AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har vært i behandling hos DPS i et år, men med pause på en god stund. Jeg har opplevd perioder med ekstrem oppstemthet etter depresjon, hvor jeg mister impulskontroll og gjør ting jeg ellers ikke ville gjort. Venner merker dette og prøver å bremse meg, men jeg kjenner likevel på en ukritisk energi. Jeg føler hele tiden at jeg har bakkekontakt, men etter disse oppstemte periodene ser jeg at jeg ikke helt har hatt det. Etter disse periodene blir jeg totalt utmattet, som en langvarig fyllesyke. Det går sterkt utover funksjonsnivået mitt, både i de oppstemte og nedstemte fasene. Jeg har tatt dette opp med DPS, men de bortforklarer det. Selv mener jeg dette kan være bipolar lidelse, men får ingen gehør. Jeg har også vurdert ADHD-utredning på grunn av uro og depresjon, men DPS mener det kun er nervøs spenning. Legen sier jeg bør stole på DPS, men jeg føler meg oversett og vet ikke hvordan jeg skal få den hjelpen jeg trenger. Jeg har ikke penger til å gå privat. Jeg blir litt redd når jeg tenker tilbake på de oppstemte periodene. Jeg er redd det kan bli farlig på sikt om dette bare skal få utvikle seg videre uten noe form for hjelp. I tillegg bor jeg langt fra min familie og snakker ikke så mye med de, så de har ikke fått observert dette. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e6579...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden På hvilken bakgrunn mener de at det er nervøs spenning? Vanskelig å svare utifra informasjonen du har gitt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Irak skrev (Akkurat nå): På hvilken bakgrunn mener de at det er nervøs spenning? Vanskelig å svare utifra informasjonen du har gitt her. Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg har vært mye inn og ut av DPS og har ikke fått startet ordentlig med behandling selvom jeg har vært der ett år. Akkurat da jeg skulle begynne behandlingen etter å forklart situasjonen til hvorfor jeg oppsøkte hjelp, så gikk psykologen min ut i permisjon, og ventetiden på en ny ble lang. De mener nok at bakgrunnen min forklarer en del av det jeg opplever, basert på det jeg har fortalt i timene. Jeg har alltid hatt en stor uro i meg, vært mye nervøs, og frykt har vært en stor del av livet mitt. Etter hvert utviklet det seg til angst. I illegg har jeg slitt mye med depresjon siden tidlig ungdomsårene. For to år siden møtte jeg totalt veggen. Angst og utbrenthet slo meg helt ut, og helseangsten ble et mareritt. Det føltes som et helvete. Jeg antar at DPS baserer vurderingene sine på dette. Men siden i høst har ting endret seg. Jeg har svingt mellom å være nedstemt, føle meg tom og uten livsgnist – til plutselig å våkne med en energi som nesten føltes som en rus. Det var så merkbart at vennene mine begynte å påpeke det. Jeg la merke til det selv også, spesielt fordi søvnen min ble uregelmessig. Jeg enten sov lite eller veldig urolig. Jeg bestemte meg for at dette burde sjekkes ut nærmere, særlig siden jeg vet at det finnes noe lignende i familien. Men når jeg tar det opp med DPS, virker det som de bare bortforklarer alt. Det føles frustrerende å ikke bli tatt på alvor når jeg selv merker at noe ikke stemmer. Hvis det skulle være snakk om en bipolar lidelse, så har jeg noen konkrete hendelser der det kan ha kommet frem. Når jeg ser tilbake, så hadde jeg også noen slike perioder i 2020 som var et helt jævlig år, men kanskje mest fremtredende nå det siste halvåret. Og de vet jeg tidligere har misbrukt alkohol pga. denne uroen min. Ts Anonymkode: e6579...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor i heiteste huleste blir du ikke utredet for bipolar lidelse. Er er tingen hjemme på DPS???? Anonymkode: e3db2...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg var gift med en mann tidligere som hadde et tankekjør uten like. Han ble utredet og fikk påvist diagnosen cyklotomi. Prøvde medisiner som litium og annet som skulle hjelpe mot stemningsleie. Han svingte veldig fort. Kunne være oppstemt i tre dager, for så og ligge nede for telling i en uke. Det var slitsomt for alt av hus, tre barn og fulltidsjobb falt på meg. Så etter 15 år klarte jeg ikke mer. Plutselig så sier han til meg at han har sluttet på alt av medisiner, trener jevnlig for psyken og trengte d-vitamin tilskudd. Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke. Det virker som han fungerer bedre idag enn tidligere på noen områder og på noen områder ikke. Han hadde traumer fra barndommen sin. Spesielt i det som hadde med løgn og gjøre. Så han var livsfarlig for meg. Hadde jeg ikke kommet meg vekk fra han så tror jeg ikke at jeg hadde levd idag. Spesielt på grunn av løgn, og at jeg måtte over kompensere i så mange år med tanke på at vi hadde barn. Så jeg er idag utbrent med mer, som følge av det og en annen traumatisk hendelse i livet mitt. Jeg går ikke til DPS. Har ikke tiltro til dem. Jeg var ikke syk før jeg møtte Xen min. Har du vært borti mange skadelige relasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Irak skrev (1 minutt siden): Jeg var gift med en mann tidligere som hadde et tankekjør uten like. Han ble utredet og fikk påvist diagnosen cyklotomi. Prøvde medisiner som litium og annet som skulle hjelpe mot stemningsleie. Han svingte veldig fort. Kunne være oppstemt i tre dager, for så og ligge nede for telling i en uke. Det var slitsomt for alt av hus, tre barn og fulltidsjobb falt på meg. Så etter 15 år klarte jeg ikke mer. Plutselig så sier han til meg at han har sluttet på alt av medisiner, trener jevnlig for psyken og trengte d-vitamin tilskudd. Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke. Det virker som han fungerer bedre idag enn tidligere på noen områder og på noen områder ikke. Han hadde traumer fra barndommen sin. Spesielt i det som hadde med løgn og gjøre. Så han var livsfarlig for meg. Hadde jeg ikke kommet meg vekk fra han så tror jeg ikke at jeg hadde levd idag. Spesielt på grunn av løgn, og at jeg måtte over kompensere i så mange år med tanke på at vi hadde barn. Så jeg er idag utbrent med mer, som følge av det og en annen traumatisk hendelse i livet mitt. Jeg går ikke til DPS. Har ikke tiltro til dem. Jeg var ikke syk før jeg møtte Xen min. Har du vært borti mange skadelige relasjoner? Trist å høre! Nei, jeg har mange fine folk rundt meg! Som alltid har støttet meg. Dette er også diagnoser som ligger i familien på begge sider. Ts Anonymkode: e6579...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trist å høre! Nei, jeg har mange fine folk rundt meg! Som alltid har støttet meg. Dette er også diagnoser som ligger i familien på begge sider. Ts Anonymkode: e6579...bb3 Det går heldigvis mye bedre idag. Så bra du har støtte rundt deg. Det er så utrolig viktig. Er gull verdt 💛 Håper du blir bedre 🤞 Mange varmer tanker til deg 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå