Gå til innhold

Sengetøy og gulvvask, hvor ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I vintersesongen bytter vi på sengen ca hver 8-10 dag. Sommersesongen ca hver 4-5 pga vi svetter mer på sommerstid. 

Gulvvask etter behov. Ca 2 ganger i mnd vil jeg tro er gjennomsnittet. Oftere når vi hadde baby som krøp rundt. Vrir opp en mopp og tar en «kattevask» når jeg ser flekker men ikke orker flytte på alt mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sengetøy byttes hver søndag og gulvene vaskes en fang i uken.

Anonymkode: 27d26...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hadde jeg hatt trommel, kan det godt være jeg hadde valgt samme rutine. Uten trommel trenger sengetøyet et par døgn på å tørke. Å brette sengetøy og legge i skapet tar uansett maks fem minutter. 

Anonymkode: 979ac...638

Før jeg hadde tørketrommel hadde jeg luftavfukter, da var det tørt på 4-5 timer. 1-2 døgn er for lang tid, det vil jo lukte. 

Fem minutter hver uke er 4 timer og 20 minutter i året ;)  Og nesten tre døgn, på alle de årene jeg har hatt denne rutinen. 

Anonymkode: 91353...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde jeg hatt trommel, kan det godt være jeg hadde valgt samme rutine. Uten trommel trenger sengetøyet et par døgn på å tørke. Å brette sengetøy og legge i skapet tar uansett maks fem minutter. 

Anonymkode: 979ac...638

Et par døgn til å tørke? Tørker du det ute? Jeg vasker mitt på søndag og mandag morgen er det tørt.

Anonymkode: 27d26...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy byttes ukentlig, da bytter jeg på alle sengene samtidig. Gulvvask tas når det trengs, så det varierer Flekker, gris og søl tas med engang.

Bad - ukentlig

Stue og gang- har gulvet dekket i mesteparten av stuen og gangen, så det støvsuges 1-2 ganger i uken og det lille gulvet som er tilgjengelig vaskes når det trengs.

Soverom - har voksne barn som bor hjemme og de er ansvarlig for rydding og vasking på rommet sitt. Vårt soverom er lite, så det er ikke mye gulv å vaske eller støvsuge, men jeg tar det jeg kommer til.

Kjøkken - vaskes når det trengs, støvsuges hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...