Gå til innhold

Jeg har fått romantiske tanker om kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt spørsmål. Jeg tror det er fordi jeg ønsker å bruke mer tid sammen med henne. Kunne dradd alene, men jeg vil dra med henne.

Men dette er jo bare et eksempel. Det er flere ting vi har forskjellig syn på. Ferie f.eks. hun vil ligge ved bassengkanten. Jeg vil på eventyr. Hun vil kjøpe ny bil, jeg vil ha den bilen vi har og heller kjøpe en hytte. Hun liker å se på Tv, med kjendiser i alle mulige varianter. Jeg vil heller gjøre praktiske hobbyer. Ting vi kan gjøre hver for oss selvfølgelig, men vi trenger å gjøre ting sammen og. Om vi gjør vår ting, nesten hele tiden så drifter vi fra hverandre. 

Takk for svar 😃

Anonymkode: 064e2...044

Skjønner, men det er ingen som er helt samkjørte på disse tingene tror jeg. 

Det er helt innafor at du vil tilbringe mer tid med kona! Tenker nok hun også egentlig hadde satt pris på det! 

Dere må prate sammen og finne ut av det tror jeg, ting dere kan ha sammen, så går forelskelsen over. 

Anonymkode: 87b86...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt spørsmål. Jeg tror det er fordi jeg ønsker å bruke mer tid sammen med henne. Kunne dradd alene, men jeg vil dra med henne.

Men dette er jo bare et eksempel. Det er flere ting vi har forskjellig syn på. Ferie f.eks. hun vil ligge ved bassengkanten. Jeg vil på eventyr. Hun vil kjøpe ny bil, jeg vil ha den bilen vi har og heller kjøpe en hytte. Hun liker å se på Tv, med kjendiser i alle mulige varianter. Jeg vil heller gjøre praktiske hobbyer. Ting vi kan gjøre hver for oss selvfølgelig, men vi trenger å gjøre ting sammen og. Om vi gjør vår ting, nesten hele tiden så drifter vi fra hverandre. 

Takk for svar 😃

Tror du seriøst at en ny dame alltid vil ønske det samme som deg da? Nyhetens interesse vil avta også i et nytt forhold, og da er du like langt. Kanskje din kollega er adskillig mindre omgjengelig og blid enn din kone i et hverdagsliv. Det vet du ikke noe om, du vet bare at foreløpig ser du kun de gode sidene hos henne.

Anonymkode: f809c...5b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare ett liv. Hvorfor leve en dørgende kjedelig alderdom med noen som du ikke passer sammen med? Grunner til å bli er kun av praktisk pg økonomisk art, og det kan man jo velge, men vil man leve så må man ta noen sjanser, kanskje kan du og kollegaen din eller en annen få helt herlige år i alderdommen. Eller du kan ende alene, men det kan jommen være verdt det om lovet hjemme bare er trist. Du kan fremdeles gjøre de tingene alene da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får «crush» på folk hele tiden. Men det er fordi jeg liker den spenningen. 

Bare ikke gi det næring så går det over. 

Anonymkode: 7338a...f57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tror du seriøst at en ny dame alltid vil ønske det samme som deg da? Nyhetens interesse vil avta også i et nytt forhold, og da er du like langt. Kanskje din kollega er adskillig mindre omgjengelig og blid enn din kone i et hverdagsliv. Det vet du ikke noe om, du vet bare at foreløpig ser du kun de gode sidene hos henne.

Anonymkode: f809c...5b9

Bippeti skrev (13 minutter siden):

Du har bare ett liv. Hvorfor leve en dørgende kjedelig alderdom med noen som du ikke passer sammen med? Grunner til å bli er kun av praktisk pg økonomisk art, og det kan man jo velge, men vil man leve så må man ta noen sjanser, kanskje kan du og kollegaen din eller en annen få helt herlige år i alderdommen. Eller du kan ende alene, men det kan jommen være verdt det om lovet hjemme bare er trist. Du kan fremdeles gjøre de tingene alene da.

Takk for svar begge to. Selv om jeg absolutt ikke ble noe mindre tankefull og usikker. 

Nei, hun kan være et troll hun kollegaen om 5 år. Men det er sånn at konen min er ganske snill. Omgjengelig, pen, varm og trygg. Hun har liksom ikke noe som gir god nok grunn til å skille meg. Hun er bare, slik jeg opplever det, totalt uinteressert i å gjøre noe aktivt i forholdet. 

Ta f.eks det som er litt i vinden nå. Kjærlighetsspråk. Hun er enig i min oppfatning av hva som er hennes, men mitt er hun ikke i stand til å tolke. Hun har lest de, men klarte ikke etter ett kvart århundre å sette meg i noen av de. Jeg tok den omtrent umiddelbart. Det gjorde vondt å oppleve. Hun forstod, men hun klarer ikke å snakke mitt. Hun ser ikke poenget sier hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar begge to. Selv om jeg absolutt ikke ble noe mindre tankefull og usikker. 

Nei, hun kan være et troll hun kollegaen om 5 år. Men det er sånn at konen min er ganske snill. Omgjengelig, pen, varm og trygg. Hun har liksom ikke noe som gir god nok grunn til å skille meg. Hun er bare, slik jeg opplever det, totalt uinteressert i å gjøre noe aktivt i forholdet. 

Ta f.eks det som er litt i vinden nå. Kjærlighetsspråk. Hun er enig i min oppfatning av hva som er hennes, men mitt er hun ikke i stand til å tolke. Hun har lest de, men klarte ikke etter ett kvart århundre å sette meg i noen av de. Jeg tok den omtrent umiddelbart. Det gjorde vondt å oppleve. Hun forstod, men hun klarer ikke å snakke mitt. Hun ser ikke poenget sier hun. 

Hva er ditt kjærlighetsspråk pg hva er hennes?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Husk at mange kollegaer kan være veldig hyggelige, FØR du blir sammen med de eller bor med de..

Forstår at det er tungt å ensomt når konen ikke kan møte deg på noe.

Har dere prøvd fvk?

Anonymkode: 07dda...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Føler du deg ikke sett? Hun kollegaen ser deg sa du, smiler til deg og det, er positiv. Er det det?

Anonymkode: 3c9ad...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er ditt kjærlighetsspråk pg hva er hennes?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Husk at mange kollegaer kan være veldig hyggelige, FØR du blir sammen med de eller bor med de..

Forstår at det er tungt å ensomt når konen ikke kan møte deg på noe.

Har dere prøvd fvk?

Mitt er i hovedsak kjærtegn, med gaver som nr 2. Hennes er tjenester og lovord som nr 2. 

Hun har faktisk sagt at jeg må lære meg å like å få hennes fra henne. Fordi hun mer naturlig gir det, uten å tenke på det. Da er det vanskelig å gi henne en hennes. Hva med mine da?

Har ingen planer om å invitere kollegaen min på noe som helst privat. Stod over lønningspils nylig, siden hun dro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føler du deg ikke sett? Hun kollegaen ser deg sa du, smiler til deg og det, er positiv. Er det det?

Nei, egentlig ikke. Men synes selvfølgelig at det er vanskelig å se henne og innimellom. Hva er å gi? Jeg rydder, vasker og er huslig type. Lager brødskiver til henne, midt i uken. To stk på et fat, med ønsket pålegg. For å være snill og vise henne omsorg. Tilbake får jeg gjerne vite, 1 time senere, at jeg har glemt å fjerne smulene på skjærefjølen. Det må jeg huske til neste gang. 

Da er det ikke så veldig vanskelig å gi blaffen i å lage de skivene dagen etter. Lager til meg selv, fjerner smulene og spiser i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Men synes selvfølgelig at det er vanskelig å se henne og innimellom. Hva er å gi? Jeg rydder, vasker og er huslig type. Lager brødskiver til henne, midt i uken. To stk på et fat, med ønsket pålegg. For å være snill og vise henne omsorg. Tilbake får jeg gjerne vite, 1 time senere, at jeg har glemt å fjerne smulene på skjærefjølen. Det må jeg huske til neste gang. 

Da er det ikke så veldig vanskelig å gi blaffen i å lage de skivene dagen etter. Lager til meg selv, fjerner smulene og spiser i fred. 

Har du fortalt henne det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet du hva? Når jeg leser svarene dine tenker jeg at du bør invitere kona inn i din verden, del denne utfordringen med henne. Vær modig, utfordre deg selv og spill henne ballen. Du har egentlig ingenting å tape på det. Heier på deg! 

Anonymkode: 24e1e...26a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du fortalt henne det? 

Ja. Det som er vanskelig er at hun vil alltid forklare hvorfor hun gjør/ikke gjør noe. Litt som at hun ikke klarer å si " oi opplever du det slik, det var jeg ikke klar over"

Det havner ofte i en versjon av " men forstår du at jeg gjør det fordi....,?" Det er utrolig frustrerende. 

F.eks den gang med de smulene. Da måtte jeg forstå at det kunne ikke ligge smuler på skjærebrettet, for da kunne det komme maur inn. Selv om det var hyggelig å få de servert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vet du hva? Når jeg leser svarene dine tenker jeg at du bør invitere kona inn i din verden, del denne utfordringen med henne. Vær modig, utfordre deg selv og spill henne ballen. Du har egentlig ingenting å tape på det. Heier på deg! 

Anonymkode: 24e1e...26a

Takk. Jeg har ikke tenkt å gi opp. Men har få folk rundt meg å dele disse frustrasjonene med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har fått noen spørsmål som jeg ikke har svart på. Skal prøve å oppsummere. 

Ja, vi har prøvd parterapi.

Ja, min kollega smiler og er interessert i hva jeg driver med. Vi er en veldig bra gruppe på jobb. Vi er åpne og gode med hverandre. Vårt arbeidsmiljø er utrolig bra. Men hun er den eneste kollegaen som teoretisk ville vært en potensiell partner mtp alder og kjønn. Resten er enten unge damer på rundt 25 +/-, og noen menn i diverse alder. 

Nei, jeg tror seriøst ikke at hun er bedre enn min kone, eller interessert i meg overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns du skal prøve å formidle det du skriver her, rett fra hjertet ditt!

Begge må gi, begge må inngå komprimiss!

Å ikke føle seg sett i ett forhold, eller ha noen som gleder seg over dine ting og vil være en del av det i blandt er trist og ensomt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Syns du skal prøve å formidle det du skriver her, rett fra hjertet ditt!

Begge må gi, begge må inngå komprimiss!

Å ikke føle seg sett i ett forhold, eller ha noen som gleder seg over dine ting og vil være en del av det i blandt er trist og ensomt!

Takk for at du , og dere andre, svarer. 

Skal prøve å få sagt ting slik jeg opplever dette.

Har egentlig skjønt at det er noe her hjemme som mangler. At kollegaen min bare er blitt noen som symboliserer det jeg ønsker at jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er helt normalt. Det du skal gjøre er å tenke at det er helt normalt, og ufarlig, sp lenge du ikke dyrker fantasiene. Ta avstand, og vit at  så følelsene blekner litt etter litt. 

Anonymkode: 36f3b...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du skal fortelle kona di at du har fått følelser for en annen, og hva det har hjulpet deg å innse. Altså ikke si det for å skremme eller true henne, men noen kan ha godt av å bli påminnet at man faktisk kan miste sin partner. Kanskje hun da er mer villig til å høre på hva du trenger, rett og slett.

Anonymkode: 42c07...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar begge to 😃 

Ja, gresset er grønnere der det blir vannet. Samtidig er det vanskelig når man mener selv at man vanner, men ikke blir vannet. Så tror kanskje at det er en del av dette. At jeg er forelsket i en tanke er nok noe i ja. 

Fikk noe å tenke på nå ja. 

Det nytter ikke å prøve og vanne om gresset allerede er svidd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Det som er vanskelig er at hun vil alltid forklare hvorfor hun gjør/ikke gjør noe. Litt som at hun ikke klarer å si " oi opplever du det slik, det var jeg ikke klar over"

Det havner ofte i en versjon av " men forstår du at jeg gjør det fordi....,?" Det er utrolig frustrerende. 

F.eks den gang med de smulene. Da måtte jeg forstå at det kunne ikke ligge smuler på skjærebrettet, for da kunne det komme maur inn. Selv om det var hyggelig å få de servert. 

Er ingen som er tankelesere, og ofte tenker man ulikt og forskjellig. Er det ikke respekt for det, så er det ikke bra. Da er det nedlatende holdninger overfor deg. 

Høres ut som hun ikke evner, klarer eller vil se et annet perspektiv. Om det er hennes sannhet som blir rådende, så kan du oppleve at du selv blir mindre og mindre. 

Da kan veien til å fascineres av andre være kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...