Gå til innhold

Vet ikke om sting har revnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mye svie neden til etter fødsel, er 5 uker etter fødsel. Også ser jeg neden til at det er litt sånn rødlig klumpaktig hud der jeg revnet/ har sydd? Er det mulig stinga har revnet? Eller er dette normalt.

Har blødd litt friskt blod derfra.

Anonymkode: 449e8...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg reagerte kroppen litt på stingene, spesielt de som fremdeles satt i 5-6 uker etter fødsel. Ble mye bedre da jeg fikk de ut. Men hvis du ikke kan se noen sting, er jeg ikke sikker. Går an å spørre lege eller jordmor om å sjekke hvis du snart skal på kontroll. Er du veldig plaget ville jeg bestilt meg time før 6-ukers kontrollen.

Anonymkode: bffb5...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det om med lege asap. Hvis det er vondt kan det være infeksjon/begynnende infeksjon. Lykke til, det ordner seg sikkert❤️

Anonymkode: b2161...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har hatt mye svie neden til etter fødsel, er 5 uker etter fødsel. Også ser jeg neden til at det er litt sånn rødlig klumpaktig hud der jeg revnet/ har sydd? Er det mulig stinga har revnet? Eller er dette normalt.

Har blødd litt friskt blod derfra.

Fem uker siden du ble sydd, så går stingene i oppløsning og du er mer enn grodd sammen. 
Er du i tvil så kontakter du fastlegen på mandag. 

Anonymkode: 440ff...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sting løste seg opp før det hadde grodd ved andre fødsel. Det var forferdelig vondt. Ved første fødsel dro stingene seg, det var heller ikke særlig godt. Så det kan være ganske vondt den første tiden, tror at begge disse tingene er ganske vanlig. Men dette var jo den første uken etter fødsel. Lurt å få det sjekket av lege i tilfelle infeksjon når det har gått såpass lang tid og det fortsatt svir, det skulle ha grodd seg til en del nå.

Anonymkode: 0bbec...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fem uker siden du ble sydd, så går stingene i oppløsning og du er mer enn grodd sammen. 
Er du i tvil så kontakter du fastlegen på mandag. 

Anonymkode: 440ff...4bf

Jeg kan se tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kan se tråden. 

Er det der tråden er huden virker irritert? For da høres det likt ut som for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det der tråden er huden virker irritert? For da høres det likt ut som for meg. 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja

Da ville jeg bestilt meg en time for å få stingene fjernet. Jeg klippet tråden og dro dem ut selv, men det var litt flaks at det gikk fint. Jeg trodde stingene var som en sirkel med knute på toppen, men det var tråklet langt innover. Så hvis du vil ha ut hele tråden, er det viktig å klippe på riktig plass. Og det var ikke lett å se for meg som ikke kan det. Men utrolig godt å få dem ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klipp tråden selv, herregud! Hjemmekirurgi er aldri løsningen. Ring fastlegen og få en time for kontroll av stingene, 6 ukers kontroll er like rundt hjørnet, det er nettopp en slik ting man kan ta opp der. Rødlig klumpaktig hud kan høres ut som viltkjøtt/hypergranulasjon, kan være ubehagelig men lett å fikse- for en lege. 

Anonymkode: 6e5a2...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da ville jeg bestilt meg en time for å få stingene fjernet. Jeg klippet tråden og dro dem ut selv, men det var litt flaks at det gikk fint. Jeg trodde stingene var som en sirkel med knute på toppen, men det var tråklet langt innover. Så hvis du vil ha ut hele tråden, er det viktig å klippe på riktig plass. Og det var ikke lett å se for meg som ikke kan det. Men utrolig godt å få dem ut!

Nei, vil helst ikke klippe opp selv. Men disse skal jo løse seg selv opp. Problemet er mer at det virker som stingene har revnet opp og at jeg har litt åpent sår med faktisk litt gul grønn væske som jeg mistenker er infeksjon. Jeg skal til legen i morgen så da blir det sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, vil helst ikke klippe opp selv. Men disse skal jo løse seg selv opp. Problemet er mer at det virker som stingene har revnet opp og at jeg har litt åpent sår med faktisk litt gul grønn væske som jeg mistenker er infeksjon. Jeg skal til legen i morgen så da blir det sett på.

Jeg sier på ingen måte at det er lurt å ta stingene selv altså. Mine skulle også løse seg opp selv, men det var det ikke alle som gjorde. Høres ut som du trenger den legetimen ja, veldig bra at du skal dit i morgen. Enig i at det kan være infeksjon, slik du beskriver det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...