Gå til innhold

Utenlandske menn mindre kresen på høyde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn over 190 synes jeg er passe, menn rundt 180-185 synes jeg er for høy. Er 178 og er blitt avvist flere ganger, og blitt fortalt at jeg er for høy. Er i hvert fall ikke bare kvinner som har preferanser der 😝

Anonymkode: ed32b...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske menn har vel like varierende preferanser på høyde som tyske tipper jeg. Selv er jeg 1,87 høy og om jeg fikk velge foretrekker jeg damer så nært opptil egen høyde som mulig. Men det er bare en preferanse, absolutt ikke noe krav. Treffer jeg ei på 1,52 som jeg klaffer perfekt med personlighetsmessig så betyr de ytre målene fint lite.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,76 og har aldri opplevd at høyden min er et problem. Ei heller hørt noe negativt. Tvert i mot!!

Anonymkode: c5aaa...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 cm høy og har aldri fått negative kommentarer pga. høyden min. Kan selvfølgelig aldri se ut som en modell, men er feminin og søt. Får i hovedsak oppmerksomhet fra menn som er 170-180

Anonymkode: 91c80...419

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178 og har aldri opplevd å bli avvist pga høyde. Samboeren min er 176. 

Anonymkode: e9851...52e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har datet en tysk mann i lengre tid nå som tilfeldigvis er 197 cm høy. Vi diskuterte dette med høyde, og han sa at han alltid har ønsket å finne ei som er omtrent like høy som han selv, men at der er svært få kvinner som er så høye, naturligvis. Jeg er 177 cm, og han mente at det egentlig er litt lavt og at han ikke ville sagt at jeg er spesielt høy. Dette har vært en nøytral diskusjon altså, vi er stormforelsket og ville ikke valgt noen andre enn hverandre akkurat nå! 

Han sier også at kompisene hans som er høye, ønsker å være med høye kvinner og to av de er gift med kvinner som er på samme høyde. Jeg stusser litt over dette da "kulturen" i Norge er helt annerledes, norske menn vil helst ha kvinner som er så små som mulig. Jeg spurte hva han tenkte om feminitet og høyde, og han lo og sa at det er det dummeste han har hørt, at man er mer feminin jo mindre man er osv. Han syns jeg er veldig feminin og tiltrekkende, og han innrømte at interessen hadde vært lavere om jeg var for eksempel 150 cm.

Er det noe i det? Har norske menn et litt annerledes syn på feminitet og kvinner, er det en usikkerhetgreie at de absolutt skal ha en dame som er mye lavere enn de selv? 

Det var visst en utenlandsk mann som skulle gi meg selvtilliten tilbake, etter å ha blitt tråkka på av usikre menn i hjemlandet mitt. 

Anonymkode: 4c8e9...954

Denne fyren er interessert i deg. Han opplever dine egenskaper som positive og forteller deg det.

De andre fyrene var ikke interesserte og fortalte deg hvilke egenskaper som var negative ved deg.

To biaser her:

1. Du har cherry-picket han som liker dine egenskaper. Du vet ikke om det finnes 0 eller 100.000 høye Tyske menn som ikke liker damer som deg

2. En person som er forelsket vil gjerne overbevise seg selv og sin kjære om at akkurat hennes egenskaper er uovertrufne.

Anonymkode: 4e2d2...062

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Menn over 190 synes jeg er passe, menn rundt 180-185 synes jeg er for høy. Er 178 og er blitt avvist flere ganger, og blitt fortalt at jeg er for høy. Er i hvert fall ikke bare kvinner som har preferanser der 😝

Menn har generelt en svak preferanse for lavere kvinner mens kvinner har generelt en sterk preferanse for menn som er høyere enn seg selv.

Dette må kanskje sees i sammenheng med at kvinner jevnt over er mer selektive enn menn.

Anonymkode: 4e2d2...062

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke opplevd å bli avvist nei, men har hørt at jeg er egentlig for høy, at det er finere med noen som er lavere osv osv osv. Er ikke spesielt hyggelig det. 

Det er nok bare det at du merker slikt. Har ei venninne som er lik, veldig sensitiv på dette med høyde da hun er 1.80.

Vet samboeren hennes prøver å trygge henne, slik din gjør med deg. Og også viser til "andre menn" (for dette er da virkelig ikke et tema som kommer opp, med mindre du drar det opp og stiller spørsmål?). 

Anonymkode: 6f041...66c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker damer på 175+, (Store, sterke avkom :) ) men jeg bryr meg egentlig veldig lite om høyde. Høyde har aldri vært tungen på vektskålen. Kanskje det er viktigere for menn som ikke er fornøyd med egen høyde?

M35/1,9m

Anonymkode: f777b...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederlendere er de høyeste i Europa og det gjelder begge kjønn. De er jo vant til det. 
Uansett så er det dumt å høre på folk som vil finne feil på deg enten det er høyde eller no annet. Da virker de utrygge på seg selv… 

Anonymkode: 5430b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han sier også at kompisene hans som er høye, ønsker å være med høye kvinner og to av de er gift med kvinner som er på samme høyde. Jeg stusser litt over dette da "kulturen" i Norge er helt annerledes, norske menn vil helst ha kvinner som er så små som mulig.

Ehhh nei. Jeg er nesten 190, og jeg vil ikke ha en lav nisse som jeg må bøye meg for å kysse. Drømmedama er like høy som meg, men det er vel uaktuelt for damer på samme høyde fordi de vil ha en mann som er høyere når de går med høye heler :koko:

Anonymkode: da0fe...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ehhh nei. Jeg er nesten 190, og jeg vil ikke ha en lav nisse som jeg må bøye meg for å kysse. Drømmedama er like høy som meg, men det er vel uaktuelt for damer på samme høyde fordi de vil ha en mann som er høyere når de går med høye heler :koko:

Er det veldig mange damer på 190? Jeg er vel omtrent 185 med hæler 😄 Men da opplever jeg stort sett at menn blir bittesmå 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det veldig mange damer på 190? Jeg er vel omtrent 185 med hæler 😄 Men da opplever jeg stort sett at menn blir bittesmå 😄

Jeg er 185, og det finnes klubber for oss høye 😁

Anonymkode: 3a743...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De finnes. Og da hender det at jeg ikke klarer å motstå fristelsen for å snu meg etter de på gata. Der går en enhjørning!! tenker jeg for meg selv :wow: Men ,de trenger ikke være 190 blank, men være over ca. 177-180. Høye damer er flotte, og jeg kunne ønske det ikke var så mange lave damer i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, ikke si sånnt om degselv. Føler bestandig det har vært de små søte damene som er så feminine, petite og trenger hjelp til å nå opp til ting, som idealiseres.

Mener ikke å si det for at høye ikke er fint, men så du skal høre lav er hot for menn det.

Noen menn liker ikke supermodellen. I kibbe så snakker de om oss høye som tørre maskuline pinner 😂 mens dere er myke, små, delikate. Du bør sjekke det ut for selvtilitten.

Anonymkode: 564c8...a09

Er det ikke Kibbe som ikke fungerer om man er under 165, fordi systemet skal være for voksne? Så jeg er vel ikke voksen da, og kan ikke plassere meg i systemet. 

Du kan jo også ta en titt på et innlegg rett over her, hvor lave kvinner omtales som nisser. Har visst avansert fra feit dachs til nisse. Sikkert en feit nisse også. Joda, vi hører så mye positivt om kroppene våre så.

Så hvor var det lave kvinner idealiseres, sa du?

Anonymkode: 93b0b...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt hyggelig å lese her - både at noen menn ikke bryr seg så mye og at flere høye kvinner ikke har opplevd å bli avvist pga høyde.

Kanskje jeg har vært uheldig, og kanskje ting har endret seg fra jeg var ung? Selv har jeg opplevd at menn jeg ikke kjenner uoppfordret har fortalt meg at jeg er for høy, at høye kvinner er maskuline og noen mindre hyggelige kommentarer enn det. Jeg har også opplevd at menn jeg kjenner som har drukket litt fortelle at de liker men, men ikke kunne klare å være sammen med en så høy kvinne. Jeg er 185.

Tenker uansett at det ikke er mitt problem. Jeg ville ikke vært sammen med en mann som tenker på den måten.

Anonymkode: b6cf0...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke Kibbe som ikke fungerer om man er under 165, fordi systemet skal være for voksne? Så jeg er vel ikke voksen da, og kan ikke plassere meg i systemet. 

Du kan jo også ta en titt på et innlegg rett over her, hvor lave kvinner omtales som nisser. Har visst avansert fra feit dachs til nisse. Sikkert en feit nisse også. Joda, vi hører så mye positivt om kroppene våre så.

Så hvor var det lave kvinner idealiseres, sa du?

Nei, de fleste kategoriene er for dem under 169. Vi på det og over har kun 3 typer, som jeg personlig ikke føler passer alle. 

Det hadde betydd at han trodde alle andre var 4 cm under det. 

Jeg syns det er et system med mange feil og mye tolkning, men måten de prater om lave kvinner kan kanskje gi deg bedre selvtilitt. Men det er ingen must, du kommer til å ha et fint liv uten ja 😅😊

Jeg så det, ikke bry deg om han. Det er en person. Jeg er en mann 80 prosent av tiden om jeg skulle hørt på alle negative kommentarer om høyde. 

Anonymkode: 564c8...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var en spissformulering. Det er klart at jeg IKKE synes lave damer er nisser. Jeg er oppriktig lei meg hvis du ble såret. Beklager. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er litt hyggelig å lese her - både at noen menn ikke bryr seg så mye og at flere høye kvinner ikke har opplevd å bli avvist pga høyde.

Kanskje jeg har vært uheldig, og kanskje ting har endret seg fra jeg var ung? Selv har jeg opplevd at menn jeg ikke kjenner uoppfordret har fortalt meg at jeg er for høy, at høye kvinner er maskuline og noen mindre hyggelige kommentarer enn det. Jeg har også opplevd at menn jeg kjenner som har drukket litt fortelle at de liker men, men ikke kunne klare å være sammen med en så høy kvinne. Jeg er 185.

Tenker uansett at det ikke er mitt problem. Jeg ville ikke vært sammen med en mann som tenker på den måten.

Anonymkode: b6cf0...9fd

Jepp. Er "bare" 178 og har hørt så mye negativt om høye damer i mitt liv. Har gjort meg utrolig usikker på høyden min. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det noe i det? Har norske menn et litt annerledes syn på feminitet og kvinner, er det en usikkerhetgreie at de absolutt skal ha en dame som er mye lavere enn de selv? 

For meg så er ikke høyde noe jeg bevisst legger vekt på. I utgangspunktet driter jeg i høyde. For meg så er ikke høyde noe jeg tar med i noen betraktning. Jeg hadde feks ikke høyde som noe greie på Tinder da jeg var singel. Traff og Datet flere som var 170++

Når det er sagt, så har jeg aldri vært seksuelt tiltrukket av noen som er høyere en kanskje 160. Hadde spilt null rolle for meg om dama er 180, men jeg har altså tilgode å bli tiltrukket av/finne noen som er attraktive på den høyden. Alle mine seksualpartnere og partnere har vært maks 160.

Anonymkode: 09af4...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...