Gå til innhold

Sengetøy og gulvvask, hvor ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte vasker dere sengetøyet deres, og barnas senger? Hvor ofte vasker dere gulv? 

Anonymkode: bbbe4...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sengetøy annenhver helg. Gulv varierer. Har utekatter, så hvis det er vått ute så vaskes deler av gulvet hver dag. Ellers vaskes det 2-4 ganger i måneden.

Anonymkode: a1464...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor ofte vasker dere sengetøyet deres, og barnas senger? Hvor ofte vasker dere gulv? 

Sengetøy hver uke. Gulvvask flere ganger i uka. Drar som regel en våtmopp over daglig. Vasker det ordentlig ett par ganger i mnd. 
Robotstøvsugeren kjører hver dag. 
Kjøkkenbenker og bad blir litt tatt over hver kveld. Skikkelig husvask en gang i mnd. 

Anonymkode: b1924...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy annenhver uke. 

Gulvvask sjeldent, har parkett. Vasker synlige flekker 

Anonymkode: 2cebe...97b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy; hver søndag. 

Gulv; kommer an på rommet. Bad; hver uke. Kjøkken og gang; hver uke. Oppholdsrom; kanskje to ganger mnd. Soverom; skjeldent. Men tar selvfølgelig søl med en gang. 

Anonymkode: 91353...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy annenhver helg.
Badegulvet tas ukentlig, sammen med resten av badet.
Øvrige gulv vaskes sjeldent, har ikke noe fast intervall på det. Vi snakker noen få ganger i året. Utenom i gangen og på kjøkkenet, der trengs det oftere. Tar det ved behov der. Flekker og søl tas selvfølgelig med en gang.

Anonymkode: c82c9...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøy hver tirsdag.

Gulv på soverom støvsuges eller tørrmoppes en gang i uka. Tror det har blitt vasket med vann der maks 2 ganger etter at vi flyttet inn for 10 år siden. I 1. etasje går robotstøvsugeren 1-3 ganger i uka. Kjøkkengulv vaskes 1 gang i uka, bad og yttergang 1-2 ganger i uka. Stuegulvet vaskes ved behov, kanskje 1 gang i måneden. Koster rundt vedovnen flere ganger om dagen.

Anonymkode: ee6a9...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy vaskes den 10. og 20. og 30. i måneden. Gulvet på bad, gang og kjøkken vaskes ved behov (dvs sjeldent). Men hele huset støvsuges flere ganger i uken.

Anonymkode: b30e5...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sengetøy hver tirsdag.

Gulv på soverom støvsuges eller tørrmoppes en gang i uka. Tror det har blitt vasket med vann der maks 2 ganger etter at vi flyttet inn for 10 år siden. I 1. etasje går robotstøvsugeren 1-3 ganger i uka. Kjøkkengulv vaskes 1 gang i uka, bad og yttergang 1-2 ganger i uka. Stuegulvet vaskes ved behov, kanskje 1 gang i måneden. Koster rundt vedovnen flere ganger om dagen.

Det var ekstremt ekkelt å høre om gulvet ditt må jeg si 😂

Anonymkode: d6340...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sengetøy vaskes den 10. og 20. og 30. i måneden. Gulvet på bad, gang og kjøkken vaskes ved behov (dvs sjeldent). Men hele huset støvsuges flere ganger i uken.

Ikke så dum rutine.

Å ha hver Søndag fungerer fint for meg, da er det jo bare noe som skal gjøres den dagen, så da blir det gjort (så blir det innimellom to uker, om vi er på reise). Men føler jo ikke akkurat at det er skittent etter bare 7 dager. Men 14 synes jeg blir alt for lenge. 

For egen del tror jeg likevel det raskt vil glippe om jeg endrer. Pleier vaske, tromle, og legge rett på senger igjen, så slipper jeg bretting og slikt. Og det er det jo knapp tid til en arbeidsdag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ble sengetøy vasket fast annen hver fredag, men det har glidd litt ut med årene, så gjerne litt sjeldnere nå. Oftere ved sykdom, men tar det litt når det passer. 
Gulvvask varierer her også etter rom og behov. Søl tas med en gang, og det støvsuges flere ganger i uken. Må være ærlig om at nå er vi i en sesong av livet hvor det ikke alltid går å gjøre en større innsats på en gitt dag, samme hva det er. Vi har at vi gjør en del dagen før søppelet hentes (som å gå ut med papp, plast, metall, og annet som må ut. Vanlig søppel (mat og rest) tas jo fortløpende, men ekstra obs da), og da tas normalt også bad og diverse litt ekstra. Ellers ser vi an behovet, og smetter inn litt her og der, ettersom det passer.  

Tipper det er krise for enkelte her inne, mens for andre er det godt at noen er ærlige. Ulike sesonger av livet krever ulike ting, så vi bare tilpasser oss, og får ting gjort, men ikke etter et fast oppsett på hver enkelt ting. Vi er fleksible. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy hver søndag.

Gulv tar jeg etter behov. Robotstøvsugeren går nå over hver dag. Så tar flekker og slikt når jeg ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Tipper det er krise for enkelte her inne, mens for andre er det godt at noen er ærlige. Ulike sesonger av livet krever ulike ting, så vi bare tilpasser oss, og får ting gjort, men ikke etter et fast oppsett på hver enkelt ting. Vi er fleksible. 

Synes det var en merkelig kommentar. 

Man kan ha en rutine, men likevel være fleksibel når livet krever det. Som jeg nevner i et tidligere innlegg. Hver søndag starter jeg dagen med å ta av på sengene, og sette på maskinen, samt henge dyner ut om det er opphold. Det er et fast punkt, føles godt, og går av seg selv da det bare er slik. Men så er vi en del på reise. Da blir det 14 dager, null stress det heller. 

I en periode der livet var kaos så hadde vi vaskehjelp, som også tok senger, det er også en måte å tilpasse seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var en merkelig kommentar. 

Man kan ha en rutine, men likevel være fleksibel når livet krever det. Som jeg nevner i et tidligere innlegg. Hver søndag starter jeg dagen med å ta av på sengene, og sette på maskinen, samt henge dyner ut om det er opphold. Det er et fast punkt, føles godt, og går av seg selv da det bare er slik. Men så er vi en del på reise. Da blir det 14 dager, null stress det heller. 

I en periode der livet var kaos så hadde vi vaskehjelp, som også tok senger, det er også en måte å tilpasse seg på. 

Jeg tenkte mer på at det kan gli ut, og at for noen er det litt krise. Sett tråder her inne om at folk er ekle fordi de ikke bytter ukentlig, eller til og med flere ganger i uken. Ingenting galt med fast rutine, ei heller å få ekstra hjelp i perioder en trenger det 💙 Viktig at en finner det som fungerer for en selv/familien i den sesongen av livet en er i 😊 For oss kan det bety at hver fredag ikke er mulig, men gjerne tirsdag en gang, også en søndag to og en halv uke etter det, også er det helt i orden. Sånn for å illustrere. Kjempeflott dere har en rutine som fungerer for dere 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det var ekstremt ekkelt å høre om gulvet ditt må jeg si 😂

Anonymkode: d6340...515

Javel? Burde kanskje ha lagt til at vi verken har barn eller dyr, aldri spiser eller drikker på soverommene, og ingen går inn med sko. Vasker selvsagt vekk søl hvis vi f.eks spiser middag i stua.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Burde kanskje ha lagt til at vi verken har barn eller dyr, aldri spiser eller drikker på soverommene, og ingen går inn med sko. Vasker selvsagt vekk søl hvis vi f.eks spiser middag i stua.

Man går jo gjerne barbeint fra soverom til bad på kveld og natt? Eller med tøfler som også sjeldent blir vasket? Selv om vi vasker badegulvet ukentlig så er nok ikke området rundt doen helt sterilt. Og så har man jo et samliv, hender undertøy, med mer, havner på gulvet. Man nyser, og hoster. Og så er det jo partikler som støvsuging og tørrmopping ikke fjerner fult ut, alt fra pollen, støv og andre partikler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en grei måte å huske sengetøy vask på, da blir litt oftere enn hver 2 uke også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy byttes 1 gang i uken. 

Roboten støvsuger og vasker gulv annenhver dag i hver etg (feks etg oppe mandag, onsdag, fredag, søndag. Nede tirsdag, torsdag, lørdag). Men må ta høyder, overflater og vinduskarmer selv da, så der skorter det ofte litt mer 😂 

Anonymkode: 19dd8...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hver fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...