Gå til innhold

Å date noen med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man får barn når man har et godt og solid liv i utgangspunktet. Ikke for å bøte på et dårlig liv.

Anonymkode: e3f95...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva ønsker du at man skal utdype? 

Det blir verre når barnet blir eldre. 

Anonymkode: 3e040...4c2

Hvorfor verre når det blir eldre? På hvilke måter?

Anonymkode: 2b328...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt singel i dag, så hadde jeg aldri, på noen måte forventet at en dame ville gått inn i en relasjon med meg og mine 2 barn.

En ny partner ville aldri blitt min førsteprioritet og mange ville heller ikke taklet at jeg og mor til mine barn samarbeidet tett. Mine barn og samarbeidet med mor til mine barn, ville alltid blitt prioritert over en evt kjæreste. Kan jo ikke forvente at noen hadde giddet et sånt forhold 😊

Anonymkode: 21703...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (På 8.2.2025 den 11.28):

For man kommer ALLTID i 2-3 rekke, uansett. 
Man må alltid fire på sine egne krav,man kan ikke legge seg opp i oppdragelsen til andre og man kan heller ikke forvente å bli hørt på det om man skulle sagt noe. 
Er du skikkelig uheldig og kommer borti en fyr/2 foreldre som ikke evner å oppdra barn og barna er bortskjemte og ufyselige så blir den tiden ungene er hos faren uutholdelig. 
Dette er noe jeg selv har erfart. 
Har også erfart stygg forskjellsbehandling av mitt barn ifra denne fyren, som ikke hadde evne til å se dette. Mente det var jeg som var sensitiv. 
Mitt barn ble dratt inn i noe som jeg skulle inderlig ønske jeg aldri gjorde, men var blind. 
Jeg ble en forferdelig versjon av meg selv i dette forholdet,pga hans måte å håndtere mine/dine/våre barn. 
Så jeg kommer aldri i verden til å vurdere å bli sammen med en som har små barn fra før. 

og bare for å ha sagt det,ingenting av dette ble tydelig før vi tok steget å bodde sammen. 
Så ville tenkt meg om 648 ganger før jeg flytter sammen med en med bagasje. Du kan jo eventuelt bare lese her inne, så ser du hvor stor del av trådene som omhandler akkurat dette temaet. Det er en massiv overvekt av folk som advarer MOT å flytte sammen/involvere seg med en med små barn

Og jeg skled rett inn i min manns liv og hans to små barn. 

Har aldri blitt bortprioritert, alltid tatt del i barnas oppvekst. Ingen problemer med moren til ungene, 

Nå er ungene voksne og sistemann har flyttet ut. 

Men, jeg tenkte meg om 648 ganger før jeg gikk inn i forholdet. 

Anonymkode: 906ef...ea6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er veldig enig i dette, på mange måter. Hvordan forklare dette til han? At jeg faktisk har valgt han, og ikke barnet. Forklare det på en måte uten å fremstilles frekk/ufin overfor barnet. 

Anonymkode: 2b328...918

Både jeg og han har samme tankesett rundt det så det har ikke vært noe tema å diskutere det med han. 
Det er ikke sånn at vi velger bort barna. Han gjør ting med sine barn, jeg gjør ting med mine barn. Og så gjør vi ting sammen som familie alle sammen. Og så gjør jeg og han mye sammen alene også. 
Det er krevende å være i mine og dine forhold. Så det er viktig at du og din samboer bruker mye tid alene og har et godt forhold. Har man et godt forhold med god kommunikasjon , så vil mye gå bra av seg selv. Det er viktig at du snakker med han om de følelsene du har. 

Anonymkode: e7728...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også legge til at mange barnemødre (sikkert fedre også) bruker barn som våpen til å holde på kontroll over eksen. Det blir brukt ord som at det er for samarbeid sin skyld, det er barnas beste. Men i realiteten så er det for å fortsatt ha makt over eksen, at han skal hjelpe deg med ting hjemme. Gjøre ting sammen for det er mindre krevende enn å gjøre det alene. 
Å fortsette å møtes på middager, feire jul sammen, dra på ferie sammen osv etter brudd er i mine øyner helt teit. Barn blir bare forvirret, for da skjønner dem ikke hvorfor man da velger å gå fra hverandre og de lever i konstant håp om at foreldre blir sammen igjen. Det skjedde med meg som barn og det er en utrolig vond opplevelse som dessverre mange ikke skjønner at de utsetter barna for. 

Anonymkode: e7728...9cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han vil ha flere barn, og du vil ha barn, så må dere snakke nøye gjennom det. Ikke tenk at det handler om posisjonering i forhold til ex og sånne ting. Både han og ex kan sikkert få flere barn, og da vil jo denne 4 åringen få søsken. Det kan gå bra dersom intensjonene deres er gode og alle er glade i dette barnet og ønsker det beste for h*n.

Anonymkode: 75227...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...