Gå til innhold

Avlyste dates tre dager på rad pga byen -ble sammen på mandag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og kjæresten ble sammen på mandag etter å ha datet siden tidlig august. Avtalte å møttes onsdag før han skulle på jobb kl 18. På tirsdagskveld etter han er ferdig på jobb velger han å dra ut på byen med noen kollegaer. Han endte opp med å være ute på byen og nach til kl 8 om morgen. Derfor ble det ikke noe av å møtes onsdag før jobb. Jeg uttrykte misnøye over at han ikke respektere avtalen og grunnen for avlysningen. Han skrev at han forsto og beklage seg. Vi avtalte så at vi heller kunne møtes torsdag før han skulle på jobb. Det samme gjentar seg, han drar på byen til kl 7 om morgen, og avtalen om å møtes før jobb torsdag blir avlyst. Jeg uttrykker nok en gang misnøye og er kvassere i formidlinga mi om at jeg ikke synes det er helt greit når vi har lagt planer "dagen derpå". Han unnskylder seg nok en gang. "unnskyld for at jeg er teit", skriver han. Vi avtaler så på nytt å møtes fredag før han skal på jobb. Torsdagskvelden kommer. På torsdager jobber jeg kveld. Jeg havnet i ulykke på jobben og ble fraktet til sykehus. Sender han melding om det for å si ifra om at vi må ta det litt som det kommer. Han svarer at den er grei og god bedring. Syntes meldingen hans var litt merkelig kort gitt Konteksten, så sender så ny melding og spør hva han driver med... Gjett hva? Han er ferdig på jobb og på bar med kollegaene sine. Det er ikke antydning til spørsmål om jeg trenger han der eller noe ytterligere. Jeg blir skuffa og sint, og sender noen sure meldinger om at jeg skulle ønske han hadde stilt opp og faktisk holdt avtalene våre istedenfor å være helt 18 år og sitte på bar som en unge. Han blir spydig tilbake og sier at vi bør snakke om dette senere. Jeg sa meg enig, at ja vi snakker om dette senere. På fredagen, i går - han sendte melding og spurte hvordan det gikk. Jeg svarte om helsetilstanden og at jeg fortsatt var på sykehuset. Spurte hvordan det gikk med han. Han var fyllesyk. Jeg sluttet så å svare. Og i dag, lørdag, har jeg fått meldinger hvor han anklager meg for å være sur uten grunn. Han prøver også å finne tid i morgen (søndag) hvor vi kan få pratet om dette. Har sånn halveis landet på å møtes kl 14 og nå masser han om hvor vi skal møtes. Har en følelse av at han ikke skjønner hva vi egentlig krangler om... Er jeg urimelig som blir sur når han velger fest til kl 7-8 om morgen, når vi har lagt planer kl 12.30 "dagen derpå"? Og dette 3 ganger på rad..? Hva ville dere gjort videre? Hvordan få til en hensiktsmessig samtale om dette? Tips? 

Anonymkode: 3e219...21d

Han er jo attten år. Enten må du finne deg i å være elskerinne og mor, eller så går du videre og finner deg en voksen partner.

Hvem er ute hele natta stadig vekk? Hvem drikker flere ganger i uka?? Hvem drar ikke til noen de bryr seg om fremfor å fylle? Alt er jo bare knallrøde flagg over hele linja..

God bedring ts. Håper du blir kvitt både skade og skadedyr. Ingen fortjener dette!

Anonymkode: df549...2bb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten ble sammen på mandag etter å ha datet siden tidlig august. Avtalte å møttes onsdag før han skulle på jobb kl 18. På tirsdagskveld etter han er ferdig på jobb velger han å dra ut på byen med noen kollegaer. Han endte opp med å være ute på byen og nach til kl 8 om morgen. Derfor ble det ikke noe av å møtes onsdag før jobb. Jeg uttrykte misnøye over at han ikke respektere avtalen og grunnen for avlysningen. Han skrev at han forsto og beklage seg. Vi avtalte så at vi heller kunne møtes torsdag før han skulle på jobb. Det samme gjentar seg, han drar på byen til kl 7 om morgen, og avtalen om å møtes før jobb torsdag blir avlyst. Jeg uttrykker nok en gang misnøye og er kvassere i formidlinga mi om at jeg ikke synes det er helt greit når vi har lagt planer "dagen derpå". Han unnskylder seg nok en gang. "unnskyld for at jeg er teit", skriver han. Vi avtaler så på nytt å møtes fredag før han skal på jobb. Torsdagskvelden kommer. På torsdager jobber jeg kveld. Jeg havnet i ulykke på jobben og ble fraktet til sykehus. Sender han melding om det for å si ifra om at vi må ta det litt som det kommer. Han svarer at den er grei og god bedring. Syntes meldingen hans var litt merkelig kort gitt Konteksten, så sender så ny melding og spør hva han driver med... Gjett hva? Han er ferdig på jobb og på bar med kollegaene sine. Det er ikke antydning til spørsmål om jeg trenger han der eller noe ytterligere. Jeg blir skuffa og sint, og sender noen sure meldinger om at jeg skulle ønske han hadde stilt opp og faktisk holdt avtalene våre istedenfor å være helt 18 år og sitte på bar som en unge. Han blir spydig tilbake og sier at vi bør snakke om dette senere. Jeg sa meg enig, at ja vi snakker om dette senere. På fredagen, i går - han sendte melding og spurte hvordan det gikk. Jeg svarte om helsetilstanden og at jeg fortsatt var på sykehuset. Spurte hvordan det gikk med han. Han var fyllesyk. Jeg sluttet så å svare. Og i dag, lørdag, har jeg fått meldinger hvor han anklager meg for å være sur uten grunn. Han prøver også å finne tid i morgen (søndag) hvor vi kan få pratet om dette. Har sånn halveis landet på å møtes kl 14 og nå masser han om hvor vi skal møtes. Har en følelse av at han ikke skjønner hva vi egentlig krangler om... Er jeg urimelig som blir sur når han velger fest til kl 7-8 om morgen, når vi har lagt planer kl 12.30 "dagen derpå"? Og dette 3 ganger på rad..? Hva ville dere gjort videre? Hvordan få til en hensiktsmessig samtale om dette? Tips? 

Good riddance. Bare å slå opp. En normal kjæreste hadde ikke bare casually sagt god bedring på melding når du skriver at du har vært i en ulykke og blir fraktet med ambulanse til sykehus. Han hadde kastet seg i bilen på vei til sykehuset fra seg av bekymring. Og alt det andre du nevner viser at han bryr seg ikke om deg. Mest sannsynlig har han også et alkoholproblem. Move on. Slike som han trenger ingen i livet sitt.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært et problem tidligere når vi bare datet. Da har han fulgt opp avtaler og barbesøk har vært i akseptabel mengde og ikke så seint. Derfor jeg stusser og blir ekstra skuffa og lei meg... Du har helt rett da, denne uka har han vært en fjott! 

Han skjerpa seg da bare for å få deg på kroken tenker jeg. Nå bare viste han sitt sanne jeg som han har holdt skjult mens dere bare datet 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Han er jo attten år. Enten må du finne deg i å være elskerinne og mor, eller så går du videre og finner deg en voksen partner.

Han er faktisk 26, men oppfører seg ikke sånn!

Ts skrev: "Jeg er 24, han er snart 26."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts. Dersom han skulle gjøre det, er det egentlig svar nok tenker jeg. Og lik = dump. Men noterer meg mentalt det du skildrer, er enig. 

Vi har ikke funnet ut hvor vi skal ta samtalen enda, men kommer til å planlegge noe slikt når jeg vet hvor. Har dere innspill til hvor? Hos meg, hos han eller evt gå tur og snakke? Ikke lang tur isåfall, så klart. 

Om du er i form til det ville jeg ha gått en tur.

Ville tatt med hans ting som er hos deg, og bedt ham ta med det du har hos ham. Slik jeg ser det sier det han har gjort denne uken at det ikke er noen vei tilbake. Han meldte seg totalt ut av dette forholdet før det knapt fikk starte, og han viste det ekstremt tydelig når han heller dro og festet enn å støtte deg da du skadet deg. Det er ikke noen vei tilbake etter noe slik, etter min mening.

Anonymkode: 07968...4be

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Den er grei" når du havner på sykehus. Ærlig talt, styr unna. Hold deg unna slike typer. 

Anonymkode: 3504c...0ec

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager jobber han med en slik drikkekultur?

Du kan finne bedre enn dette, TS. Tenk om dere hadde fått barn, da hadde du nok ikke sett noe mer til ham. 

Tror faktisk jeg hadde ghosta ham, evt pakk en kasse med tingene hans og dra for å levere den og hente dine ting. Det er ikke verdt å bruke tid på å krangle om noe som for deg ikke er liv laga. Bare sett punktum og begynn på nytt avsnitt.

Anonymkode: 7da3d...2e9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet han, sluttet å svare han og aldri hatt noe med den personen å gjøre. Tenk at han gjør dette så tidlig i forholdet, hvordan tror du det blir senere.

Jeg er sikker på at du er ei nydelig jente og fortjener så mye bedre enn dette her❤️

Anonymkode: 332cc...b83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt en kalori på en slik type. Han er ikke i noe forhold ts, det er du som er i ett forhold,- alene.

Anonymkode: 6e570...5c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen spesielt fin fyr, og jeg var enda mindre fin fyr da jeg var 26 enn jeg er nå. Likevel kunne det aldri, selv på mitt aller mest håpløse, falt meg inn hverken å 1) avlyse tre ganger på rad pga. fest eller 2) ikke umiddelbart kaste det jeg har i hendene og spørre hva jeg kan gjøre dersom dama havnet på sykehus.

Dette er ikke "for dårlig", og han er ikke bare "en fjott" (for å bruke dine ord). Dette er så ellevilt ræva oppførsel at det knapt er til å tro. Jeg kan ikke fatte og begripe at du engang vurderer å fortsette med fyren. Vi er langt forbi ulike måter å fungere på eller hendelige misforståelser. Det er på ingen verdens måte din feil at han er en atal dranker uten både ansvarsfølelse og omsorgsgener, men du har et ansvar overfor deg selv og egen fremtid. Og det innebærer at du må kutte ut han her.

Anonymkode: 88ce5...d98

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjæreste som ikke bryr seg om at du havner på sykehus?

Ta det som ett stort varsel for fremtiden.

Det viste hvem han er, og nå slipper du bruke mer tid på han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har ikke funnet ut hvor vi skal ta samtalen enda, men kommer til å planlegge noe slikt når jeg vet hvor. Har dere innspill til hvor? Hos meg, hos han eller evt gå tur og snakke? Ikke lang tur isåfall, så klart. 

Denne mannen kommer til å manipulerer av en annen verden. Ikke nødvendigvis fordi han fortsatt vil være kjæresten din, men fordi han ikke på noen måte vil innse at det er han selv som gjør noe galt. Det ender med at du må beklage deg og han vil likevel være sur p.g.a dine negative reaksjoner. Det vil ikke hjelpe å realitetsorientere da hans virkelighet er noe helt annet enn din og dt ender med at "stakkars" han dumper deg som er så "dramatisk" og "overreagerer". Han vil mene at du ikke har empati som ikke forstår viktigheten av at han støtter kompisen i en vanskelig fase, men han vil aldri innse at han burde være der for deg da du havnet på sykehus. Pass deg godt så du ikke opplever gaslighting i så sterk grad at du angrer på irrasjonelle og virkelighetsfjerne ting for ettertiden. Han er ikke verdt det!!!

Du skriver i andre innlegg at dere mer eller mindre har bodd hos hverandre siste månedene og at dere har ting hos hverandre. Et tips er å avtale å møtes hos han og at du tar med deg alle tingene han har hos deg. Når du er hos han har du mulighet til å forlate når DU ønsker det. Du kan fint si at dette pisspreiket gidder du ikke høre på da det ikke har noe for seg, og så kan du gå. Du kan samtidig ta med deg alle dine eiendeler som er hos han og sånn sett sikre at dere begge har fått tingene deres. På denne måten trenger du ikke møte han igjen på tomannshånd (skjønte dere var i samme omgangskrets, men da ville jeg unngått han eller behandlet han som en helt random kjiiip fyr).

Tenker du at han kan bli psykisk ustabil eller skummel på noe vis ville jeg alliert meg med noen som kunne være i nærheten så du raskt kan sende en melding som et hint ved behov for assistanse. Men for guds skyld: Avslutt alt med denne fyren. Det vil aldri komme noe godt ut av et forhold med en sånn person. 

Anonymkode: eb45d...521

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker du at han kan bli psykisk ustabil eller skummel på noe vis ville jeg alliert meg med noen som kunne være i nærheten så du raskt kan sende en melding som et hint ved behov for assistanse. Men for guds skyld: Avslutt alt med denne fyren. Det vil aldri komme noe godt ut av et forhold med en sånn person. 

Anonymkode: eb45d...521

Enig i det du skrev, men ville ikke gått inn til ham alene.

Jeg synes det er ekstra bekymringsfullt at Ts skal møte ham alene. Hun bør i det minste ha noen i nærheten eller noen som vet hvor hun/de er, og som følger henne opp for å sjekke om hun har det bra.

Dette er en mann som har vært på fylla store deler av uken, ikke sovet på nettene.

Det er store sjanser for at han ikke er psykisk stabil etter noe slikt. Ts vet heller ikke om det "bare" er alkohol han har hatt i seg, noe som gjør det enda mer usikkert.

Med slike som han kan man aldri være for forsiktig!

Man må heller være overforsiktig, for man aner ikke hvordan de vil reagere. Og denne mannen har allerede vist at han har store mangler når det gjelder omtanke for Ts, respekt for henne, og manglende empatiske evner sammen med lite søvn, rusmidler og nå et brudd, det kan dessverre i noen tilfeller føre til vold.

Derfor må Ts sørge for å sikre seg på forhånd, før møtet!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Enig i det du skrev, men ville ikke gått inn til ham alene.

Jeg synes det er ekstra bekymringsfullt at Ts skal møte ham alene. Hun bør i det minste ha noen i nærheten eller noen som vet hvor hun/de er, og som følger henne opp for å sjekke om hun har det bra.

Dette er en mann som har vært på fylla store deler av uken, ikke sovet på nettene.

Det er store sjanser for at han ikke er psykisk stabil etter noe slikt. Ts vet heller ikke om det "bare" er alkohol han har hatt i seg, noe som gjør det enda mer usikkert.

Med slike som han kan man aldri være for forsiktig!

Man må heller være overforsiktig, for man aner ikke hvordan de vil reagere. Og denne mannen har allerede vist at han har store mangler når det gjelder omtanke for Ts, respekt for henne, og manglende empatiske evner sammen med lite søvn, rusmidler og nå et brudd, det kan dessverre i noen tilfeller føre til vold.

Derfor må Ts sørge for å sikre seg på forhånd, før møtet!

Jeg er enig i dette. Ikke dra hjem til ham alene!  Når han har vært så underlig straks dere ble et par offentlig, så vet ikke TS hvordan han vil reagere på å bli dumpet. Møt ham på et offentlig sted eller få noen til å bli med hjem til ham.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg havnet på sykehus hadde kjæresten min vært der på minutter.

Lykke til med en fyr som tydeligvis viser sine sanne farger i sekundet han har fått deg på kroken.

Anonymkode: 50493...272

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, ts: Avtalte å møttes kl 14 og gå tur mens vi pratet om dette. Møtte opp på avtalt sted til avtalt tid. Venter og venter. Han møtte ikke opp. Prøvde å ringe han, kom bare til mobilsvar... Arrghh blir så irritert, hvertfall når det var han som så absolutt ville prate og foreslo kl 14?!?!? 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oppdatering, ts: Avtalte å møttes kl 14 og gå tur mens vi pratet om dette. Møtte opp på avtalt sted til avtalt tid. Venter og venter. Han møtte ikke opp. Prøvde å ringe han, kom bare til mobilsvar... Arrghh blir så irritert, hvertfall når det var han som så absolutt ville prate og foreslo kl 14?!?!? 

Du ga han en mulighet til å ghoste deg. Bare blokker ham alle steder. Han er en umoden kødd som enten tenker "fuck henne!", han er fyllesyk/sover eller han er redd🙄

Anonymkode: b8fa9...ef4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må vel skjønne nå at han ikke bryr seg om deg og at forholdet deres er helt ensidig. Det har ingen hensikt å snakke ut eller ha annen kontakt med ham.

Anonymkode: 128b5...898

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...