AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:03 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:03 Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:07 #2 Del Skrevet lørdag kl 23:07 For min del er jeg redd fremmede, har for lite innblikk i dem av å bare se noen og syns det er nervepirrende om jeg føler noe positivt også. Er ikke vannt til å bli kontaktet og aldri blitt prøvd sjekket opp på ekte. Er også usikker på megselv og føler det hvert øyeblikk kan avsløres at jeg ikke er så fin som han først trodde og at han syns jeg er rar. Eller jeg kan tenke det er ekkelt å avslå. Men vet det er bra å bli avvist når noen ikke passer og hadde hatet om en mann pity datet meg. Flaut. Anonymkode: 14dfe...6b4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:10 #3 Del Skrevet lørdag kl 23:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Det kan ha noe med at de som er så pass tøffe er de som enten er litt "aggro" og "på" og mangler litt impuls kontroll. De kan være litt skremmende å ha med å gjøre. Og som de over sier, så er det mange fremmede som mangler litt sosial iq, som er veldig på og mangler respekt for andre, og noen blir veldig sinte og sure om de blir avvist. De folka er skremmende, og ødelegger for de som er normale og bare vil bli litt kjent og takler en avvisning og er respektfulle osv. Anonymkode: 0eb6a...e82 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:15 #4 Del Skrevet lørdag kl 23:15 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Folk på butikken og andre fremmede har man ingen forutsetning for å være interessert i, da blir det påtrengende og unaturlig å bli bedt med ut. En bekjent eller nabo kan være ubehagelig fordi det endrer relasjonen når man sier nei. Det vil i det hele tatt generelt føles ubehagelig å måtte avvise noen, spesielt hvis det kommer en forespørsel ut av det blå uten at man har vist noen interesse selv. Anonymkode: a91a1...632 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:07 #5 Del Skrevet søndag kl 06:07 Fordi kvinner har bli fortalt i 50 år at de er offer og ikke trenger å ta ansvar for egne handlinger. Anonymkode: a91f5...a69 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:14 #6 Del Skrevet søndag kl 06:14 AnonymBruker skrev (7 timer siden): så er det mange fremmede som mangler litt sosial iq, som er veldig på og mangler respekt for andre, og noen blir veldig sinte og sure om de blir avvist. De folka er skremmende, og ødelegger for de som er normale og bare vil bli litt kjent og takler en avvisning og er respektfulle osv. Anonymkode: 0eb6a...e82 Hvor mange ganger har dette skjedd med deg personlig? Anonymkode: 752f2...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:16 #7 Del Skrevet søndag kl 06:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk på butikken og andre fremmede har man ingen forutsetning for å være interessert i, da blir det påtrengende og unaturlig å bli bedt med ut. En bekjent eller nabo kan være ubehagelig fordi det endrer relasjonen når man sier nei. Det vil i det hele tatt generelt føles ubehagelig å måtte avvise noen, spesielt hvis det kommer en forespørsel ut av det blå uten at man har vist noen interesse selv. Anonymkode: a91a1...632 De man ikke kjenner har man ikke forutsetninger for å bli kjent med før man blir kjent. Så skal all menneskelig kontakt regisseres av multinasjonale firma med maksimal inntjening som eneste motivasjon? Anonymkode: 752f2...a73 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:20 #8 Del Skrevet søndag kl 06:20 Husk at det vi leser på KG, ofte er saker som faller utenom "normalen". Tror de fleste kvinner reagerer fornuftig på en invitasjon. Man treffes, man føler at det kan være noe og man inviterer. Mange som møtes på denne måten, men de er ikke på KG og skriver om utfordringene sine. Nettopp fordi alt går smooth. Anonymkode: f2c53...7ea 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:26 #9 Del Skrevet søndag kl 06:26 For min del handler det om erfaring. Menn som tar kontakt «ut av det blå» har erfaringsmessig dårlige holdninger og uforutsigbart reaksjonsmønster, det er erfaringer jeg har gjort meg som tenåring og ung voksen, lenge før Tinder kom. Som voksen er jeg derfor langt mer forsiktig. Anonymkode: c2151...ba5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:19 #10 Del Skrevet søndag kl 09:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De man ikke kjenner har man ikke forutsetninger for å bli kjent med før man blir kjent. Så skal all menneskelig kontakt regisseres av multinasjonale firma med maksimal inntjening som eneste motivasjon? Anonymkode: 752f2...a73 Det er der vi er i dag ja. Utrolig trist. Eneste man kan gjøre er å velge å gå imot strømmen og heller stå i det selv om man fort blir oppfattet som en raring, creep eller hva enn. Vi vil jo bare finne den ene, og den eneste måten å finne denne personen på er gjennom å ta kontakt. De som anser deg som noe negativt når du tar kontakt, de har jo vist at de virkelig ikke er den ene 😊 gjør det enkelt ved å la andre ta ansvar for sine egne følelser, så tar du ansvar for dine egne Anonymkode: 6470c...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:26 #11 Del Skrevet søndag kl 09:26 Jo, fordi hvis man ikke selv har tenkt tanken så er det litt grenseoverskridende. Det kommer for bardus på. Jeg tror ikke vi skal så veldig mange år tilbake før vi alle var litt bedre på å tolke andres kroppsspråk. Vi har alle blitt dårligere på dette fordi vi sitter med hodene mot en skjerm fra vi er 12 år. Så da blir det flere misforståelser og denne type grenseoverskridelser. Der altså helt uskyldig å be noen ut, det må du bare gjøre, det er ikke grenseoverskridende i seg selv. Men jeg tror årsaken til at det kanskje ikke lykkes ligger i det jeg skriver. Anonymkode: 4ac6b...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet søndag kl 09:29 #12 Del Skrevet søndag kl 09:29 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Jeg synes ikke det er "creepy". Bare trenger litt tid til å bli trygg på menn generelt. Ellers så kan jeg prate vennskapelig med hvem som helst, inkludert mennesker jeg aldri har møtt tidligere. Så jeg ser på meg selv som ganske omgjengelig og sosial når jeg orker det. Endret søndag kl 09:30 av Irak 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 09:33 #13 Del Skrevet søndag kl 09:33 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Jeg har aldri vært på tinder, men mitt inntrykk er at Tinder har svært lite med den virkelige verden å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:35 #14 Del Skrevet søndag kl 09:35 Det er ikke creepy når man kommer i kontakt og har en god tone. Det er bare hyggelig! Selv om det ikke er aktuelt å gå på date med personen. Når jeg sier at noen er creepy så er det fordi han ikke har sett eller hørt alle tegnene til at jeg ikke er interessert, men insisterer på date likevel. Sist jeg var ute ble jeg bedt på date av to forskjellige menn samme kvelden. Han ene kom jeg i prat med i køen til baren. Han var hyggelig, morsom og vi fant tonen. Han spurte meg ut og jeg sa nei, han var da alt for ung for meg. Vi fortsatte å le og hadde ett godt øye til hverandre hele kvelden. Jeg ble sjarmert! Han andre møtte meg også ved baren. Han sa jeg hadde den fineste rumpa av alle og gikk rett inn for å stryke på håret mitt. Jeg fikk helt fnatt. Han var kjekk nok, men han respekterte ikke mine grenser og tok seg friheter. Han spurte også om date og jeg sa nei. Likevel fulgte han etter meg store deler av kvelden for å prøve å ta på meg og flørte enda jeg overså han og gikk bort. Han er creep! Håper dere ser forskjellen. Det er kun han andre mannen som blir tatt for å være creep i min bok. Anonymkode: 07c00...1f2 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:41 #15 Del Skrevet søndag kl 09:41 Fordi jeg for mange ganger har opplwvd at fremmede menn ikke tar nei for et nei. De blir sinte og aggressive Anonymkode: 7b0c0...e5f 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:44 #16 Del Skrevet søndag kl 09:44 Det kommer helt an på fremgangsmåten! Anonymkode: ae5a4...ecf 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:54 #17 Del Skrevet søndag kl 09:54 Selvfølgelig er det ikke creepy å bli invitert på kaffe av en nabo eller en bekjent. Det KAN imidlertid være litt ubehagelig, spesielt hvis man skjønner at de er romantisk interessert og man ikke er det selv. Skal man si ja og late som det bare er vennskapelig eller si nei og virke kjip? Det noen gjør da, er å svare litt svevende, ja kanskje vi kan gjøre det en dag osv. Hvis du er typen som klarer å «lese rommet» så er alt greit. Å gå bort til fremmede kvinner på butikken, ja da skal du ha en god dose sjarm og selvsikkerhet, pluss være god på småprat og elegant flørt. (Gjerne også usedvanlig kjekk). Du kan selvsagt ikke stupe rett inn i en date-invitasjon, du må få kontakt først og kjenne på responsen. Er du morsom og avvæpnende så er det en stor fordel, da signaliserer du at du ikke er farlig. Nordmenn er generelt ikke så gode på interaksjoner med fremmede, det gjelder både menn og kvinner. Menn vet ofte ikke hvordan de skal nærme seg på en god måte, og kvinner er ofte dårlige på å avvise på en kul og hyggelig måte. Anonymkode: e96f5...f50 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:54 #18 Del Skrevet søndag kl 09:54 Ikke akkurat creepy, det kan være hyggelig og et komplisert det altså, men ikke alle er like gode på å takle et nei, og enkelte krangler om svaret og mener jeg "må" si ja fordi de spurte så fint. Det er sånn som unger argumenter, det er irritert å høre fra voksne. Og noen er direkte skumle ja. Anonymkode: d3797...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:00 #19 Del Skrevet søndag kl 10:00 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Jeg tror ikke de fleste ville tenkt det, med mindre det var noe veldig spesielt/rart ved personen. Jeg har blitt bedt ut på date av ukjente og bekjente, og tok det som et stort kompliment da det skjedde. Dessverre var jeg ikke singel noen av de gangene, som var eneste årsak til at jeg takket nei til date. En nabo ville jeg ikke involvert meg i romantisk… Anonymkode: 7e7d3...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:02 #20 Del Skrevet søndag kl 10:02 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er ikke creepy når man kommer i kontakt og har en god tone. Det er bare hyggelig! Selv om det ikke er aktuelt å gå på date med personen. Når jeg sier at noen er creepy så er det fordi han ikke har sett eller hørt alle tegnene til at jeg ikke er interessert, men insisterer på date likevel. Anonymkode: 07c00...1f2 Som mann er det helt fair. Det er altså de som føler seg utrygg/sint på at en mann sier «hei» eller viser normal høflig interesse utenfor skjermen som er litt trist. Anonymkode: 752f2...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå