Gå til innhold

Er dette vanlig forløp i influensa og/eller tegn på lungebetennelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke hatt ordentlig influensa på over 15 år og har kun hatt lungebetennelse en gang da jeg var under 2 år gammel, så er faktisk usikker på hva som er normalt sykdomsforløp. Vil derfor høre med andre som kanskje har det litt hyppigere.

Ble brått syk for cirka 2 dager siden. Barn og mann er også syke. Feberen varierer mellom 38 og rett under 40. Får jevnlige kuldetokter og da blir jeg så kald at jeg nesten ikke klarer å bevege øå meg. Hoster ikke unormalt mye, men når jeg hoster stikker det fra brystet, opp halsen og det er som om det smeller av smerte i hodet hver gang jeg hoster. Er såpass at jeg instinktivt prøver å holde tilbake når jeg hoster. Gjennomsiktig og flytende snørr fra nesen, men hoster opp små grønne klumper (beklager detaljene 😅).

I dag våknet jeg med smerter på venstre side av brystet. Ikke intense, men merkbare og de kommer og går. Mest når jeg ligger. Smakssansen er også litt på bærtur (oppleves som at en av "smakssensorene" er slått av).

Barn og mann har også feber og hoster, men virker langt fra like påvirket som meg.

Er dette normalt forløp for influensa eller er det tydelig tegn på lungebetennelse?

Anonymkode: c4c4d...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes dette er skummelt å svare på.

Jeg ville ringt legevakten heller enn å spørre KG. 

Jeg synes det høres normalt ut som influensa.  Men jeg kan jo ta feil! Så ring heller legevakt å spør, evt fastlegen i morgen. 

og god bedring!

Anonymkode: 7c15e...02b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som influensa. Den type A som går nå er ganske ille. Men, det er ikke verre enn å ringe legevakten og spørre hva de tenker.

Anonymkode: 73203...e02

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig forskjellig fra person til person. Hadde 42.5 feber, helt ute, så dårlig, spydde og spydde tykt seig slim fra lungene, når jeg hadde influenesa med lungebetennelse. Ble hentet av ambulanse, visste ikke at jeg hadde så mye feber. Gikk fra bra til sykt dårlig på 1time. Ring lege/legevakt og hør?

Anonymkode: 386ea...271

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var influensa A med kraftig lungebetennelse.

Anonymkode: 386ea...271

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Tenker jeg ringer legekontoret i morgen tidlig hvis jeg ikke blir bedre.

Anonymkode: c4c4d...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...