AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Er 40, og har alltid hatt smertefull menstruasjon og kraftige blødninger, men har aldri opplevd dette før: Siden i går ettermiddag har jeg blødd så mye at jeg må skifte tampong OG bind ca hver halvtime. Det kommer mye koagulert blod, i store klumper, og jeg har lagt i senga konstant for jeg er så slapp. Får hjertebank bare av å reise meg opp, og jeg er kjempeblek i ansiktet. Det skjer stadig at det plutselig kommer så mye blod, at når jeg reiser meg for å springe på badet, har jeg ikke sjangs å rekke frem før det har rent nedover beina.... Når jeg sitter på do renner blodet så det høres ut som jeg tisser. Det er også unormalt vondt i skjeden, og når jeg satt på do i sted så følte jeg et slags press, før det kom en liten "eksplosjon", og det kom en stor klatt med koagulert blod (beklager TMI 🙈) - og det gjorde også vondt i skjeden når det skjedde... Noen andre som har så kraftige blødninger? Nesten litt redd for at noe er alvorlig galt, men er også så sliten at jeg orker ikke tanken på å kle på meg og kjøre til legevakta... 😏 Nå er jeg lei... for dette var d siste jeg trengte akkurat på morsdagen, når jeg allerede er langt nede i sorgen over mamma som døde nå i julen 😔 Må legge til at jeg bruker ingen prevansjon, og er heller ikke gravid. Tok blodprøver for 2 mnd siden, og er ikke kommet i overgangsalderen. Hadde jernmangel og vit B mangel, og har gått på tilskudd av begge deler siden. Likevel har jeg følt meg konstant slapp, trøtt og utmattet - men ikke dratt tilbake til legen, for jeg er så lei av å høre at "alt er normalt", uansett om jeg sier jeg selv føler at noe er galt... Anonymkode: 23e0d...fd0 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Du kan ringe dem og høre. Kanskje bør du ha cyklokapron Anonymkode: 804c5...02f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Ring først! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er 40, og har alltid hatt smertefull menstruasjon og kraftige blødninger, men har aldri opplevd dette før: Siden i går ettermiddag har jeg blødd så mye at jeg må skifte tampong OG bind ca hver halvtime. Det kommer mye koagulert blod, i store klumper, og jeg har lagt i senga konstant for jeg er så slapp. Får hjertebank bare av å reise meg opp, og jeg er kjempeblek i ansiktet. Det skjer stadig at det plutselig kommer så mye blod, at når jeg reiser meg for å springe på badet, har jeg ikke sjangs å rekke frem før det har rent nedover beina.... Når jeg sitter på do renner blodet så det høres ut som jeg tisser. Det er også unormalt vondt i skjeden, og når jeg satt på do i sted så følte jeg et slags press, før det kom en liten "eksplosjon", og det kom en stor klatt med koagulert blod (beklager TMI 🙈) - og det gjorde også vondt i skjeden når det skjedde... Noen andre som har så kraftige blødninger? Nesten litt redd for at noe er alvorlig galt, men er også så sliten at jeg orker ikke tanken på å kle på meg og kjøre til legevakta... 😏 Nå er jeg lei... for dette var d siste jeg trengte akkurat på morsdagen, når jeg allerede er langt nede i sorgen over mamma som døde nå i julen 😔 Må legge til at jeg bruker ingen prevansjon, og er heller ikke gravid. Tok blodprøver for 2 mnd siden, og er ikke kommet i overgangsalderen. Hadde jernmangel og vit B mangel, og har gått på tilskudd av begge deler siden. Likevel har jeg følt meg konstant slapp, trøtt og utmattet - men ikke dratt tilbake til legen, for jeg er så lei av å høre at "alt er normalt", uansett om jeg sier jeg selv føler at noe er galt... Anonymkode: 23e0d...fd0 Vent til fastlegen åpner i morgen og ring på morgenen og få en akutt-time da. Sånn koagulert blod er ikke farlig, men kan skje av og til under menstruasjon. Har du jernmangel blir du slapp. Dette kan vente til fastlegen åpner igjen i morgen. Endret 18 timer siden av Grüner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Grüner skrev (1 minutt siden): Vent til fastlegen åpner i morgen og ring på morgenen og få en akutt-time da. Nei vet du hva, mister hun så mye blod frem til i morgen så kan det være farlig! Anonymkode: 1b8f9...e7a 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Jeg ville ringt dem for å høre. Det er bedre at legevakta tar en vurdering på om det kan vente. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Ring og hør med legevakta, det hørtes egentlig ikke helt bra ut. Du har jo jernmangel fra før også Anonymkode: 40ad8...4f3 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei vet du hva, mister hun så mye blod frem til i morgen så kan det være farlig! Anonymkode: 1b8f9...e7a Så mye blod mister hun ikke selv om det er kraftig menstruasjon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Ville ringt legen for akuttime i morgen tidlig. Anonymkode: 05401...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden Grüner skrev (Akkurat nå): Så mye blod mister hun ikke selv om det er kraftig menstruasjon Korleis veit du det? Anonymkode: 8ea9e...0a2 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er 40, og har alltid hatt smertefull menstruasjon og kraftige blødninger, men har aldri opplevd dette før: Siden i går ettermiddag har jeg blødd så mye at jeg må skifte tampong OG bind ca hver halvtime. Det kommer mye koagulert blod, i store klumper, og jeg har lagt i senga konstant for jeg er så slapp. Får hjertebank bare av å reise meg opp, og jeg er kjempeblek i ansiktet. Det skjer stadig at det plutselig kommer så mye blod, at når jeg reiser meg for å springe på badet, har jeg ikke sjangs å rekke frem før det har rent nedover beina.... Når jeg sitter på do renner blodet så det høres ut som jeg tisser. Det er også unormalt vondt i skjeden, og når jeg satt på do i sted så følte jeg et slags press, før det kom en liten "eksplosjon", og det kom en stor klatt med koagulert blod (beklager TMI 🙈) - og det gjorde også vondt i skjeden når det skjedde... Noen andre som har så kraftige blødninger? Nesten litt redd for at noe er alvorlig galt, men er også så sliten at jeg orker ikke tanken på å kle på meg og kjøre til legevakta... 😏 Nå er jeg lei... for dette var d siste jeg trengte akkurat på morsdagen, når jeg allerede er langt nede i sorgen over mamma som døde nå i julen 😔 Må legge til at jeg bruker ingen prevansjon, og er heller ikke gravid. Tok blodprøver for 2 mnd siden, og er ikke kommet i overgangsalderen. Hadde jernmangel og vit B mangel, og har gått på tilskudd av begge deler siden. Likevel har jeg følt meg konstant slapp, trøtt og utmattet - men ikke dratt tilbake til legen, for jeg er så lei av å høre at "alt er normalt", uansett om jeg sier jeg selv føler at noe er galt... Anonymkode: 23e0d...fd0 Ville berre seie at hos meg tok det rundt 9 måndar med sterke jerntablettar før eg var noko lunke oppe igjen på akseptabelt jernnivå. ❤️ Anonymkode: 8ea9e...0a2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Korleis veit du det? Anonymkode: 8ea9e...0a2 Jeg har opplevd det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden Det er nå en gang slik at det sitter fagfolk i andre enden når man ringer legevakta som gjør vurderinger av situasjonen til innringer. Bedre å ringe en gang for mye, enn for lite. Anonymkode: 53422...941 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Det høres ikke ut som menstruasjon… jeg ville ringt legevakta. jeg skal være ærlig å si at dette ikke høres normalt ut, derfor er jeg tilbøyelig for å tenke at du overdriver beskrivelsen av symptomene. Du vet med deg selv om dette er sant eller ikke, og er dette en reell beskrivelse av symptomene, så høres det ikke ut som menstruasjon, og du bør ringe legevakten. er du i din normale syklus? Anonymkode: 3cef7...570 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden Legevakta, uten tvil. Jeg ville vurdert å ringe AMK evt om det er lang ventetid på legevakttelefonen. God bedring og lykke til❤️ Anonymkode: 2adbc...9da 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden Her på KG er det alltid noen som ville dratt på legevakta ved en litt kraftig fis, mens andre ville ventet med å ringe fastlegen om de hadde kutta av seg det ene beinet. Ring og hør - så får du et mer kvalifisert svar. Anonymkode: 3ef2c...15e 13 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Det høres ikke bra ut, jeg ville dratt til legevakt. Har slitt med voldsomme blødninger selv, særlig etter fylte 40, men det du beskriver høres annerledes ut. Jeg ville ikke vært i tvil om at dette må sjekkes ut, også fordi du har smerter og blør på en uvanlig måte. Dere som ikke tror man mister mye blod under kraftige blødninger og menstruasjon tar helt feil. Det er forferdelig å slite med kronisk lave blodverdier, det er som å være konstant syk. Dere vet ikke hva dere snakker om, og burde derfor ikke skrive noe som helst, dere undergraver kvinnehelseproblematikk som gjelder veldig mange, og som stadig undervurderes. Oppdater gjerne her hvordan det gikk, TS, fordi mange kvinner ikke tar egne blødninger på alvor, vi trenger opplysning på dette feltet. Håper det går bra med deg! Anonymkode: 5e0b6...f7e 5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden Jeg hadde dette, og ringte legevakta, fikk beskjed om å ta en paracet, og se det an et par timer, etter et par timer ringte jeg legevakta igjen og sa det ikke hjalp, fikk time og møtte opp til en rasende lege, som tydeligvis var blitt forstyrret i lunsjen, himla m øynene da jeg forklarte, og sa bare at hun ikke visste. Håper du får bedre hjelp. Jeg hadde dette 10 siste årene jeg hadde mens, noen sa at minipillen kunne hjelpe, intet annet. Anonymkode: f7624...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden Ring legevakten og be om en time. Mens du venter kan du veie bindet og tampongen etter bruk slik at du får en pekepinn om hvor mye blod du mister. Ja det er ekkelt, men gir et godt bilde av hvor stor blødningen er. Er du 100% sikker på at du ikke er gravid? 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Grüner skrev (18 minutter siden): Så mye blod mister hun ikke selv om det er kraftig menstruasjon Grüner skrev (15 minutter siden): Jeg har opplevd det selv. Jeg opplevde også dette like før overgangsalderen, helt utrolig hvor mye blod man kan miste og fortsatt være oppegående. Husker jeg googlet hvor mye blod man kan miste før det er fare på ferde. Jeg ble faktisk ikke slapp en gang, selv om jeg ofte måtte snu i døra til badet og tørke mer blod. Jeg hadde sånne styrtblødninger som varte i 2-3 uker, gikk til slutt over av seg selv. Men siden TS blir slapp og dårlig og heller ikke i overgangsalderen skader det ikke å ta en telefon og høre, er nok uansett bedre enn å spørre KG til råds. Anonymkode: 2fbed...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå