AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:48 #1 Del Skrevet lørdag kl 21:48 Er det mest uhøflig å avlyse eller er det mest uhøflig å gå og sjekke an stemningen og se om jobben kan være aktuell selv om man er i tvil? Anonymkode: 39a89...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:55 #2 Del Skrevet lørdag kl 21:55 Det du beskriver som alternativ to er jo hele poenget med et jobbintervju. Man møter opp for å sjekke stemningen og se om jobben kan være aktuell. De aller fleste er i tvil frem til de får til å danne seg et godt nok inntrykk av jobben. Det vil fremstå mer rart om du trekker deg på forhånd. Det fremstår ikke særlig bra at man tar slike avgjørelser basert på antagelser, uten å faktisk undersøke først. Anonymkode: 0ccee...41d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet lørdag kl 21:56 #3 Del Skrevet lørdag kl 21:56 Om du bare er litt i tvil, så gå på intervjuet. Ikke dropp det med mindre du er helt sikker på at du virkelig ikke vil ha jobben. For min del pleier jeg å tenke at den potensielle arbeidsgiveren på sett og vis også er på intervju hos meg. At du har søkt stillingen forplikter deg ikke på noen måte. Intervju er jo en måte for både arbeidsgiver og deg til å sjekke ut om det er en god match. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:57 #4 Del Skrevet lørdag kl 21:57 Dra, så gjør du deg opp en mening på intervjuet! Du blir nok overrasket over veldig hyggelige og imøtekommende intervjuere, og at verden der ute er for dine føtter! Det er en grunn til at du har søkt på denne stillingen, du er verdt mer enn der du er nå. Anonymkode: b50ca...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:02 #5 Del Skrevet lørdag kl 22:02 Det som skaper tvil hos meg er at det er lenger reisevei til jobb enn det jeg har i dag, og det blir nok litt problematisk mtp familielogistikk. ts Anonymkode: 39a89...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:19 #6 Del Skrevet søndag kl 19:19 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det som skaper tvil hos meg er at det er lenger reisevei til jobb enn det jeg har i dag, og det blir nok litt problematisk mtp familielogistikk. ts Anonymkode: 39a89...65c Hvor mye lenger? 10-15 min? Anonymkode: b50ca...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet søndag kl 19:20 #7 Del Skrevet søndag kl 19:20 Jeg hadde dratt, og i verste fall tatt det som en øvelse. Syns jobbintervju er veldig stressende, så litt mengdetrening er bare bra. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:29 #8 Del Skrevet søndag kl 19:29 Jeg avlyste en gang. Eller ba om utsettelse egt fordi jeg var så syk. Men de ble dritsure og skrev en nøkkamail tilbake. Det greie med det, var at slik mailen var formulert, så skjønte jeg at de hadde ikke tenkt å ansette meg uansett. Bare ta meg inn til intervju. Om du vil ta det som en øvelse, så dra. Greit å øve. Anonymkode: 4df7f...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:51 #9 Del Skrevet søndag kl 19:51 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor mye lenger? 10-15 min? Anonymkode: b50ca...168 Ifølge kartet er det 2 km lenger vei, men havner midt i rushet. ts Anonymkode: 39a89...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:48 #10 Del Skrevet mandag kl 07:48 Jeg har bestemt meg for å gå på intervjuet, men har vondt i magen hele tiden fordi jeg gruer meg. Ikke nødvendigvis fordi det er feil avgjørelse, men fordi jeg er en engstelig type som har grodd fast i min nåværende jobb og misliker forandringer, men som tror det kunne vært sunt for meg å endre både miljø og arbeidstider. ts Anonymkode: 39a89...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:10 #11 Del Skrevet mandag kl 13:10 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ifølge kartet er det 2 km lenger vei, men havner midt i rushet. ts Anonymkode: 39a89...65c Det er INGENTING Jeg byttet jobb fra 16 km til 32 km hver vei. Ikke noe rush, men likevel. Men hvis rush tar mye av tiden, forstår jeg det. Jeg bor ikke i noe storby. Anonymkode: 6c43b...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:16 #12 Del Skrevet mandag kl 13:16 2 km.. bruker to timer en vei i rush enkelte dager, til og fra.. Hvis jobben er en du kunen tenke deg, den er et steg på veien eller den gir mer lønn ville jeg dratt og seriøst vurdert den for 2 km er ingenting. Anonymkode: 555d1...ac9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:16 #13 Del Skrevet mandag kl 17:16 Det er uhøflig å ikke møte opp. Å møte opp på et jobbintervju når du er usikker på om du vil ha jobben er mye bedre. Da får du faktisk en mulighet til å få innsikt i hvordan arbeidsplassen er, snakke med leder der og stille spørsmål. Et jobbintervju er jo uforpliktende. Du må ikke ta jobben selv om de tilbyr deg den, og de må heller ikke tilby deg noe jobb hvis de har en bedre kandidat til jobben. Det skader ikke å møte opp og bare ha en samtale med arbeidsgiveren. I verste fall finner du ut at det er noe du ikke vil gjøre. I beste fall så går intervjuet bra og du får jobben. Anonymkode: 276b4...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:10 #14 Del Skrevet mandag kl 23:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 2 km.. bruker to timer en vei i rush enkelte dager, til og fra.. Hvis jobben er en du kunen tenke deg, den er et steg på veien eller den gir mer lønn ville jeg dratt og seriøst vurdert den for 2 km er ingenting. Anonymkode: 555d1...ac9 Har du barn? Hadde jeg kun hatt meg selv å ta hensyn til hadde det ikke vært et problem, men ikke gøy å stampe 1-2 timer i kø når noen venter på deg hjemme Anonymkode: 39a89...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå