Hilde Skrevet 7. mars 2006 #21 Skrevet 7. mars 2006 Enkel sammenlikning: En 30 år gammel kvinne med utdannelse og to barn, normalt interessert i velvære/sminke vil søke informasjon om følgende: bryllup barn/familie karriere/utvikling tv/kino/kultur sminke/velvære trening/kropp håndarbeid/hobby hennes make, en 30 år gammel mann som altså er far til de to barna vil søke informasjon om følgende: bil/motor gadgets Han trenger ikke søke informasjon om bryllup, det tar kona seg av, det samme med barna. Karrieren kommer av seg selv så lenge han jobber 14 timer i døgnet, og er på godfot med sjefen. Tv'en står på, men fem minutter etter han har sett et program har han glemt det. Velvære er for homoer. Trening trenger han ikke, han har ordna seg kone, og kan bli så feit han bare vil. Hobby? Tja, han liker jo å mekke på bilen..
Gjest Bellatrix Skrevet 7. mars 2006 #22 Skrevet 7. mars 2006 Enkel sammenlikning: En 30 år gammel kvinne med utdannelse og to barn, normalt interessert i velvære/sminke vil søke informasjon om følgende: bryllup barn/familie karriere/utvikling tv/kino/kultur sminke/velvære trening/kropp håndarbeid/hobby hennes make, en 30 år gammel mann som altså er far til de to barna vil søke informasjon om følgende: bil/motor gadgets Han trenger ikke søke informasjon om bryllup, det tar kona seg av, det samme med barna. Karrieren kommer av seg selv så lenge han jobber 14 timer i døgnet, og er på godfot med sjefen. Tv'en står på, men fem minutter etter han har sett et program har han glemt det. Velvære er for homoer. Trening trenger han ikke, han har ordna seg kone, og kan bli så feit han bare vil. Hobby? Tja, han liker jo å mekke på bilen.. ← Ja, vel? Så menn har ikke interesser? Skulle mannen min ha listet opp interesseområder hadde han nevnt religion, filosofi, politikk, miljøvern, motor, elektronikk, data, fysikk, kjemi, matematikk. Jeg vet han er sær, men jeg vil tro mannfolk har interesser de også.
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #23 Skrevet 7. mars 2006 Jo, han har helt sikkert flere interesser. Selvsagt. Men reklamebransjen ser det ikke slik. Det er det som er poenget, tenker jeg. Reklamebransjen ser på oss som grupper, og retter seg inn mot oss på den måten.
Hilde Skrevet 7. mars 2006 #24 Skrevet 7. mars 2006 Det er klart mannfolk har interesser, det har alle mennene jeg kjenner. Men det har jeg også, interesser som går milevis utover listen jeg ramset opp. Jeg mener ikke at menn er enklere enn kvinner, men jeg forstår godt at annonsører har mer å spille på i forhold til kvinner enn i forhold til menn.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #26 Skrevet 7. mars 2006 Reklamebransjen generaliserer, ikke sant? ← Hvis det var det du mente, så er jeg enig, ja.
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #27 Skrevet 7. mars 2006 Jepp, Emera, slik tenker jeg også. ← Hehe, vi kom inn samtidig der...
Gry Skrevet 7. mars 2006 #28 Skrevet 7. mars 2006 Hva med hobbyer? Her på KG kan det virke som om alle damer bare er interesserte i Se & Hør (er jeg slem nå?) og bryllup, men jeg tror/håper ikke det er virkeligheten av den grunn. ← Vi har jo en egen kategori for hobby.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #29 Skrevet 7. mars 2006 Vi har jo en egen kategori for hobby. ← Og der er jeg helt imponert over hva folk holder på med! Skulle ønske jeg var kreativ...
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #30 Skrevet 7. mars 2006 Vi har jo en egen kategori for hobby. ← Joda, men det er jo samme type hobby alt sammen; formingsgreier. Ikke fordi det er noe galt i det, men det blir veldig lite variert.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #31 Skrevet 7. mars 2006 Joda, men det er jo samme type hobby alt sammen; formingsgreier. Ikke fordi det er noe galt i det, men det blir veldig lite variert. ← Men det er jo bare til å bidra...
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #32 Skrevet 7. mars 2006 Men det er jo bare til å bidra... ← Jeg har ikke noen interesse av å sende inn ting jeg driver med, egentlig. Men kanskje dette også er en naturlig følge av at det er lettere å skrive om formingsting enn mer "aktive" ting, og kanskje er de som driver med formingsting mer glade i å skrive (om det) osv. også? Jeg aner ikke, var bare en tanke.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #33 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har ikke noen interesse av å sende inn ting jeg driver med, egentlig. Men kanskje dette også er en naturlig følge av at det er lettere å skrive om formingsting enn mer "aktive" ting, og kanskje er de som driver med formingsting mer glade i å skrive (om det) osv. også? Jeg aner ikke, var bare en tanke. ← Du har jo sport og friluftsliv også, om det var noe sånt du tenkte på?
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #34 Skrevet 7. mars 2006 Du har jo sport og friluftsliv også, om det var noe sånt du tenkte på? ← Mer sånne ting, ja. Hvor har vi det? Jeg synes det aller meste domineres av slanking/bryllup & barn/forming. Men, som sagt... Det er ikke meningen å leke nedsettende om dem som er opptatt av dette, jeg bare stiller meg litt kritisk til om det reflekterer virkeligheten. Hvis dere skjønner.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #35 Skrevet 7. mars 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=58
Abr@xas Skrevet 8. mars 2006 #37 Skrevet 8. mars 2006 Selvsagt, internet og reklame er den nye form for å drive business i våre dager.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #38 Skrevet 8. mars 2006 Veteran? Nå hørtes jeg veldig gammel ut. Er du veteran selv? ← Hehe, ikke veteran som i gammel, men som i erfaren. Du står jo som superaktiv bruker, så du må ha vært med en stund for å ha opparbeidet deg den statusen. Jeg er "litt" veteran, har vært her i halvannet år.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #39 Skrevet 8. mars 2006 Jeg gjør mine tanker rundt dette. ← Hvilke tanker gjør du deg da?
Crazee Skrevet 8. mars 2006 #40 Skrevet 8. mars 2006 Generaliseringar den eine og andre vegen, av reklamefolk og andre folk - tja. Eg veit ikkje kor utbreidd det er eg, sånn generelt sett ;-) Det seiest jo at kvinner er opptekne av å kommunisere med kvarandre verbalt, mens menn er meir opptekne av å gjera ting i lag. Då er det ikkje rart at fora som rettar seg mot kvinner har ein del kategoriar der ein "kun" pratar - der ein kommuniserer ikkje kun for å læra noko nytt og utveksla erfaringar. Og så blir det slengt på ein del kategoriar for "kvinneting" og slikt som kvinner er interessert i. Menn vil du kanskje meir finna i fora som spesialiserer seg innan eitt emne? (Med, som oftast, ei off-topic gruppe der alt mulig anna kan diskuterast.) Du finn i alle fall godt med menn innan fora som spesialiserer seg innan hardware, programvare, spel, dataspel, eitt bestemt dataspel, PC, Mac, bil, Amcar, båt, seglbåtar, trebåtar, motor, helse, trim, skriving, mote, sko, politikk, web, grafikk, ... Og dei er gjerne med i fleire fora for ulike interesser. Dette er ikkje fora retta mot menn spesielt (kanskje med unntak av fora for t.d. herremotar ) men for interesserte generelt. Så klart, det blir jo forma samfunn (communities) fleire stadar på nettet, ikkje kun rundt fora. Bloggetenester med sentrale "samlingspunkt" til dømes, og når det er lagt opp slik at det er brukarane sjølve som legg opp alt, etter kva tema dei er interesserte i sjølve, så finn du mannkjønnet der. Livejournal, msn spaces, yahoo 360, my.opera, journalspace - you name it. Kvar vil eg så med dette? Tja - sei det... To ting, tenker eg: 1) Menn har eit vidt interesseområde dei òg - og reklamebransjen er nok klar over det. 2) Er du interessert i å tena pengar på (unge) kvinner generelt - i motsetning til dei som har ei spesiell interesse - så satsar du på eit samfunn der desse samlar seg, ikkje andre stadar. Ville berre nemna det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå