AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei har invitert en dame på date, lurer på hva som er god etikette. Skal jeg bare ta regningen siden jeg inviterte henne? Om hun insisterer på å betale, skal jeg la henne betale for drinken da? Er bare en drink så ikke store greiene, lurer bare på hva som er lurt å gjøre. Anonymkode: 9efab...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Man leser situasjonen, og rommet. Tilby kan du alltid, men ikke press. Tilbyr hun å ta den (felles), tilby å vipse. Går dere videre, eller tar en runde til, "da tar jeg neste". Bestiller dere begge i baren og begge drar opp kortet, så sier du "jeg kan godt ta det", sier hun "nei", så betaler dere for hver deres. Og så videre. Anonymkode: 76336...4ac 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Ta første drink, og så ser du hva hun gjør. Tar hun neste, er hun selvstendig og omsorgsfull. Venter hun at du skal varte henne opp hele kvelden, går du. Anonymkode: 793d1...971 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta første drink, og så ser du hva hun gjør. Tar hun neste, er hun selvstendig og omsorgsfull. Venter hun at du skal varte henne opp hele kvelden, går du. Anonymkode: 793d1...971 Enig. Anonymkode: 5a096...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ta regningen eller tilby deg, ikke fordi du er mann, men fordi du inviterte. Men du skal sevlsagt "la" henne ta regningen hvis hun vil det, det bestemmer hun selv. Anonymkode: d2355...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Den som drikker drinken så klart, med mindre man føler seg trygg på at vedkommende like gjerne kunne spandert på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden norw skrev (1 minutt siden): Den som drikker drinken så klart, med mindre man føler seg trygg på at vedkommende like gjerne kunne spandert på deg. Så, du er singel.. Er det da rett å gi råd? Anonymkode: 76336...4ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Det er hyggelig å spandere en drink når man er den som inviterer uavhengig av om det er en date eller hvilket kjønn man er, mener jeg. Men er enig med innlegg #2 Jeg tenker at det er positivt å vise at man er raus. Anonymkode: 2823b...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ta første drink, og så ser du hva hun gjør. Tar hun neste, er hun selvstendig og omsorgsfull. Venter hun at du skal varte henne opp hele kvelden, går du. Anonymkode: 793d1...971 Nå er jeg en kjempe kjedelig person, men hva om hun ikke vil ha en 2 dring for å ikke miste dømmekraften? Å det ikke har noe å gjøre med han. Da kan det jo være han syns hun er for kjedelig, ja jeg drikker ikke en drink en gang til vanlig.. 😅 Anonymkode: c6dcd...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå er jeg en kjempe kjedelig person, men hva om hun ikke vil ha en 2 dring for å ikke miste dømmekraften? Å det ikke har noe å gjøre med han. Da kan det jo være han syns hun er for kjedelig, ja jeg drikker ikke en drink en gang til vanlig.. 😅 Anonymkode: c6dcd...c0c Du kan betale neste gang dere går ut Anonymkode: 5a096...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nå er jeg en kjempe kjedelig person, men hva om hun ikke vil ha en 2 dring for å ikke miste dømmekraften? Å det ikke har noe å gjøre med han. Da kan det jo være han syns hun er for kjedelig, ja jeg drikker ikke en drink en gang til vanlig.. 😅 Anonymkode: c6dcd...c0c Ingen mister vel dømmekraften av 2 drinker ila noen timer med mindre man veier sånn 30 kg 😅 Anonymkode: 2823b...932 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så, du er singel.. Er det da rett å gi råd? Anonymkode: 76336...4ac Japp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen mister vel dømmekraften av 2 drinker ila noen timer med mindre man veier sånn 30 kg 😅 Anonymkode: 2823b...932 Vil bare ikke ende opp å ha sex med noen fordi jeg er påvirket. Er var på den måten og vet jo hva drinker kan bety at de ser etter. Men de som tar drink dater tanker jo ikke som meg, det var sikkert usannsynlig å spørre for sånne som meg drar neppe på drinkdater fra starten av. Anonymkode: c6dcd...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Du inviterte. Tenker det er greit du går for å spandere den første da. Men ikke gjør noe stort ut av det. Si at du gjerne vil spandere og spør om det er ok for henne, siden du vet folk tenker ulikt. Vil hun betale selv, så lar du henne selvfølgelig gjøre det Anonymkode: e60a7...e21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden God etikette er at mannen betaler. Anonymkode: e13c7...f73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God etikette er at mannen betaler. Anonymkode: e13c7...f73 Og kvinner skal tie. Anonymkode: e1b11...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tenker det er grei etikette på første date at den som inviterer, spanderer, uavhengig om det er mann eller dame. Sammenligner man det med en litt annen setting. Hvis jeg inviterer noen hjem på middag f.eks, enten om det er romantisk eller venner, så forventer jeg jo ikke at de skal betale. Det er jeg som har invitert. Annerledes hvis det er en mer felles avtale om å treffes, deler man med mindre en av partene virkelig insisterer på å ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Nymphadora skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det er grei etikette på første date at den som inviterer, spanderer, uavhengig om det er mann eller dame. Sammenligner man det med en litt annen setting. Hvis jeg inviterer noen hjem på middag f.eks, enten om det er romantisk eller venner, så forventer jeg jo ikke at de skal betale. Det er jeg som har invitert. Annerledes hvis det er en mer felles avtale om å treffes, deler man med mindre en av partene virkelig insisterer på å ta det. Er dette virkelig vanlig? Jeg er relativt sjenert og tar sjelden initiativet, så hvis jeg er på date er det som regel fordi jeg ble invitert. Har aldri noensinne i mitt 42 år lange liv opplevd at dama har tatt hele regningen, eller snakket om at dette er god etikette. Middag hjemme blir selvsagt noe helt annet. Anonymkode: 793d1...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Tenker at siden du inviterte, kan du tilby å betale. Om hun insisterer på å betale, lar du henne så klart gjøre det Lykke til! Anonymkode: 9798f...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette virkelig vanlig? Jeg er relativt sjenert og tar sjelden initiativet, så hvis jeg er på date er det som regel fordi jeg ble invitert. Har aldri noensinne i mitt 42 år lange liv opplevd at dama har tatt hele regningen, eller snakket om at dette er god etikette. Middag hjemme blir selvsagt noe helt annet. Anonymkode: 793d1...971 Hvor vanlig det er eller ikke, vet jeg ikke, men det er slik jeg tenker det bør være. Inviterer jeg en mann ut på drink eller middag, bør jeg ta det. Men generelt lever fortsatt både menn og kvinner i en gammeldags tankegang om at det er mannen som skal spandere, eller i verste fall splittes regningen. En del menn vil ikke tillatte at dama tar regningen på første date, til tross for at det er dama som har invitert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå