Gå til innhold

Sengetøy og gulvvask, hvor ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sengetøy annenhver uke eller oftere ved behov.

Støvsuger i hvert fall 3 ganger i uka. Har unger og dyr.

Vasker gulvene ca annenhver uke men kan gå 3 uker også. Hvis det ligger an til å bli 3 uker, vasker vi golvet på badene i mellomtiden for de kan gå max 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skifter på senga annenhver uke. Gulvet i stua og sånt vaskes nok typ annenhver måned. Har parkett. Går ikke med sko inne så det blir ikke skittent

Anonymkode: f9de0...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy skiftes annen hver uke. Kjøkken og bad vaskes minst en gang i uka; kjøkkengolv mopper raskt på kvelden hvis nødvendig.

Har robotstøvsuger på stua, men vasker/mopper golvet ca annen hver uke, etter behov.

Mopper barnas rom hver uke  vårt sjeldnere.

Anonymkode: 05ef7...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor ofte vasker dere sengetøyet deres, og barnas senger? Hvor ofte vasker dere gulv? 

Anonymkode: bbbe4...ffa

Vasker sengetøyet når jeg har tatt det av senga. Dvs når jeg har tid. Siden jeg har flere sett så trenger jeg ikke vaske med en gang. 

Vasker gulv ved behov. Dvs ikke så ofte,mest støvsuging her. 

Anonymkode: 6ac8f...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte man SKIFTER sengetøy er et annet spørsmål,og det er det folk flest svarer på her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte man SKIFTER sengetøy er et annet spørsmål,og det er det folk flest svarer på her. 

For mange er det helt sammenfallende.

Av alle bortkastede ting å bruke tid på; Brette og legge bort sengetøy. Når man bare kan vaske, tørke, og legge rett på senga igjen. 

Anonymkode: 91353...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker sengetøy når skittentøyskurven for sengetøy er full. Så kanskje en gang i måneden. Skifter på senga, derimot, det gjør jeg ofte.

Gulvene vaskes minst en gang i uka, det tar robotstøvsugeren seg av. Om det er soverommet du tenker på. 

Anonymkode: 45dc1...2f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av alle bortkastede ting å bruke tid på; Brette og legge bort sengetøy. Når man bare kan vaske, tørke, og legge rett på senga igjen. 

Mange har vel flere sett. Jeg tar en helg og vasker flere sett. Ikke har jeg tørketrommel heller, så å legge på samme dag er uaktuelt. Mye som er verre av husarbeid enn å legge sammen og stryke sengeklær. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange har vel flere sett. Jeg tar en helg og vasker flere sett. Ikke har jeg tørketrommel heller, så å legge på samme dag er uaktuelt. Mye som er verre av husarbeid enn å legge sammen og stryke sengeklær. 

Hver sin interesse, forstår jeg 😅

Klarer meg fint med to sett. Ene er kun backup ved sykdom. Andre går i maskinen, i trommel og tilbake på senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy:

* byttes hver uke

* vaskes når strømmen er billig

Gulv vaskes 1 gang i mnd og støvsuges hver uke

Anonymkode: 90c35...4b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker ukentlig, men annenhver uke er mer enn nok.

Egentlig skal vel gulv ikke vaskes så ofte heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gulvet ødelagt av å vaskes med vann hver dag? Er laminat

Anonymkode: ec14e...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy ca hver 2. eller 3. uke 

Gulvene tar roboten daglig med mopp og støvsuger men vasker gjerne etpar ganger i mnd i tillegg. 

Anonymkode: 13224...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor ofte vasker dere sengetøyet deres, og barnas senger? Hvor ofte vasker dere gulv? 

Ved behov. Finnes ikke faste dager og klokkeslett for når det behovet melder seg. 
Men har rengjøringshjelp hver 14. dag for gulv m.m.

Anonymkode: 9d8d9...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sengetøy hver uke. Gulvvask flere ganger i uka. Drar som regel en våtmopp over daglig. Vasker det ordentlig ett par ganger i mnd. 
Robotstøvsugeren kjører hver dag. 
Kjøkkenbenker og bad blir litt tatt over hver kveld. Skikkelig husvask en gang i mnd. 

Anonymkode: b1924...63b

Oj, gulvvask flere ganger i uken er imponerende! Hvordan får dere tid til det? Føler jeg knapt har tid til å ta en gang i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy hver 2. eller 3. uke, er ikke så nøye på det 😇 Gulv vases ved behov, har det såpass travelt i hverdagen at vi tar det nør vi har tid. Viktigere å følge opp treninger til barna og kjøre vaskemaskiner… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøy annenhver uke

Gulvvaske 5 ganger i året. Jeg støvsuger minst en gang om dagen, tørrmopper 5 ganger i uka, og vasker vekk flekker

Anonymkode: a3096...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (9 timer siden):

Sengetøy hver 2. eller 3. uke, er ikke så nøye på det 😇 Gulv vases ved behov, har det såpass travelt i hverdagen at vi tar det nør vi har tid. Viktigere å følge opp treninger til barna og kjøre vaskemaskiner… 

Det er derfor vi foretrekker faste rutiner, foran å plutselig se "oi, vi bør virkelig..." i en stresset hverdag.

Fast runde med senger, og mer, hver søndag formiddag. Da har vi tid. Samt torsdag kveld - bad, gulv og noen andre punkter - for da er det ellers rolig og typisk en kveld der man er hos venner, eller har besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her har jeg fakisk ikke tørketrommel,så her henges sengetøyet opp på stativet på vaskerommet når det er vasket. Og deretter legges det på plass i skapet.

Anonymkode: 53714...fd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hver sin interesse, forstår jeg 😅

Klarer meg fint med to sett. Ene er kun backup ved sykdom. Andre går i maskinen, i trommel og tilbake på senga. 

Hadde jeg hatt trommel, kan det godt være jeg hadde valgt samme rutine. Uten trommel trenger sengetøyet et par døgn på å tørke. Å brette sengetøy og legge i skapet tar uansett maks fem minutter. 

Anonymkode: 979ac...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...