Gå til innhold

Gått ned fra 88 til 70.8 men nå er det full stopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei , jeg fødte for 9 mnd siden  veide da 88 kg .gikk opp 4 kg frem til uke 33 ,siste kiloene gikk jeg opp pga mye vann pga alvorlig svangerskapsforgiftning.  Nå veier jeg 70.8 men full stopp . Er 1.62 høy . Spiser som regel 2 speltlomper til frokost med proteinrikt pålegg, en skive med leverpostei til lunsj , middag består av forskjellige salater som for eks tacosalat ,kyllingsalat osv . Spiser ikke potet eller ris . Går tur på 70 min 3 ganger i uken . Trener på senter 2-3 ganger i uken . Vet ikke helt hva jeg kan endre .hilsen kvinne 41.

Anonymkode: 6f6d6...43d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å ta 1-2 dager hvor du spiser normalt igjen, men hold deg i bevegelse, gjerne øke intensiteten på treningene litt den uken. Så drikker du ekstra vann disse dagene også.

Da vil du etter noen dager se litt mer fremgang igjeb :) 

Anonymkode: 43e6f...701

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler deg å ta 1-2 dager hvor du spiser normalt igjen, men hold deg i bevegelse, gjerne øke intensiteten på treningene litt den uken. Så drikker du ekstra vann disse dagene også.

Da vil du etter noen dager se litt mer fremgang igjeb :) 

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente . Jeg spiser jo normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente . Jeg spiser jo normalt 

Tenker vel at du har ligget i kaloriunderskudd siden du har gått ned i vekt, men at du nå skal spise normale kalorimengder noen dager. Mer mat rett og slett.

Anonymkode: 142ff...acf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker vel at du har ligget i kaloriunderskudd siden du har gått ned i vekt, men at du nå skal spise normale kalorimengder noen dager. Mer mat rett og slett.

Anonymkode: 142ff...acf

Ah sånn ja , har spist slik jeg gjør nå egentlig i flere år utenom utskeielser .spiser jeg mer går jeg dessverre opp pga pcos .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ah sånn ja , har spist slik jeg gjør nå egentlig i flere år utenom utskeielser .spiser jeg mer går jeg dessverre opp pga pcos .

Kroppen din trenger noen dager her og der hvor du ikke er i underskudd.

Hvis du har PCOS vil du også ha god nytte av nervous system regulation, det kan hjelpe deg med vektnedgangen hvis du gjør slike øvelser daglig. Inositol skal også kunne hjelpe mener jeg å ha hørt, men ikke personlig erfaring med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kroppen din trenger noen dager her og der hvor du ikke er i underskudd.

Hvis du har PCOS vil du også ha god nytte av nervous system regulation, det kan hjelpe deg med vektnedgangen hvis du gjør slike øvelser daglig. Inositol skal også kunne hjelpe mener jeg å ha hørt, men ikke personlig erfaring med det.

Har prøvd inositol og metformin ,eneste det har hjulpet på er at jeg har regelmessig mens 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo spise enda mindre enn du gjør til vanlig for å gå videre nedover,  spiser du ca det samme hver dag vil jo vekten holde seg der den er

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner mindre jo lettere du er, så du må ned i kalorier

Anonymkode: 6ad68...839

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kroppen din trenger vil minke når vekten mindre, så om du har spist det samme 'normale' over lengre tid med nedgang vil nå ett punkt hvor det normale vil være det som gjør at kroppen holder vekten. Da må du gå lavere på inntaket.

En lettere kropp trenger mindre energi for å gjøre den samme mengden jobb som en tyngre kropp.

Anonymkode: 46d3b...8a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei , jeg fødte for 9 mnd siden  veide da 88 kg .gikk opp 4 kg frem til uke 33 ,siste kiloene gikk jeg opp pga mye vann pga alvorlig svangerskapsforgiftning.  Nå veier jeg 70.8 men full stopp . Er 1.62 høy . Spiser som regel 2 speltlomper til frokost med proteinrikt pålegg, en skive med leverpostei til lunsj , middag består av forskjellige salater som for eks tacosalat ,kyllingsalat osv . Spiser ikke potet eller ris . Går tur på 70 min 3 ganger i uken . Trener på senter 2-3 ganger i uken . Vet ikke helt hva jeg kan endre .hilsen kvinne 41.

Herlighet, dette var då veldig lite mat! :o 

Anonymkode: 7a8f5...54c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mindre om du vil mer ned i vekt.

Spis mer om du vil opp i vekt.

- Hilsen fysikkens lover.

Anonymkode: 8331b...134

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du forbrenner mindre jo lettere du er, så du må ned i kalorier

Anonymkode: 6ad68...839

2 speltlomper med magert proteinrikt pålegg , kyllingsalat og kyllingwok er eks på det jeg spiser ,tror ikke jeg kan mer ned på inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Herlighet, dette var då veldig lite mat! :o 

Anonymkode: 7a8f5...54c

Ja men sliter med å få I meg mer men jeg går fortsatt ikke ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spise mindre om du vil mer ned i vekt.

Spis mer om du vil opp i vekt.

- Hilsen fysikkens lover.

Anonymkode: 8331b...134

Har du lest hva jeg spiser daglig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva kroppen din trenger vil minke når vekten mindre, så om du har spist det samme 'normale' over lengre tid med nedgang vil nå ett punkt hvor det normale vil være det som gjør at kroppen holder vekten. Da må du gå lavere på inntaket.

En lettere kropp trenger mindre energi for å gjøre den samme mengden jobb som en tyngre kropp.

Anonymkode: 46d3b...8a4

Ja skjønner det men hvis du har lest hva jeg spiser daglig så spiser jeg lite fra før men får ikke ned

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ammer er det ikke anbefalt å bedrive slanking fordi babyen da får masse miljøgifter fra morsmelken din som sitter i fettet.

Anonymkode: ea85c...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mye er middagen din? Jeg spiser 6 brødskiver om dagen med masse ost, masse smøreost, masse middag (for 2-3 stykker), masse sjokolade flere ganger i uka og veier 10 kg mindre enn deg (og er 10 cm høyere). Av så få kalorier så hadde jeg ikke orket å stå oppreist.. jeg hadde vært så svimmel og uvel 🥴 vekten min har holdt seg stabilt, over mange år.. kanskje kroppen din rett og slett har gått i en modus der den føler at du sulter den og derfor går du ikke ned vekt? Den sparer for å overleve.. 

Anonymkode: bd8e0...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ammer er det ikke anbefalt å bedrive slanking fordi babyen da får masse miljøgifter fra morsmelken din som sitter i fettet.

Anonymkode: ea85c...6ec

Fikk ikke melk så aldri ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...