Jannepåvannet Skrevet i går, 11:01 #21 Del Skrevet i går, 11:01 Ring legevakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:04 #22 Del Skrevet i går, 11:04 Jeg ville ringt og spurt. Har selv hatt såpass kraftig mens over flere dager at jeg ble rett og dårlig, og dette tar det tid å komme seg fra om du lar det gå for langt. Anonymkode: 95e91...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #23 Del Skrevet i går, 11:09 For meg så høres det ut dsom en spontan abort. Jeg ville absolutt ringt legevakt Anonymkode: 80d6e...642 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #24 Del Skrevet i går, 11:35 Ville ringt legevakten. Anonymkode: e233d...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:36 #25 Del Skrevet i går, 11:36 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): For meg så høres det ut dsom en spontan abort. Jeg ville absolutt ringt legevakt Anonymkode: 80d6e...642 Skumleser du bare? Ts skrev hun ikke er gravid. Anonymkode: da552...342 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #26 Del Skrevet i går, 11:47 Grüner skrev (1 time siden): Vent til fastlegen åpner i morgen og ring på morgenen og få en akutt-time da. Sånn koagulert blod er ikke farlig, men kan skje av og til under menstruasjon. Har du jernmangel blir du slapp. Dette kan vente til fastlegen åpner igjen i morgen. Skal du ta livet av mennesket? Eller er svaret ditt en spøk? At ts i det hele tatt skriver på forumet og spør er vanvittig, her er det å kontakte legevakt som gjelder. Om ts må ha ambulanse må legevakten vurdere, hun skal i hvert fall ikke kjøre bil selv med et slikt blodtap. Faren er sirkulasjonssvikt, og her venter man ikke og ser, eller kontakter noen i morgen når blodtapet alt er vesentligt. Om ts fortsatt er på forumet og ikke på vei til legevakt/sykehus, så få i deg rikelig med drikke for å kompensere for væsketapet du har hatt. Anonymkode: 1f8b2...c3f 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #27 Del Skrevet i går, 11:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 40, og har alltid hatt smertefull menstruasjon og kraftige blødninger, men har aldri opplevd dette før: Siden i går ettermiddag har jeg blødd så mye at jeg må skifte tampong OG bind ca hver halvtime. Det kommer mye koagulert blod, i store klumper, og jeg har lagt i senga konstant for jeg er så slapp. Får hjertebank bare av å reise meg opp, og jeg er kjempeblek i ansiktet. Det skjer stadig at det plutselig kommer så mye blod, at når jeg reiser meg for å springe på badet, har jeg ikke sjangs å rekke frem før det har rent nedover beina.... Når jeg sitter på do renner blodet så det høres ut som jeg tisser. Det er også unormalt vondt i skjeden, og når jeg satt på do i sted så følte jeg et slags press, før det kom en liten "eksplosjon", og det kom en stor klatt med koagulert blod (beklager TMI 🙈) - og det gjorde også vondt i skjeden når det skjedde... Noen andre som har så kraftige blødninger? Nesten litt redd for at noe er alvorlig galt, men er også så sliten at jeg orker ikke tanken på å kle på meg og kjøre til legevakta... 😏 Nå er jeg lei... for dette var d siste jeg trengte akkurat på morsdagen, når jeg allerede er langt nede i sorgen over mamma som døde nå i julen 😔 Må legge til at jeg bruker ingen prevansjon, og er heller ikke gravid. Tok blodprøver for 2 mnd siden, og er ikke kommet i overgangsalderen. Hadde jernmangel og vit B mangel, og har gått på tilskudd av begge deler siden. Likevel har jeg følt meg konstant slapp, trøtt og utmattet - men ikke dratt tilbake til legen, for jeg er så lei av å høre at "alt er normalt", uansett om jeg sier jeg selv føler at noe er galt... Anonymkode: 23e0d...fd0 Ring de du -høres ikke normalt ut . Så må lege utrede den jernmanglen og B12 mangelen din. Ta vanlig tilskudd om man har mye symptomer er som å prelle vann på gåsa, du lå antageligvis få injeksjoner med korte intervaller. Fastleger er veldig dårlig på dette med B12 og jernmangel anemi. Ikke bra å gå med mangler på det. Kan gi permanente skader. Anonymkode: 5e7e4...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet i går, 12:20 #28 Del Skrevet i går, 12:20 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skal du ta livet av mennesket? Eller er svaret ditt en spøk? At ts i det hele tatt skriver på forumet og spør er vanvittig, her er det å kontakte legevakt som gjelder. Om ts må ha ambulanse må legevakten vurdere, hun skal i hvert fall ikke kjøre bil selv med et slikt blodtap. Faren er sirkulasjonssvikt, og her venter man ikke og ser, eller kontakter noen i morgen når blodtapet alt er vesentligt. Om ts fortsatt er på forumet og ikke på vei til legevakt/sykehus, så få i deg rikelig med drikke for å kompensere for væsketapet du har hatt. Anonymkode: 1f8b2...c3f Slutt og overdrive. Jeg har opplevd det der selv. Før den proppen løsner, kan en ha sterke menstruasjonssmerter og etter at den proppen løsner, vil en blø ganske kraftig før det roer seg, og selv om en føler en blør i hjel, er det bare et par desiliter og ikke noe farlig blodtap. Ved operasjoner og fødsler kan miste liter og da begynner det å bli kritisk og da må en ha blodoverføring. Men hvis en har kraftige menstruasjoner fast, kan en få jernmangel og måtte gå på jerntilskudd/ferritin. Da vil jeg anbefale hormonell prevensjon. Jeg fikk mindre sterke og mindre smertefulle menstruasjoner etter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #29 Del Skrevet i går, 12:25 Grüner skrev (3 minutter siden): Slutt og overdrive. Jeg har opplevd det der selv. Før den proppen løsner, kan en ha sterke menstruasjonssmerter og etter at den proppen løsner, vil en blø ganske kraftig før det roer seg, og selv om en føler en blør i hjel, er det bare et par desiliter og ikke noe farlig blodtap. Ved operasjoner og fødsler kan miste liter og da begynner det å bli kritisk og da må en ha blodoverføring. Men hvis en har kraftige menstruasjoner fast, kan en få jernmangel og måtte gå på jerntilskudd/ferritin. Da vil jeg anbefale hormonell prevensjon. Jeg fikk mindre sterke og mindre smertefulle menstruasjoner etter det. Jeg lurer på hvordan du vet at TS har nøyaktig det samme som du hadde? Det er helt umulig for deg å vite. Du bør ikke være så ivrig etter å ta sjanser på andres vegne. Anonymkode: 079cd...837 17 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #30 Del Skrevet i går, 12:26 Grüner skrev (4 minutter siden): Slutt og overdrive. Jeg har opplevd det der selv. Før den proppen løsner, kan en ha sterke menstruasjonssmerter og etter at den proppen løsner, vil en blø ganske kraftig før det roer seg, og selv om en føler en blør i hjel, er det bare et par desiliter og ikke noe farlig blodtap. Ved operasjoner og fødsler kan miste liter og da begynner det å bli kritisk og da må en ha blodoverføring. Men hvis en har kraftige menstruasjoner fast, kan en få jernmangel og måtte gå på jerntilskudd/ferritin. Da vil jeg anbefale hormonell prevensjon. Jeg fikk mindre sterke og mindre smertefulle menstruasjoner etter det. Når du blør så kraftig at du må skifte bind hver halvtime siden i går så kan det være andre ting en mens, feks ett hematom. Det krever utskraping. Anonymkode: 5e7e4...f5d 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:27 #31 Del Skrevet i går, 12:27 Grüner skrev (4 minutter siden): Slutt og overdrive. Jeg har opplevd det der selv. Før den proppen løsner, kan en ha sterke menstruasjonssmerter og etter at den proppen løsner, vil en blø ganske kraftig før det roer seg, og selv om en føler en blør i hjel, er det bare et par desiliter og ikke noe farlig blodtap. Ved operasjoner og fødsler kan miste liter og da begynner det å bli kritisk og da må en ha blodoverføring. Men hvis en har kraftige menstruasjoner fast, kan en få jernmangel og måtte gå på jerntilskudd/ferritin. Da vil jeg anbefale hormonell prevensjon. Jeg fikk mindre sterke og mindre smertefulle menstruasjoner etter det. Tror vi har helt ulike tilnærmingsmåter til helserelaterte problemstillinger. Du har tydeligvis bare dine egne erfaringer å spille på og uttaler deg deretter. Så jeg fastholder at ditt råd og dine repeterende anbefalinger og vurderinger er risikosport. Finn deg et annet underforum der du ikke kan gi helseskadelige råd. Anonymkode: 1f8b2...c3f 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #32 Del Skrevet i går, 12:28 Grüner skrev (5 minutter siden): Slutt og overdrive. Jeg har opplevd det der selv. Før den proppen løsner, kan en ha sterke menstruasjonssmerter og etter at den proppen løsner, vil en blø ganske kraftig før det roer seg, og selv om en føler en blør i hjel, er det bare et par desiliter og ikke noe farlig blodtap. Ved operasjoner og fødsler kan miste liter og da begynner det å bli kritisk og da må en ha blodoverføring. Men hvis en har kraftige menstruasjoner fast, kan en få jernmangel og måtte gå på jerntilskudd/ferritin. Da vil jeg anbefale hormonell prevensjon. Jeg fikk mindre sterke og mindre smertefulle menstruasjoner etter det. Spennende, har du vært hjemme å målt ts sitt blod? Jo man kan absolutt blå ihjel ved å blø fra underlivet vårt. Hun skriver selv at du har kraftig blødninger da hun har mensen, denne gangen har hun aldri opplevd maken. Hun kan ikke stå, gå uten at det renner gjennom alt, det høres ut som hun tisser når blodet renner i do. Dette er ikke som en liten propp så kommer alt etterpå. Jeg har fjernet livmor pga alvorlige blødninger, jeg måtte gå fast på medisiner for å ikke få alvorlig blodmangel. Det ts beskriver er ikke vanlig! Ring legevakt, du bør inn på en sjekk Anonymkode: fa97f...738 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:34 #33 Del Skrevet i går, 12:34 Jeg har blødd som du beskriver flere ganger. Fikk til slutt fjernet livmorslimhinnen, og fikk et nytt liv. Har hatt tomme jernlagere og vært slapp, blek, svimmel og andpusten. Byttet hver halvtime, fått klumper som jeg har måttet "klemme ut", blødd ut alt som er mange ganger pr dag. Hvis dette er uvant for deg, så kan du ringe legevakta. Om ikke annet så er det noe med å ha snakket med noen som kan hjelpe til med å vurdere. Anonymkode: 9ac53...d89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet i går, 12:35 #34 Del Skrevet i går, 12:35 Det er mulig det hormonforandringer pga premenopause. Blødde så mye selv at jeg ble jernfattig. Blødde igjennom bind og ob hver natt og måtte skifte ørten ganger pr dag. Man kan ikke leve et normalt liv nå man kjenner det fosser hver gang man f.eks reiser seg. Jeg måtte dra hjem tidlig fra jobb en gang fordi jeg var på do hele tiden for å skifte og hadde mye smerter. Men jeg ble ikke tatt på alvor, og cyklokaprin må tas 4 g pr dag, er svindyre og hadde ingen virkning på meg. Jeg ville hørt med legevakt. Kvinner skal ikke ha det slik!n 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #35 Del Skrevet i går, 12:42 Dette høres ut som en spontanabort, ring legevakta. Anonymkode: a869f...49b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #36 Del Skrevet i går, 12:44 Ring legevakta ❤️ Anonymkode: de86f...40f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:46 #37 Del Skrevet i går, 12:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skumleser du bare? Ts skrev hun ikke er gravid. Anonymkode: da552...342 Man kan være gravid selv om man tror at man ikke er det. Been there, done that. Anonymkode: 80d6e...642 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicalake Skrevet i går, 12:47 #38 Del Skrevet i går, 12:47 Grüner skrev (2 timer siden): Så mye blod mister hun ikke selv om det er kraftig menstruasjon Jeg mistet så mye blod en gang at jeg ble innlagt på sykehuset og måtte få blodoverføring, så ring legevakten du. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:49 #39 Del Skrevet i går, 12:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan være gravid selv om man tror at man ikke er det. Been there, done that. Anonymkode: 80d6e...642 Og man kan vite med sikkerhet at man ikke er gravid. Been there, done that, hele livet. 😄 Anonymkode: 2fbed...28d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:50 #40 Del Skrevet i går, 12:50 Ring legevakten. Og bestill drosje, ikke kjør bil selv! Anonymkode: fa169...af1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå