Gå til innhold

Positiv eggløsningstest, uten eggløsning

Irol

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ganske ny på dette. Men er det mulig at jeg faktisk ikke får eggløsning selvom jeg får positive eggløsningstester? Jeg har ikke latt merke til at jeg har hatt eggløsningsslim på over et halvt år. Går det an å ha eggløsning selvom jeg ikke merker at jeg har eggløsningsslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt eggløsningsslim, men har to barn som er unnfanget på naturlig vis...

Anonymkode: c6c4c...624

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ha eggløsning uten å merke eggløsningsslim, men du kan også ha positive eggløsningstester uten å få eggløsning. Har du regelmessig syklus, og pleier du å få mensen rundt 14 dager etter du tror du har eggløsning? Det kan være en god indikator om testene og tidspunktene stemmer overens. 

Anonymkode: 1f95d...033

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irol skrev (40 minutter siden):

Hei,

Jeg er ganske ny på dette. Men er det mulig at jeg faktisk ikke får eggløsning selvom jeg får positive eggløsningstester? Jeg har ikke latt merke til at jeg har hatt eggløsningsslim på over et halvt år. Går det an å ha eggløsning selvom jeg ikke merker at jeg har eggløsningsslim?

Du kan ha eggløsning uten slim. Aldri hatt slim før/ved/etter eggløsning. 

Du kan også få positiv test uten eggløsning. Testene viser kun stigning i Lh hormon. Dette stiger før eggløsning skjer, men man kan ha stigning uten eggløsning. 

Dersom du uten prevensjon har regelmessig syklus og mensen så er det en god indikasjon på at du har eggløsning. Eggløsning skjer som regel ved normal syklus 12-14 dager før første blødninsdag. 

Anonymkode: ff246...7d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regelmessig syklus, 26-27 dager. De to gangene jeg har testet har jeg hatt eggløsning iht eggløsningstestene rundt dag 16. men er det sånn at kroppen kan f.eks. hopper over eggløsning hvis jeg f.eks. er stresset, selvom eggløsningstest er positiv. Og at jeg da får mensen til vanlig tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstestene er mer pålitelig enn synet av slim, i hvert fall

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eggløsning skjer som regel ved normal syklus 12-14 dager før første blødninsdag. 

ikke tro blindt på dette. Jeg oppdaget at min eggløsning var dag 9 ved å observere slimet.

Anonymkode: f0dbc...ab9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irol skrev (1 minutt siden):

Har regelmessig syklus, 26-27 dager. De to gangene jeg har testet har jeg hatt eggløsning iht eggløsningstestene rundt dag 16. men er det sånn at kroppen kan f.eks. hopper over eggløsning hvis jeg f.eks. er stresset, selvom eggløsningstest er positiv. Og at jeg da får mensen til vanlig tid? 

Du kan lese om anovulasjon (syklus uten eggløsning). Det er vanlig at det skjer innimellom. Vanskelig å svare på i forhold til stress, tror det skal litt til. Men regelmessig syklus er et bra tegn.

Hvis du har eggløsning på dag 16 og sykluslengde på 26-27 dager, betyr det at du har litt kort lutealfase (tiden mellom eggløsning og menstruasjon). Snittet er på rundt 14 dager, og man bør helst ikke ha mindre enn 10 dager for å ha god sjanse for graviditet. Men da ligger du på  rundt 10-11 dager, så det bør gå greit. Bare noe du kan følge med på videre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ikke tro blindt på dette. Jeg oppdaget at min eggløsning var dag 9 ved å observere slimet.

Anonymkode: f0dbc...ab9

Den du siterer snakker om gjennomsnittlig lengde fra eggløsning til neste menstruasjon, ikke hvilken syklusdag eggløsningen kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...