Gå til innhold

Hans jente på 11 har lus , han har ikke fortalt meg det

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har 2 barn hver, de skal hjem til meg pga opp pussing og så må han og begge barns hans bo hos meg, 

jeg har 2 barn fra før , som skal omgås disse jentene, hans eldste har lus, jeg så tilfeldigvis en melding av xn hans den poppet opp på tlf hvor det sto ps «»» går på lusekur.

Og jeg klarte selvfølgelig ikke å dy meg så måtte trykke inn må denne mld og da så jeg at det stod hun hadde lus og hadde fått lusekur siddn tirsdag.

Han har ikke fortalt meg en dritt å planlegger å ta de med hjem til meg hvor de skal sove med mine barn også, overreagerer jeg ? 

Anonymkode: ffb15...d9e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde blitt rasende. Å dra inn unger med lus til andre uten å fortelle det er utrolig lavmåls. Fra og med i dag ville ha og ungene hans måtte finne seg annet sted å bo. 

Anonymkode: 6f261...851

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også reagert på at han er i en relasjon til deg og velger ikke si noe om dette, men jeg reagerer også på at det virker som om du heller enn å vise han meldingen og si "hva er dette?" går til KG for å få råd? Eller er tråden et utløp for frustrasjon etter en dialog på hjemmebane? 

Endret av Carrot
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dumt at han ikke har fortalt det til deg, men hvis hun tok kur på tirsdag er det ikke noe problem å ha henne hos deg i dag.

Anonymkode: aed58...7a5

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dumt at han ikke har fortalt det til deg, men hvis hun tok kur på tirsdag er det ikke noe problem å ha henne hos deg i dag.

Anonymkode: aed58...7a5

Sikker på det ?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikker på det ?

Nei, det kan ingen være sikker på

"Lusemidler klarer ikke alltid fjerne alle luseeggene. Behandlingen bør derfor som regel gjentas etter 8-10 dager, avhengig av hvilket lusemiddel man bruker. Kjem gjerne håret med lusekam i godt fuktet hår hver dag mellom behandlingene, og deretter jevnlig i 3 uker etter fullført behandling" (kilde: Apotek1)

Anonymkode: 6f261...851

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvis hun skriver «Ps x går på lusekur» så visste han det kanskje ikke før han fikk den med? 

Anonymkode: 758bd...bbf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis hun skriver «Ps x går på lusekur» så visste han det kanskje ikke før han fikk den med? 

Anonymkode: 758bd...bbf

Jo han har visst , stod går på lusekuren enda»» 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna dine blir smittet, og deg selv, så kan det koste deg 6000 kr for alle behandlinger. Det var i alle fall møkk dyrt da jeg og dattera mi måtte gjøre det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hmmmmmm skrev (3 minutter siden):

Hvis barna dine blir smittet, og deg selv, så kan det koste deg 6000 kr for alle behandlinger. Det var i alle fall møkk dyrt da jeg og dattera mi måtte gjøre det. 

Da har dere tatt ekstremt mange kurer om det kostet deg 6000

Anonymkode: ab140...0b8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo han har visst , stod går på lusekuren enda»» 

Eh det var ikke det du skreiv , da hadde det jo ikke stått ås *** går på Lusekur 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Milig dere allerede har det eller får der snart kanskje? Jeg hadde blitt sur over det og

Anonymkode: 60288...cbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan ikke vite om du overreagerer for du skriver ikke hvordan du reagerer. 
Men jo, han burde fortalt det. Sannsynligvis synes datteren det er veldig flaut og derfor holder de det hemmelig. Jeg ville krevd at han var utrolig nøye på å gre henne og fjerne lus og egg før de kom og så sørge for at hun ikke f.eks. ligger med hodet i sofaen osv hos dere. Og selv sjekke barna dine når de har vært der. 

Anonymkode: 38c90...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er lus, ikke spedalskhet. 

Han kunne ha nevnt det, men du overreagerer hvis du gjør dette til en så stor ting at du må søke bekreftelse på "hvor galt dette er" på KG.

Anonymkode: 4b03e...5a1

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver det er dere særboere og han skal bo hos deg under oppussing hjemme hos han?

Med et barn som har lus?

Og i ditt hjem har du to unger som må informeres om at deres midlertidige stesøster har lus og de må ta forholdsregler?

Og ,,,,, han hadde ikke tenkt å fortelle dette til deg?

Ja, bare la de flytte inn, hva kan gå galt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da har dere tatt ekstremt mange kurer om det kostet deg 6000

Faktisk ikke unormalt, om man har tykt langt hår må man gjerne bruke 2-3 pakker per behandling.

Med 2 voksne og 4 barn kan det blir slike summer, den du svarer sier forøvrig ikke at hen brukte 6000, men at TS kan måtte bruke 6000.

Til TS, kjøp lusekam og sjekk dine barn jevnlig. Det er alltid noen i barnas krets som har lus.

Anonymkode: 1b243...842

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva annet tror du han ikke har fortalt deg denne sjarmøren. 

Anonymkode: 32851...c20

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo kansellere avtalen. Du kan ikke utsette barna dine for lus med vilje. 

Anonymkode: 32851...c20

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette går helt sikkert fint. Hun går på lusekur og da er alle de levende lusene døde. Eggene smitter ikke. Bare pass på at hun blir kammet, så går dette bra. 

Anonymkode: 4b21e...af4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...