AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:55 #1 Del Skrevet søndag kl 00:55 Med nr 1 prøvde jeg i 5 måneder å få til amming. Var en grusom tid, smerter, lite søvn, en baby som var sulten og ikke fikk nok mat. Ser tilbake å ser at hele situasjonen gav meg fødselsdepresjon og jeg var ganske mye lengre nede enn jeg ville innrømme. Nå er barn nr 2 kommet, han er 3 uker idag. Begynner å få samme tegnene igjen. Han legger ikke på seg slik han skal, jeg mister motivasjon for amming, det er vondt, jeg får ingen søvn da jeg må mate hver 3 time. Først amming deretter flaske. Gråter mye. Samtidig var jeg så innstilt og klar på at NÅ skulle amming gå fint. Men føler det bare er ødeleggende. Har lyst å bare kutte amming totalt å gi flaske. Samtidig vet jeg det er mye helsegevinster for baby og føler meg derfor dritt og egoistisk. Har noen råd? Er totalt kjørt Anonymkode: 65131...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:10 #2 Del Skrevet søndag kl 01:10 Kutt ut amming hvis det skaper så store problemer for deg og at baby ikke får nok mat. Gå over til MME, det vil bli et like fint menneske av baby med MME som pupp. For noen så fungerer det rett og slett ikke med amming, å jeg har intrykk av at de som ikke full-ammer blir sett ned på idag å det er ikke greit. Anonymkode: b161b...5a8 1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:08 #3 Del Skrevet søndag kl 04:08 Dir i ammingen. Det er IKKE verdt å kjøre seg i grøfta for det. Det blir fine mennesker av de som får mme også. Ikke ødelegg barseltiden elller nyfødttiden generelt på noe som enkelt kan fikses ved å gi annen mat. Du har i tillegg et annet barn å ta hensyn til oppi det hele, ingen er tjent med at du sliter deg ut, hverken babyen, andre barnet, mannen din eller deg. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å avslutte, for su har jo virkelig prøvd. For noen funker det bare ikke. Anonymkode: 6ed42...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:09 #4 Del Skrevet søndag kl 04:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drit i ammingen. Det er IKKE verdt å kjøre seg i grøfta for det. Det blir fine mennesker av de som får mme også. Ikke ødelegg barseltiden elller nyfødttiden generelt på noe som enkelt kan fikses ved å gi annen mat. Du har i tillegg et annet barn å ta hensyn til oppi det hele, ingen er tjent med at du sliter deg ut, hverken babyen, andre barnet, mannen din eller deg. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å avslutte, for su har jo virkelig prøvd. For noen funker det bare ikke. Anonymkode: 6ed42...722 For en rar skrivefeil da 🙈 Anonymkode: 6ed42...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet søndag kl 04:56 #5 Del Skrevet søndag kl 04:56 Dropp ammingen. Psyken din er en del av regnestykket i forhold til MME. Barna dine har det bedre med en mor som ikke sliter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet søndag kl 05:23 #6 Del Skrevet søndag kl 05:23 Enig med de over. Kjøp flasker, MME og gi babyen dette. Du har gjort det du kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:35 #7 Del Skrevet søndag kl 05:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Med nr 1 prøvde jeg i 5 måneder å få til amming. Var en grusom tid, smerter, lite søvn, en baby som var sulten og ikke fikk nok mat. Ser tilbake å ser at hele situasjonen gav meg fødselsdepresjon og jeg var ganske mye lengre nede enn jeg ville innrømme. Nå er barn nr 2 kommet, han er 3 uker idag. Begynner å få samme tegnene igjen. Han legger ikke på seg slik han skal, jeg mister motivasjon for amming, det er vondt, jeg får ingen søvn da jeg må mate hver 3 time. Først amming deretter flaske. Gråter mye. Samtidig var jeg så innstilt og klar på at NÅ skulle amming gå fint. Men føler det bare er ødeleggende. Har lyst å bare kutte amming totalt å gi flaske. Samtidig vet jeg det er mye helsegevinster for baby og føler meg derfor dritt og egoistisk. Har noen råd? Er totalt kjørt Anonymkode: 65131...d57 Jeg har gjort det slik med mine, men med siste forsøkte jeg iherdig etter tre uker. Ammet oftere, tok slik nesespray for å få ut mer melk. Det ble utrolig styrete, så endte med flaske etter 8 uker der. De to eldste var ikke syke før barnehagestart, så det går helt fint å ikke amme. Anonymkode: 4b82c...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet søndag kl 08:09 #8 Del Skrevet søndag kl 08:09 Kan jo også prøve delamming? Amme for kosen og nærhetens skyld, og gi mme for matens del? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:11 #9 Del Skrevet søndag kl 09:11 Gå over til MME. Vil tro at du som har et barn fra før av har erfart at det ikke så mye å si uansett 🥰 flaskemating kan være like kos det også. Og ingenting er som mette, fornøyde babyer ❤️ Jeg endte opp med MME på første og kommer til å gå rett på det med nr 2, det er helt uvesentlig når barnet i utgangspunktet er friskt, født til termin og i Norge hvor vi har tilgang på rent vann og god matsikkerhet. Anonymkode: 4eb27...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:37 #10 Del Skrevet søndag kl 09:37 Finn din veg, om det er delamming, flaskemating, pumping. Dere skal ha det bra begge to, og babyen trenger en glad og frisk mamma, som får sove og fungere. Du gjør uansett en god jobb. Anonymkode: f4000...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:40 #11 Del Skrevet søndag kl 09:40 Det viktigste er at du har det bra. Det er heller ikke slik at amming gir veldig store helsegevinster for barnet. For friske, fullbårne barn er det ikke veldig mye vi snakker om, og ikke minst - det er ingen som vet om eventuelle helseforskjeller senere i livet har med ammingen å gjøre eller om det handler om helt andre ting enn amming. Så den dårlige samvittigheten kan du bare legge bort! Når det er sagt, jeg har fullammet to barn og hatt ett flaskebarn, og jeg sov IKKE mer med flaskebarnet… i perioder var det faktisk omvendt. Det er ingen automatikk i at MME = mer søvn. Tre uker etter fødsel har jeg ikke sovet med noen av mine barn, bare sånn at det er sagt. Det VIL bli bedre! Og gjør absolutt alt du kan for å unngå fødselsdepresjon (jepp, det har jeg også prøvd… grusomt). Anonymkode: ae9a7...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:43 #12 Del Skrevet søndag kl 11:43 Jeg er enig med alle om å bytte til flakse er helt innafor for psyken! MEN! Du beskriver symptomer på stramt tungebånd, og jeg hadde absolutt tatt turen til er god kiropraktor spesialisert på babyer for å se på dette. Kan ha betydning for tannhelse og tale i senere tid ❤️ Anonymkode: bf22d...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå