarte ut i fra min.

Du har helt rett. Hadde det blitt slutt med meg og kona, så hadde jeg selvfølgelig ikke hatt tid til å prioritere en dame., uansett hvor mye jeg hadde likt henne. Det var hele poenget mitt, som noen her mener er feil😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Regner med du her snakker om folk du matcher med på Tinder som du aldri har møtt?

Terskelen for å droppe å møte opp er nok lav. Særlig fordi en del er på apper bare for å få oppmerksomhet. Eller de snakker med flere og har deg på «gress»

Anonymkode: 4e42e...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spesielle mennesker ikke sant? Hva er dette liksom? 🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo. Noen her skriver ordrett at «man har alltid tid til å prioritere en dame».

Så sier jeg nei. Alle har ikke tid til det. Hvor mye man liker vedkommende er irrelevant.

Du svarer ut i fra din livssituasjon og jeg svarte ut i fra min.

Du har helt rett. Hadde det blitt slutt med meg og kona, så hadde jeg selvfølgelig ikke hatt tid til å prioritere en dame., uansett hvor mye jeg hadde likt henne. Det var hele poenget mitt, som noen her mener er feil😂🙈

Men hvorfor hadde du ikke hatt tid til det? Det blir jo det samme som du har dame fremdeles, bare en annen, og det å bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Spesielle mennesker ikke sant? Hva er dette liksom? 🤭

Ja det er tydeligvis en del damer som har et forskrudd syn på hva de kan forvente av en mann også. Og jeg har mange flere opplevelser og erfaringer i ulike varianter.  Men så er det kanskje slikt de er vant med, og de har fått det som de vil 🤷‍♂️

Jeg forstår ts sin problemstilling godt i alle fall. Men eneste rådet jeg kan gi er å gjøre det enklest mulig for seg selv. Ikke kaste bort mer tid og energi enn nødvendig. Se på det som et ballspill eller noe. Du sender en god pasning også ser du om den kommer tilbake, og hvordan den kommer tilbake. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...