Gå til innhold

Erfaringer med bokklubber for barn?

veronicalake

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som nylig fylte tre år, og vil gjerne melde han inn i en bokklubb.

Det er så mange å velge mellom, så jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal velge.

Lurer derfor på hva dere andre anbefaler og hvilke erfaringer dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veronicalake skrev (22 minutter siden):

Jeg har en gutt som nylig fylte tre år, og vil gjerne melde han inn i en bokklubb.

Det er så mange å velge mellom, så jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal velge.

Vi hadde det for 1-åringen til han ble 2. Anbefaler mye heller å gå på biblioteket og låne bøker der. La barnet få plukke ut egne bøker det vil lese og ta med deg noen du også synes virker morsomme for barnet å høre på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (2 minutter siden):

Vi hadde det for 1-åringen til han ble 2. Anbefaler mye heller å gå på biblioteket og låne bøker der. La barnet få plukke ut egne bøker det vil lese og ta med deg noen du også synes virker morsomme for barnet å høre på.

Enig, mye bedre p leie bøker og finne ut hva han liker.

Vi har 2 barn og leier mye bøker, eller så har vi kjøpt mye brukt.

Vi prøvde oss på Disney men sa opp da barnet vårt ikke likte 80 prosent av bøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (31 minutter siden):

Men for å være litt greit og svare på det du faktisk lurte på, og ikke være helt KG-kjerring 😂
Go'boken syntes vi var skikkelig bra. Vet ikke hvordan det er for 3-åringer, dog. Men helt fantastiske bøker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker go’boken. Vi avbestiller en del av pakkene, men noen ganger dukker det opp fine bøker som faller i smak, man kan også få tilbud om en annen pakke istedet. Vi låner i tillegg bøker på biblioteket. 

Anonymkode: bd559...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min liker Mine første fakta,  fra Goboken . Hører på de enda, han er 8.

Anonymkode: 73497...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goboken! Mine var medlem lenge (fra fødsel til 3-4 år). Hadde villet vært lengre, men syntes alle pakkene så kjempekjekke ut så avbestilte aldri😂 måtte lese de bøkene vi hadde. 

Anonymkode: 4e0df...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt hadde Goboken fra 1-2 år. Det ble endel avbestillinger. Synes Goboken har mange oversatte bøker av ganske middels kvalitet, er nok billig for dem med utenlandske bøker som oversettes heller enn norske? 

Nå går det kun i biblioteket og mye bruktkjøp + noen nye bøker i gave fra andre i familien. Han har etpar meter med bøker nå, svært variert samling. Elsker bøker, men synes det er for dyrt å kjøpe splitter nye bøker, det er så uendelig mye bra tilgjengelig brukt og på biblio, både norske og internasjonale titler

Anonymkode: 51d1d...2a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde først go'boken og var fornøyd med det. Både eldste og yngste fant seg favoritt-bøker og vi syntes det var en grei bokklubb.

Så var vi med i Disney (da de hadde begynt å se filmer var det gøy å kunne lese bøkene før leggetid, og så hørte vi cd i bilen. Nå er det visst ikke cd lengre, men lydbok app). Begge mine (igjen: først hun, så han) hadde timesvis der de bladde i bøkene og hørte på CDen i senga men det må være rett alder og de bør ha noe kjennskap til figurene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (12 timer siden):

Syns alle bokklubbene leverer ræva bøker, overprisa. 

Vi bestiller selv et par bøker annenhver mnd og later som det er fra bokklubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...