AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Baby er 6 uker. Er så redd for at noe skal skje med han. Mistet nylig mor i selvmord og er redd at jeg skal våkne og at huden skal være kald og at han skal være lilla eller hvit i ansiktet. Lurer på om det henger sammen med at jeg så min mor slik. Orker ikke snakke med psykolog om det foreløpig. Flere som er redd for dette? Anonymkode: ef6cc...b09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Med min første var jeg det! Våknet konstant og måtte sjekke om hun pustet 😅🫣 Tror det er både naturlig OG at du kanskje har litt ekstra pga din mor? Kondolerer forresten.. Utrolig trist 😔 Men forståelig at du er redd. Nå er oddsen liten, men jeg var jo også redd så kan I grunnen ikke si noe på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Kondolerer ❤️ Det er ganske normalt å være engstelig for det i starten, spesielt hvis det er ditt første barn. Jeg var veldig engstelig, fikk ikke sove om natten, lå å lyttet til pusten og måtte fysisk stå opp å sjekke gjentatte ganger. Også er det sånn at babyer gjerne har pustestopp (normale pustestopp som kan vare opptil 10 sekunder) den første tiden , og hvis man ikke er klar over dette så kan man bli veldig redd! For meg hjalp det å lese og lære om dette. 10 sekunder føles ut som en evighet hvis man blir stående å lytte til at babyen skal trekke pusten, så derfor er det greit å være litt obs på det Sørg for en trygg soveplass. Hard madrass, sovepose, ingen bamser/tepper osv i sengen til babyen. Bruk smokk om natten om babyen vil ta det😊 Det høres også ut som du har et traume som påvirker , og dette er det viktig å ta tak i. Både for din egen del men også for barnet. Det finnes behandling som heter EMDR, for meg fungerte det veldig effektivt på mine traumer. Anonymkode: acfdb...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Baby er 6 uker. Er så redd for at noe skal skje med han. Mistet nylig mor i selvmord og er redd at jeg skal våkne og at huden skal være kald og at han skal være lilla eller hvit i ansiktet. Lurer på om det henger sammen med at jeg så min mor slik. Orker ikke snakke med psykolog om det foreløpig. Flere som er redd for dette? Anonymkode: ef6cc...b09 På gode du… ja jeg var også redd for dette, men du har nettopp opplevd noe traumatisk med din mor. Snakk med helsesøster på helsestasjon, de kan hjelpe og vil gi deg omsorg og forståelse ♥️ Anonymkode: 90f54...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden «Å gode du» skulle det stå først der.. Anonymkode: 90f54...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Føler med deg ❤️ Jeg hadde det slik jeg også, ville helst være våken hele natten og følge med. Det gikk jo ikke. Jeg tror du vil ha godt av å snakke med noen, trenger ikke være psykolog, kanskje helsestasjonen? Anonymkode: 9efb6...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå