AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #81 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 9.22): Kanskje på tide at menn tar ansvar for sine egne reaksjonsmønstre og, vel, seg selv. Kvinner får skylden for alt menn gjør hele tiden. Hun ble voldtatt? Ja, men hun kan skylde seg selv. Hun gikk utfordrende kledd. Hun var ikke edru. Hun smilte til han. Hun ble med han på date, så hun burde jo forstå at han forventet noe mer. Hun ble kalt «fitte og hore» på butikken, men det er hennes egen feil for hun avviste en tilfeldig fyr som la an på henne. Det er trist at så mange kvinner har erfaringer som gjør at vi aldri er trygge og ikke kan stole på menn. Anonymkode: d597d...904 Enig med dette. Jeg er selv i en "jeg får angst" når menn nærmer seg meg, nettopp fordi at det har vært så ufattelig mange vonde situasjoner som ung kvinne og jeg har aldri truffet en mann som er pålitelig. Jeg har forsvart meg selv så mye, kjempet, slåss for å få ta egne valg og ikke ha sex med mindre jeg vil ha sex. Det blir veldig tungt tilslutt, og du blir sliten, så sliten, at man bare gir opp. Man bare slutter og tenker at alle er skyldige, alle vil deg vondt, alle vil ta deg og det tryggeste er bare å unngå det. Jeg må si at jeg følte det som en velsignelse å bli eldre og kunne få gå i fred på gata. Anonymkode: 55727...8d8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #82 Del Skrevet 21 timer siden Jeg anser alle menn som potensielle voldtektsmenn. I dag var jeg alene med en fremmed mann i en heis. Jeg var redd og lurte på om han kom til å angripe meg. Jeg har opplevd dette gjentatte ganger med forskjellige fremmede menn. Har man først blitt bitt så tror man alle biter. Anonymkode: c8a12...166 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #83 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg anser alle menn som potensielle voldtektsmenn. I dag var jeg alene med en fremmed mann i en heis. Jeg var redd og lurte på om han kom til å angripe meg. Jeg har opplevd dette gjentatte ganger med forskjellige fremmede menn. Har man først blitt bitt så tror man alle biter. Anonymkode: c8a12...166 Har ikke blitt utsatt, beklager at du har. Men jeg er også var på fremmede. Ikke bestandig jeg tenker det, men det går utover relasjonene mine. I helgen skal jeg noe og må kanskje sitte på hjem med en mann jeg kjenner godt. Det er bare det at jeg får en liten ubehagelig følelse rundt han. Om han gjør meg noe ødelegger han livet sitt, så jeg tror ikke han vil. Men tanken sitter der enda, og jeg gruver. Anonymkode: 14dfe...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #84 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke blitt utsatt, beklager at du har. Men jeg er også var på fremmede. Ikke bestandig jeg tenker det, men det går utover relasjonene mine. I helgen skal jeg noe og må kanskje sitte på hjem med en mann jeg kjenner godt. Det er bare det at jeg får en liten ubehagelig følelse rundt han. Om han gjør meg noe ødelegger han livet sitt, så jeg tror ikke han vil. Men tanken sitter der enda, og jeg gruver. Anonymkode: 14dfe...6b4 Det er basert på ting han sier til meg. Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #85 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er basert på ting han sier til meg. Anonymkode: 14dfe...6b4 Blandt annet at om jeg passer noens baby vil den kanskje ha melk, wtf 😭 Blir så lei. Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #86 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke omtanke for deg når det du er redd for er avvisning som ikke går utover deg fysisk, og det du ber om er sex, som går utover meg både fysisk og psykisk. Liksom??? Ser du ikke hvor teit og urimelig dette er? Jeg er såret fordi jeg ikke tørr være sårbar, så nå skal jeg være slem mot deg og ber deg være ekstra ekstra ekstra sårbar i ennsitusjon med meg som jeg vet du aldri vil godta for du godta ikke å stole på meg i en samtale en gang. Sannheten er at menn bare vil ligge med masse damer, det er ikkke for å beskytte eget hjerte. Det er fordi dere er kåte, slutt å lyv og slutt å vær teite Anonymkode: 14dfe...6b4 Du tar det selvsagt akkurat som du vil. Det spiller virkelig ingen rolle, for noen andre enn deg selv 🤷♂️ du må tro og mene akkurat som du føler er riktig for deg. Men det som er helt sikkert er at du ikke forstod noe av det jeg skrev, og at din holdning ikke hjelper deg noe særlig i møte med menn. Jeg får en følelse av at du trives «godt» som singel - ikke fordi du vil være singel, men fordi du synes menn er noe dritt fordi du overhode ikke har lyst å prøve å forstå menn. Men forventer at menn skal forstå deg. Anonymkode: 6470c...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #87 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar det selvsagt akkurat som du vil. Det spiller virkelig ingen rolle, for noen andre enn deg selv 🤷♂️ du må tro og mene akkurat som du føler er riktig for deg. Men det som er helt sikkert er at du ikke forstod noe av det jeg skrev, og at din holdning ikke hjelper deg noe særlig i møte med menn. Jeg får en følelse av at du trives «godt» som singel - ikke fordi du vil være singel, men fordi du synes menn er noe dritt fordi du overhode ikke har lyst å prøve å forstå menn. Men forventer at menn skal forstå deg. Anonymkode: 6470c...9e6 Åh det hjelper meg jo. Det er spesifikt deg jeg ille har ne til overs for. Byhus hva om du blir avslått- noe vi alle blir. Så nå må du bli denne edgy take sex fyren. Opp t verden fordi du ikke lærer å håndtere ditt indre liv, som vi alle må. Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #88 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åh det hjelper meg jo. Det er spesifikt deg jeg ille har ne til overs for. Byhus hva om du blir avslått- noe vi alle blir. Så nå må du bli denne edgy take sex fyren. Opp t verden fordi du ikke lærer å håndtere ditt indre liv, som vi alle må. Anonymkode: 14dfe...6b4 Du må unne andre å få føle uten at det skal være et personlig angrep mot deg. Dette innrømmer jeg var et angrep mot deg, for du gjør med sinnt. Om ei ikke føler det samme, er det ikke ment som noe angrep, men at hun ikke har lyst og derfor ikke skal. Som at om du ikke har lyst er det ingenting annet å gjøre enn at du ikke skal. Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #89 Del Skrevet 21 timer siden Jeg elsker oppmerksomheten jeg får fra dumme desperate menn 🤣😂 Stakkarslige og helt turn off med menn som er så desperate, og når jeg sier nei så blir dem ofte potte sur akkuratt som babyer. Anonymkode: d71b8...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #90 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Åh det hjelper meg jo. Det er spesifikt deg jeg ille har ne til overs for. Byhus hva om du blir avslått- noe vi alle blir. Så nå må du bli denne edgy take sex fyren. Opp t verden fordi du ikke lærer å håndtere ditt indre liv, som vi alle må. Anonymkode: 14dfe...6b4 Note, hadde vært interessant å høre mer fra den brukeren. Men han, eller hun sier det ganske så finurlig, og spot on. at det jammen er begge sitt ansvar, at vi begge møter utfordringer, og hvordan det blir når man ikke takler disse utfordringene. Lik som du holder på nå. Du beskylder meg for å bli en edgy take sex fyr, fordi jeg ikke takler mitt indre liv. Hvordan synes du at du takler ditt indre liv, i forhold til det som gjenspeiles i dine kommentarer? Jeg oppfatter ikke deg som en balansert dame. Forskjellen er at jeg er innforstått med at slik jeg holder på er ene og alene mitt ansvar, og jeg gjør det for å beskytte meg selv. Du tar ikke noe som helst ansvar for ditt indre liv, men legger all skyld på menn. Er jeg helt på jorde her synes du? Anonymkode: 6470c...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #91 Del Skrevet 20 timer siden Som mann, ville jeg også følt at det var ubehagelig hvis en kvinne kom opp til meg på butikken. Det er ikke normalt lenger. Men hvorfor sluttet det å bli normalt. Jeg tror svaret er at folk kjeder seg langt mindre enn de gjorde før på grunn av teknologi, så da har folk blitt mye mer selektiv med hvem de vil tilbringe tid med. Anonymkode: 61205...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #92 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg anser alle menn som potensielle voldtektsmenn. Anonymkode: c8a12...166 Det er leit å høre. Anonymkode: 752f2...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #93 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som mann, ville jeg også følt at det var ubehagelig hvis en kvinne kom opp til meg på butikken. Det er ikke normalt lenger. Men hvorfor sluttet det å bli normalt. Anonymkode: 61205...bf8 Covid19, smarttelefoner, sosiale medier og Tinder? Sitat Jeg tror svaret er at folk kjeder seg langt mindre enn de gjorde før på grunn av teknologi, så da har folk blitt mye mer selektiv med hvem de vil tilbringe tid med. Jeg tror ikke noe på det. Jeg tror at folk har blitt mer usikre på sosiale situasjoner. En større andel av befolkningen har blitt autister. De sitter ensomme og frustrer men klarer ikke å ta kontakt og/eller blir nervøs om andre tar kontakt. Anonymkode: 752f2...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #94 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Hvis henvendelsen var hyggelig, ikke intens, ville jeg syns det var veldig hyggelig. Hvis den som spør følger etter, stirrer, opplevelser intens Etc ville jeg blitt redd. Jeg har dessverre mange dårlige erfaringer med menn. Mange gode også! Men de dårlige gjør meg forsiktig. Anonymkode: ecd94...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #95 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke blitt utsatt, beklager at du har. Men jeg er også var på fremmede. Ikke bestandig jeg tenker det, men det går utover relasjonene mine. I helgen skal jeg noe og må kanskje sitte på hjem med en mann jeg kjenner godt. Det er bare det at jeg får en liten ubehagelig følelse rundt han. Om han gjør meg noe ødelegger han livet sitt, så jeg tror ikke han vil. Men tanken sitter der enda, og jeg gruver. Anonymkode: 14dfe...6b4 Hvis du har en ubehagelig følelsen rundt han så må du lytte til det. Jeg lyttet ikke en gang, og i dag har jeg alvorlig grad av PTSD. Anonymkode: c8a12...166 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #96 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er basert på ting han sier til meg. Anonymkode: 14dfe...6b4 Ikke sitt på med han. Ta en buss, hva som helst annet. Han kan kjøre deg ut i skogen. Du har ingen kontroll i en bil der du er passasjer. Anonymkode: c8a12...166 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 20 timer siden #97 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Jeg selv har møtt en tre- fire hyggelige menn på butikken, og heller det enn tinder. For det er ti ganger mer ceeepy å stikke på date med et JPG-bilde man finner på en app, enn en hyggelig oppegående mann som jeg har pratet med i fem minutter utenfor Meny eller i bakgården. Jeg tørr i stå i meg selv nok til at jeg kan si hei til en nabo selv etter avvisning. Ingenting endrer seg. Endret 20 timer siden av Tomatplanten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #98 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke sitt på med han. Ta en buss, hva som helst annet. Han kan kjøre deg ut i skogen. Du har ingen kontroll i en bil der du er passasjer. Anonymkode: c8a12...166 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du har en ubehagelig følelsen rundt han så må du lytte til det. Jeg lyttet ikke en gang, og i dag har jeg alvorlig grad av PTSD. Anonymkode: c8a12...166 Trist at du med ptsd opplevde det du gjorde og nå har det veldig vodt. Og takk til begge for at dere bryr dere, men jeg er redd det bare er jeg som overdriver også. Det er en svært nær figur, som jeg tror har blitt såret om han fikk vite jeg er redd han. Samtidig er jeg redd han har blitt såret over å innse jeg ikke finner han attraktiv også. Som gjør meg kvalm, men kan være meg, ikke han. Det er stefaren min. Når alle går å legger seg blir jeg redd for at vi er alene, men han har ikke gjort meg noe. Og jeg føler meg tryggere etter en stund. Når jeg legger meg er jeg redd han skal komme, men han gjør det aldri. Men han ser mer på meg, er borti meg mer, sier noen kommentarer han ikke retter mot søsteren min så jeg er sikker på at han finner meg mer i seksuell kategorien enn henne. Samtidig er han glad i mamma og kanskje har han en humor som slår feil når jeg er kvinne. Jeg er formfull, det bruker jo å trekke til seg litt verre oppmerksomhet kanskje det er noe faderlig over det? Men jeg ser ikke på han som pappan min. Det vil såre han. Blir uvell av relajsonen vår og kjenner denne svake kvalmen ofte. Om vi er på tur og vi går fra mamma, jeg føler han begynner å ville ha noen yngre og har midlivskrise. Men kan være jeg har intimitetsproblemer og ikke har akseptert han, så mye som han tror han er sentral i livet mitt. Mamma er fin. Men dere vet, menn. Beklager for å styre. Skal være forsiktig. Flaut å misstanke noen om de ikke er som det også. Er sikkert bare veldig paranoid. Som er en skam mot deg, dere, dem som faktisk har opplevd noe. Han er snill. Og om han noen gang vil skade noen, hvorfor meg? Han har ødelagt forholde til mamma, familien, rykte sitt. Hvor skulle han flyktet etter det? Å han er ikke ond. Samtidig er det denne lille stemmen og at han ikke har like godt moralsk kompass som meg å da begynner jeg å undre igjen. Som at han er en som sier om ei er 18 er hun voksen og ikke ser hvor lite noen som er ung får utav noen som er langt eldre. Blir han dummere med alderen og sårere ego? Er det bare kaoset av livet, hvor man kan elske ei dame, ha et sårt ego, ha en ørliten attraksjon til stedatter og andre yngre kvinner, ikke ønske å gjøre noe med det? Håper jeg slutter å kjenne på dette. Vet med meg at hadde han aldri møtt mamma, men møtt meg har jeg ikke vært smaken hans, så håper det er nok til at dette ikke går forbi kleint og trist. Jeg er gal. Anonymkode: 14dfe...6b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #99 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må unne andre å få føle uten at det skal være et personlig angrep mot deg. Dette innrømmer jeg var et angrep mot deg, for du gjør med sinnt. Om ei ikke føler det samme, er det ikke ment som noe angrep, men at hun ikke har lyst og derfor ikke skal. Som at om du ikke har lyst er det ingenting annet å gjøre enn at du ikke skal. Anonymkode: 14dfe...6b4 Jeg unner alle mennesker å føle, men man må kunne klare å diskutere saklig selv om man føler noe veldig sterkt. Ikke noe sted sier jeg at jeg er villig til å gjøre noe mot andre som de selv ikke ønsker. Jeg kjenner meg bare godt igjen i den beskrivelsen som ble gjort. Jeg kan ikke ta ansvar for hva et annet menneske velger å gjøre. Men jeg tar ansvar for hva jeg gjør. Og slik jeg ser det, så har dette hjulpet meg til å ta tilbake kontrollen. For tro meg, jeg har blitt «utspilt» nok av ganger grunnet min naivitet. Og som alle andre mennesker har også jeg retten til å beskytte meg selv. Anonymkode: 6470c...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #100 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Om sånne følelser formes av Kvinneguiden, så er den på et vis forståelig. Jeg synes også at det finnes uheldige tendenser i samfunnet, påvirket av sosiale plattformer, medier og bevegelser som #MeToo. Bortsett fra det kjenner jeg ingen som oppfatter initivativet i seg selv som creepy. Hvis jeg synes han er creepy handler det aldri om initiativet i seg selv, men om hvor, hvem og hvordan. Kaffeinvitasjoner er hyggelig synes jeg. Men skal innrømme at også jeg har avvist fremmede menn unødvendig krasst pga dårlig dag, mensen, uheldig tidspunkt. Handlet om meg, ikke han. Kvinner bør kanskje generelt bli flinkere til å ta initiativet selv, spesielt de som blir aggressive av oppmerksomheten. Men så er vi jo forskjellige da.. Noen menn liker det, mens andre ikke gjør det. Hva som er riktig, finnes det ingen fasit på likevel. Om Tinder, så kan jeg umulig tro at den representerer alt og alle. Jeg og en venn prøvde å byttet roller og profiler fordi jeg var nysgjerrig på hvordan det er å være mann på Tinder. Som natt og dag. Vi kan oppfatte at han "bare er ute etter sex". De kan oppleve jenter med profiltekster som "Ikke kast bort tiden min hvis du er lavere enn 1.80" Tinder er overfladisk og skadelig når det går utover selvfølelsen og virkelighetsoppfatningen. Det er ikke det samme som å møtes i virkeligheten. Ingen blikkontakt, ingen følelse av personen, ingen naturlig dynamikk. Bli kjent fasen er ikke der. Kùn en agenda om kjæreste eller rett-på-sak. Anonymkode: 8d456...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå