Gå til innhold

Bør barnehageplass bli dyrere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble barnehageplass bli dyrere for å få bedre bemanning? For foreldre vil vel at barnehagen skal kunne drive forsvarlig med nok folk? Eller skal de helst ha alt gratis? 

Anonymkode: ff677...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagen er dyr nok fra før 3400 kroner+/- . Det handler om at kommune etc må bevilling på mer penger. Oh hjelpe barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller mer penger til rus og psykiatri enn at kommunen skal gi mer penger til barnehager. Helt greit at barnehager blir dyrere for å opprettholde kompetanse og arbeidskraft.

Anonymkode: caec1...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Barnehagen er dyr nok fra før 3400 kroner+/- . Det handler om at kommune etc må bevilling på mer penger. Oh hjelpe barnehagen.

Ehm…. Barnehagen koster 2000 kr. 

Jeg hadde glatt betalt en tusenlapp mer hvis de hadde satt de pengene på økt bemanning. 

Anonymkode: 4b88f...0f5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne godt betalt mer for et bedre tilbud ja.

Betaler 2000 i bhg og 500 i mat, og synes det er veldig billig for pass av et barn fem dager i uken.

Hadde gjerne betalt litt mer for god bemanning, og enda litt mer for at barnehagen var garantert skjermfri og hadde utetid hver dag.

Men det er jo egentlig det vi ville hatt i et mer markedsregulert system, og er jo det sosialdemokratene vil unngå - at det blir ekstra gode barnehager for de som har råd til det.

Anonymkode: 0db8b...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (6 minutter siden):

1500,- koster det mange steder, maksprisen er 2000,- (og noen steder er e det gratis). 

Anonymkode: b121b...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1500,- koster det mange steder, maksprisen er 2000,- (og noen steder er e det gratis). 

Anonymkode: b121b...43d

Men når det kostet 3400 så hjalp der ikke noe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gladelig betalt mer for bedre bemanning ja.

Anonymkode: 2d7a7...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansiering av barnehager - regjeringen.no

Kommunene kutter eller øker i forskjellige budsjetter hele tiden, men det er vel vanskelig å tro på at økt foreldrebetaling vil gi mer lønn til de som jobber der.  Det er det jo opp til de ansatte og deres fagforeninger å forhandle om.  Det er mange yrkesgrupper som burde fått bedre lønn.  Likedan er det jo rart om økte barnehagepriser skal gi mer til andre formål, f.eks rus.  Alt slikt hører jo til i kommunepolitikken, og de kan jo finne på å bruke en prisøkning til vedlikehold av benkene i parken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldrebetalingen har ikke noe å si. Det er tilskuddet som betaler lønningene til de ansatte. Så hvis man skal se på det slik så må staten øke tilskuddet per barn slik at bemanningen kan øke.

Anonymkode: ea63f...611

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (3 timer siden):

Men når det kostet 3400 så hjalp der ikke noe

Men det koster ikke over 3000 nå

Anonymkode: a3cbf...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gladelig betalt det dobbelte for bedre bemanning, men det er nå fordi jeg har råd. Jeg har god råd og er på ingen måte langt ute til venstre politisk, men økte barnehagepriser vil åpenbart treffe de barn og de familier som allerede strever mest hardest. 

Jeg synes gjerne man kan bruke mer offentlige midler på økt bemanning, og jeg ville vært villig til å betale mer over skatteseddelen for det. Så håper jeg ikke man øker foreldrebetalingen for den enkelte plass mer enn pris-/lønnsvekst for å øke bemanningen. Det vil medføre frafall eller ytterligere ustabile økonomiske forhold hos de i barnehagen som har den skjøreste oppveksten allerede.

Anonymkode: 13dac...af9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble barnehageplass bli dyrere for å få bedre bemanning? For foreldre vil vel at barnehagen skal kunne drive forsvarlig med nok folk? Eller skal de helst ha alt gratis? 

Anonymkode: ff677...ab3

Hvorfor kan dere ikke bare innføre svenske regler? Ingen barn i barnehagen når foreldrene ikke jobber! Da har dere løst dette.

Anonymkode: 1c44a...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her jeg bor er barnehagen gratis,  og bemanningen er den samme som når barnehagen kostet over 3000 pr mnd. 

Anonymkode: e4973...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke bare innføre svenske regler? Ingen barn i barnehagen når foreldrene ikke jobber! Da har dere løst dette.

Anonymkode: 1c44a...aaf

Er det mange nordmenn i dag som ikke jobber - og som ikke egentlig sliter med helsa? Det er dyrt for en familie å ha en av foreldrene utenfor arbeidslivet. 

Risikerer å bli mye dyrere for samfunnet om vi som nå er hjemmeværende uten å være uføretrygdet - må bli uføretrygdet for å få barnet passet på dagtid. 

Anonymkode: af4f1...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 timer siden):

Syntes du det var dyrt? Betalte ca 6 k i 95 så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper ingenting.

Kommunene får penger fra myndighetene som er øremerket til bemanning i bhg, men kommunene bruker pengene på noe annet og ingen bryr seg.

Anonymkode: f22de...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...