AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Vi bor i tomannsbolig med felles innkjøring og gårdsplass. Vi har heldigvis ikke andre konflikter enn denne, men vi er ikke enige om når det MÅ måkes snø. Jeg gidder rett og slett ikke å måke med mindre enn jeg må, dvs det skal ha kommet så mye at det vil være vanskelig/umulig å komme frem med bilene. Naboene ønsker derimot at all snø fjernes til enhver tid fra hele gården, dvs alt som ikke er plen. Helt unødvendig i mine øyne. Hvordan har dere andre løst dette? Anonymkode: 26d1f...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Han måker sin side og du din. Endret 6 timer siden av BobbySocks 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden BobbySocks skrev (1 minutt siden): Han måker sin side og du din. Vi har felles innkjøring. Anonymkode: 26d1f...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har felles innkjøring. Anonymkode: 26d1f...ebf Står dere bak hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Du bør være takknemlig for naboen. Alle som måker mye snø vet at snø som blir liggende er omtrent umulig å fjerne etter noen dager. Anonymkode: 481a4...031 22 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden BobbySocks skrev (3 minutter siden): Står dere bak hverandre? Du skjønner at de må kjøre ut til veien på samme sted, eller? Anonymkode: 79bde...1be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Normalt forventet: man måker kun det som er helt nødvendig. En gangsti til bilene/innkjørsel, samt en vei for å få bilene ut av innkjørsel. Hvis det snør lite og det er fremkommelig med bil er det i orden å vente til kvelden med å måke. Forventer man plettfri tomt til enhver tid, slik som naboene dine, får man ta på seg måkingen selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi bor i tomannsbolig med felles innkjøring og gårdsplass. Vi har heldigvis ikke andre konflikter enn denne, men vi er ikke enige om når det MÅ måkes snø. Jeg gidder rett og slett ikke å måke med mindre enn jeg må, dvs det skal ha kommet så mye at det vil være vanskelig/umulig å komme frem med bilene. Naboene ønsker derimot at all snø fjernes til enhver tid fra hele gården, dvs alt som ikke er plen. Helt unødvendig i mine øyne. Hvordan har dere andre løst dette? Anonymkode: 26d1f...ebf Men, krever han at du måker likt med ham da, og at det deles 50/50? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Helt ærlig synes jeg du høres i overkant likegyldig ut, og han er kanskje i overkant pedantisk. En mellomting hadde kanskje vært tingen? Anonymkode: 47e4b...79a 19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Men da blir du lystplenklipper eller intens på et annet område som du ser naboen ikke er så god på. Så skjønner han hvor irriterende dette er. Anonymkode: 700cd...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør være takknemlig for naboen. Alle som måker mye snø vet at snø som blir liggende er omtrent umulig å fjerne etter noen dager. Anonymkode: 481a4...031 Ja, om man ikke får måkt før det fryser på etter at snøen er blitt fuktig, så risikerer man at det blir liggende til våren igjen om man ikke vil hakke seg ihjel. Gårdsplassen blir bare mindre og mindre også. Snakker av erfaring om det. I tillegg så er snø som er sammentrykt av bil noe som fryser til vuller, og er helt grusomt å måtte hakke opp. Støtter naboen her dersom ts bare måker når man ikke kommer seg frem... Anonymkode: 79bde...1be 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden 100% enig med naboen din. Snø som blir liggende når det er mildvær/frost/regn/snø om hverandre slik det er her til lands, blir et helvete å få bort til slutt, og det blir isete og jævlig å gå på. Jeg antar man må gå fra det du parkerer bilen og til huset ditt, og at man i tillegg fra tid til annen går istedenfor å kjøre bil. Om man har barn er det spesielt kjipt med isete vei. din nabo ivaretar fellesområde alene pr i dag, og du bør dele ansvaret. Anonymkode: 0a228...527 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, om man ikke får måkt før det fryser på etter at snøen er blitt fuktig, så risikerer man at det blir liggende til våren igjen om man ikke vil hakke seg ihjel. Gårdsplassen blir bare mindre og mindre også. Snakker av erfaring om det. I tillegg så er snø som er sammentrykt av bil noe som fryser til vuller, og er helt grusomt å måtte hakke opp. Støtter naboen her dersom ts bare måker når man ikke kommer seg frem... Anonymkode: 79bde...1be Veldig glad jeg bor i Stavanger når jeg leser innlegg som dette. Høres utrolig slitsomt ut. Anonymkode: 9cd6d...3c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig glad jeg bor i Stavanger når jeg leser innlegg som dette. Høres utrolig slitsomt ut. Anonymkode: 9cd6d...3c8 Det er veldig god trim 😊 Jeg får en god treningsøkt flere ganger i uken. Vi måker store deler av gårdsplassen. Hele tiden. Der hvor vi ikke har måket snø er den tettpakket og steinhard. Måtte brukt spett eller jordspade for å få det vekk nå. Anonymkode: 481a4...031 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 100% enig med naboen din. Snø som blir liggende når det er mildvær/frost/regn/snø om hverandre slik det er her til lands, blir et helvete å få bort til slutt, og det blir isete og jævlig å gå på. Jeg antar man må gå fra det du parkerer bilen og til huset ditt, og at man i tillegg fra tid til annen går istedenfor å kjøre bil. Om man har barn er det spesielt kjipt med isete vei. din nabo ivaretar fellesområde alene pr i dag, og du bør dele ansvaret. Anonymkode: 0a228...527 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, om man ikke får måkt før det fryser på etter at snøen er blitt fuktig, så risikerer man at det blir liggende til våren igjen om man ikke vil hakke seg ihjel. Gårdsplassen blir bare mindre og mindre også. Snakker av erfaring om det. I tillegg så er snø som er sammentrykt av bil noe som fryser til vuller, og er helt grusomt å måtte hakke opp. Støtter naboen her dersom ts bare måker når man ikke kommer seg frem... Anonymkode: 79bde...1be Man må ikke hakke bort is, det smelter 🤣 samme med de som freser snøen utover plena for at det skal smelte. Hva fader er vitsen? Det blir borte til slutt. Du måker når det blir et problem,TS, hvis naboen din ikke synes det er godt nok så får han måke oftere da. Anonymkode: 1f6c7...3ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Tenker det kommer ann på hvem og hvordan naboen er. Til eksempel har jeg og min mor svært ulikt syn på hvor og når det det er nødvendig å måke. Hun måker hele tiden, sannsynligvis i likhet med din nabo. Vi bor i samme området og har jeg måkt en gang den dagen kan hun ringe å være fryktelig stresset over snøfalle å fortelle at hun har måkt 6/10 ganger. I flere år forsto jeg ikke hvorfor hun holdt på sånn, det var jo strengtatt ikke nødvendig. Men jeg har etterhvert skjønt at hun gjør det fordi det sannsynligvis er eneste mulighet hun har for å håndtere snøen. Hun klarer rent fysisk ikke måke når det er mengder eller snøen har blitt hard, bløt osv. Og at definisjon på hva som er mengder, hardt, tungt, vått osv er mellom oss ulikt. Vi har kjøpt henne diverse letter freser, håndholdt og hun har tilgang på stor fres ( for tung for henne). Samt at vi gjerne måker for henne ( men da blir det jo når vi har tid/anledning og da en gang om dagen). Naboer bruker også spørre om de skal ta det for henne, men det vil hun ikke. Konklusjonen er - hun må nesten bare holde på. Uansett i et naboskap tenker jeg man kunne løst det ved å typ kjøpe fres osv... tar ikke all verden med tid å frese litt snø selvom du mener det er for lite til å gidde, og koster ikke så mange kcal med fres. Naboen er fornøyd, du har fått lettet på jobben osv. Anonymkode: f4fe1...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må ikke hakke bort is, det smelter 🤣 samme med de som freser snøen utover plena for at det skal smelte. Hva fader er vitsen? Det blir borte til slutt. Du måker når det blir et problem,TS, hvis naboen din ikke synes det er godt nok så får han måke oftere da. Anonymkode: 1f6c7...3ef Kanskje du også bor i Stavanger? 😄 Is smelter ikke bort i februar der hvor det snør ofte. Og hvis man ikke har holdt unna snø og is gjennom vinteren, blir det et sørpehav når det blir mildt. Som biler lager dype spor i. Og hvis det da fryser til igjen.. Anonymkode: 481a4...031 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er veldig god trim 😊 Jeg får en god treningsøkt flere ganger i uken. Eller rygg-prolaps..🙃 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man må ikke hakke bort is, det smelter 🤣 samme med de som freser snøen utover plena for at det skal smelte. Hva fader er vitsen? Det blir borte til slutt. Du måker når det blir et problem,TS, hvis naboen din ikke synes det er godt nok så får han måke oftere da. Anonymkode: 1f6c7...3ef Når smelter det da? Til våren igjen? Hvordan skal du komme deg ut resten av vinteren? Her er det vinter 4-6mnd i året (vært veldig varierende de siste årene). Anonymkode: 79bde...1be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du skjønner at de må kjøre ut til veien på samme sted, eller? Anonymkode: 79bde...1be Nei, ser det ikke helt for meg. Jeg er vant til dobbel parkering, åpenbart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå