AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:57 #1 Del Skrevet søndag kl 04:57 Har hatt en kjæreste i tre år nå, og sagt at dette med frieri er viktig for meg. Jeg har i ett år nå sagt at jeg forventer dette ellers går jeg videre. Det er en del av min kultur. Han vet at dette er viktig for meg og sier bare «vent å se». Men det kommer aldri.. skal jeg bare vente for evig? Føler meg trist over at det tar så lang tid, og at det virker som han ikke bryr seg om at dette er viktig for meg. Jeg behandler han som en kone og er virkelig god mot han.. Har noen vært i samme posisjon? Hva var utfallet? Anonymkode: c2e1d...510 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:02 #2 Del Skrevet søndag kl 05:02 Da vil han vel ikke gifte seg, da? Anonymkode: bcc0a...1a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:11 #3 Del Skrevet søndag kl 05:11 Du kan fri til ham og ta det derfra. Sier han nei, så er det jo bare å gå. Anonymkode: a7e09...54b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet søndag kl 05:11 #4 Del Skrevet søndag kl 05:11 At det er viktig for deg kan jo ikke styre alt? Hvis han ikke frir er han ikke klar. Hva svarer han til disse kravene dine, da? Tre år er ikke særlig lang tid. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:13 #5 Del Skrevet søndag kl 05:13 Vi begge er fra en kultur hvor man gifter seg raskt. Og derfor føler jeg ekstra på det. Jeg er trist rett og slett.. Jeg ønsker ikke fri selv, det føles ikke rett for hverken meg eller han (har snakket om dette) Anonymkode: c2e1d...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:25 #6 Del Skrevet søndag kl 05:25 Du bestemmer jo over ditt eget liv. Er dette frieriet viktigere enn mannen så gå fra han da vel. Anonymkode: b15aa...750 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:09 #7 Del Skrevet søndag kl 06:09 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vi begge er fra en kultur hvor man gifter seg raskt. Og derfor føler jeg ekstra på det. Jeg er trist rett og slett.. Jeg ønsker ikke fri selv, det føles ikke rett for hverken meg eller han (har snakket om dette) Anonymkode: c2e1d...510 Men du har jo sagt hva du vil. Enten frir han eller så går du. Hvorfor spør du her? Anonymkode: 2d844...7b7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet søndag kl 06:15 #8 Del Skrevet søndag kl 06:15 (endret) Da må du stå for dine ord og gå. Du har allerede kastet 3 av dine unge år. Finn deg noen som vil ha en familie med deg. Endret søndag kl 06:16 av Ny Bruker 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:27 #9 Del Skrevet søndag kl 06:27 Det kan være mange ulike grunner til at han ikke frir, men til syvende og sist koker det ned til dette: Å gifte seg er en så stor ting at det ikke er noe man skal gjøre bare fordi det er viktig for den andre. Begge må ønske å gifte seg. Av årsaker vi ikke vet er han ikke klar/ønsker ikke å gifte seg med deg. Du må derfor bestemme deg for hva som er viktig for deg: være sammen med han (men kanskje ikke bli gift) eller å gifte deg med noen (andre). Om det er viktigere å være gift enn å være sammen med han så får du nesten sette en deadline for deg selv (ut året for eksempel) og har han ikke fridd innen da så går du. Anonymkode: 6490f...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:57 #10 Del Skrevet søndag kl 07:57 Hva er viktigst for deg, da, kjærligheten til ham eller kulturelle fordringer? Fra det du forteller høres det ut som du ikke elsker ham veldig høyt. Du kan også ta skrittet inn i dagens moderne samfunn og vurdere om det er riktig at bare mannen kan fri og nødvendigheten av å gifte deg. Anonymkode: 642c4...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:01 #11 Del Skrevet søndag kl 08:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bestemmer jo over ditt eget liv. Er dette frieriet viktigere enn mannen så gå fra han da vel. Anonymkode: b15aa...750 Ekte kjærlighet det 🤣 Anonymkode: ed5d6...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:04 #12 Del Skrevet søndag kl 08:04 Hvis du er fra en kultur hvor dette er viktig, så tror jeg du innerst inne vet hva tilbakeholdenheten hans betyr. Beklager. Anonymkode: 2d5ea...6a3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet søndag kl 08:10 #13 Del Skrevet søndag kl 08:10 Jeg ble lei av å vente og fridde selv. Vi hadde et fantastisk bryllup Ofte hvis jeg så kleine frierier på TV kunne jeg si ting som: «Herregud! Jeg hadde hata å bli fridd til sånn!!! ». Det skremte visst han fra å fri, han ble redd for å drite seg ut. Heldigvis ordna jeg det Anbefales! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:33 #14 Del Skrevet søndag kl 08:33 Du liker jo åpenbart ikke fyren noe særlig, når du mener at hverken sosiale normer her dere bor eller hva han ønsker eller planlegger selv skal være noen faktor. Du mener at en avgjørelse som berører dere begge like mye skal tas kun ut fra deg, og den er i sin tur motivert av kulturelle bindinger til et helt annet sted enn her. Det er menneskelig nok, men det er helt urimelig. Når du mener dette føler du minimalt med kjærlighet og omtanke, annet enn for deg selv. Da er nok ikke dette forholdet liv laga. Pga. deg, ikke ham, men resultatet er nå det samme. Anonymkode: 86ef3...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:41 #15 Del Skrevet søndag kl 08:41 Jeg kan forstå at ekteskap er viktig, men jeg kan ikke forstå at selve frieriet er viktig. Kan du ikke bare begynne å snakke om ekteskap, hva han tenker om at dere gifter dere snart? For de fleste er dette noe de snakker om og blir enige om, ikke noe som skal gjøres så veldig vesen ut av. Da får du klarhet i om dette er noe han vil også. Anonymkode: 738c1...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:49 #16 Del Skrevet søndag kl 08:49 Kanskje han har blitt mer moderne enn du er? Jeg syns disse bryllupstingene tar helt overhånd. De skal vare tre dager, med turer til slott og koste et helt statsbudsjett. Så varer det i 5-10 år, rekker å få et par barn, også blir man skilt. Anonymkode: 9b32a...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:42 #17 Del Skrevet søndag kl 11:42 Anbefaler deg å bare gå. Gikk selv rundt i 13 år og ventet, var visstnok mer forpliktende med ekteskap enn med barna vi hadde fått og boligen vi eide sammen... Ble etter hvert mer sikker på meg selv, og mistet fullstendig lysten på en fyr som fikk meg til å føle meg så elendig. Angrer bare på at jeg ikke gikk maaange år tidligere. Anonymkode: 26e40...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet søndag kl 11:44 #18 Del Skrevet søndag kl 11:44 (endret) Ny Bruker skrev (5 timer siden): Da må du stå for dine ord og gå. Du har allerede kastet 3 av dine unge år. Finn deg noen som vil ha en familie med deg. AMEN. 🙏 Endret søndag kl 11:46 av Perle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet søndag kl 11:48 #19 Del Skrevet søndag kl 11:48 Ingenting vekker slike romantiske følelser som kravet om et romantisk frieri. Hva er galt med den likestilte samtalen om man skal gifte seg fordi man trives godt sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:09 #20 Del Skrevet søndag kl 12:09 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hatt en kjæreste i tre år nå, og sagt at dette med frieri er viktig for meg. Jeg har i ett år nå sagt at jeg forventer dette ellers går jeg videre. Det er en del av min kultur. Han vet at dette er viktig for meg og sier bare «vent å se». Men det kommer aldri.. skal jeg bare vente for evig? Føler meg trist over at det tar så lang tid, og at det virker som han ikke bryr seg om at dette er viktig for meg. Jeg behandler han som en kone og er virkelig god mot han.. Har noen vært i samme posisjon? Hva var utfallet? Anonymkode: c2e1d...510 Det er ganske mange tafatte menn i dette landet. Vi lever jo så likestilt der kvinner jobber døgnet rundt med lavere lønn og betaler halvparten av alle regningene. Å gifte seg koster penger og de får forsørgeransvar for sin partner, og de må dele! Den svir! . Som samboere får de tilgang på alle godene uten formelle forpliktelser og snylter på partner som er med å dele kostnader. Anonymkode: 2f3ea...110 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå