AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:42 #21 Del Skrevet lørdag kl 08:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du her? De fleste menn gjør jo dette uavhengig av at en kvinne har "lært" dem det. Hva skulle en mor ha lært sønnen sin om å stå opp med unger? De fleste menn jeg kjenner er veldig selvstendige og trenger ingen "opplæring". Anonymkode: 501f3...ee1 Det er mange mødre som aldri har stilt krav til sine sønner om å bidra og gjøre et tak hjemme fordi mamma liker pusle om sin sønn osv som gjør at når de får en partner ser de ikke alle de små tingene som mamma bare gjorde, at det kommer som en overraskelse på deg tyder på at du har vært veldig heldig i forhold til de du omgås og ikke noe mer for å gå gjennom livet som voksen (over 20) og aldri ha hørt eller sett noen si mannen er "håpløs" fremstår som helt umulig rett og slett. Anonymkode: 522e6...240 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:47 #22 Del Skrevet lørdag kl 08:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mange mødre som aldri har stilt krav til sine sønner om å bidra og gjøre et tak hjemme fordi mamma liker pusle om sin sønn osv som gjør at når de får en partner ser de ikke alle de små tingene som mamma bare gjorde, at det kommer som en overraskelse på deg tyder på at du har vært veldig heldig i forhold til de du omgås og ikke noe mer for å gå gjennom livet som voksen (over 20) og aldri ha hørt eller sett noen si mannen er "håpløs" fremstår som helt umulig rett og slett. Anonymkode: 522e6...240 Man er selvfølgelig ikke heldig. Man er oppegående. Slike guttebabyer velger man bare bort i utgangspunktet. Det å gå inn i rollen som mor og oppdrager for en voksen mann er jo fullstendig turnuff, på alle måter. Og du må vanke i veldig spesielle miljøer om slike er vanlige. Her er både far, bror, svogere, mann, og mennene til de fleste av mine venninner, veldig oppegående og pliktoppfyllende. Anonymkode: 7f43a...4eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:48 #23 Del Skrevet lørdag kl 08:48 Vi må ikke forvente at menn er tankeleser, og er man sliten selv - er det ofte bare søvn og hvile som står i hodet på oss… jeg unnskylder på ingen måte hvordan det er hos dere, men det må snakkes om forventninger, behov og ønsker. Gjerne på gode dager… Anonymkode: e6cfa...599 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet lørdag kl 09:16 #24 Del Skrevet lørdag kl 09:16 Å se hva som skal til for at en husholdning skal gå rundt, er en ferdighet som må læres som alt annet. Det går lettest om man har fått øve seg i oppveksten, men dette er ikke bare mors ansvar. Det er minst like viktig at far er et godt forbilde. Å ta hensyn til andre, kommer også mer intuitivt om man ikke har fått lov å være superegoist de første 18-20 årene i livet. Det er likevel så klart også fullt mulig å tilegne seg disse ferdighetene som voksen dersom man er motivert. Når det er sagt, så høres det for meg ut som hovedproblemet til TS og mannen er mannens jobb. Er det muligheter for å justere noe der? Rom for å sette ut enkelte oppgaver eller ta imot færre oppdrag? Å jobbe til 01-02 på natta når man har smårollinger og syk partner, er ikke bærekraftig i lengden. Det kan i tillegg være veldig tungt å bo sammen med en deprimert partner, uten at TS kan hjelpe noe for dette. Nå er begge så utslitt at begge føler de må gi mer enn de har, og irritasjonen vokser. Jeg tror de må ta en skikkelig samtale om hvordan de best kan ivareta hverandre fremover, der de begge stiller med forståelsen av at den totale belastningen er for høy. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:21 #25 Del Skrevet lørdag kl 09:21 Så denne morgenen har du veldig vondt i ryggen. Og mannen som ligger og sover burde visst dette selv om du ikke vekket han og fortalte han det? Og dermed sprettet opp av sengen og bedt deg om å legge deg igjen selv om han er så utsultet på søvn at han ikke vet hva han skal gjøre? Du er voksen. Bruk ordene dine når du har et behov! Ikke klag til KG fordi mannen din ikke er synsk. Du klarer jo å ta deg av ungene mens mannen er på jobb. Anonymkode: 829a9...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet lørdag kl 09:25 #26 Del Skrevet lørdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja og han er ellers en veldig fin fyr. Vi har et godt forhold, men har vært i terapi pga kommunikasjon. Han har også ADHD.. så han er vanskelig å kommunisere med. Han er nok ganske bortskjemt hjemmefra… Anonymkode: e2e80...d5f Jeg syns bare jeg leser unnskyldninger, bortforklaringer og offerrolle fra deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:49 #27 Del Skrevet lørdag kl 09:49 Tenker at det kanskje sier noe om hvor sliten han er selv, om han ellers ville tilbudt seg å ta barna i en slik situasjon. Forstår du har veldig vondt, men ville prøvd å være raus. Med mindre det bare en ting til på en lang liste av irritasjonsmomenter Anonymkode: 25484...eb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:02 #28 Del Skrevet lørdag kl 10:02 Det er du som velger å stå på pinne for han ts, han er ikke tankeleser, ønsker du noe så må du rett og slett lære deg å kommunisere. Anonymkode: 9b49b...e8b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:59 #29 Del Skrevet lørdag kl 10:59 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er du som velger å stå på pinne for han ts, han er ikke tankeleser, ønsker du noe så må du rett og slett lære deg å kommunisere. Anonymkode: 9b49b...e8b Hun skriver jo at om hun kommuniserer så blir han sur og grinete, og at krangling er traumatiserende for henne. Om mannen hadde sovet, men jeg hadde trengt noe annet, hadde jeg kunnet gått ut på soverommet, vekt han, og kommunisert. Og blitt møtt med "selvfølgelig", og en klem. Anonymkode: 7f43a...4eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:05 #30 Del Skrevet lørdag kl 11:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun skriver jo at om hun kommuniserer så blir han sur og grinete, og at krangling er traumatiserende for henne. Det skrev hun ikke. Om han er sur og grinete, så kan det være pga mangel på søvn. At konfliktsky folk "ofrer seg" fordi de er redd for sure miner, betyr ikke nødvendigvis at det faktisk skjer at folk blir sure om de kommuniserer behovene sine på en saklig måte. Anonymkode: 829a9...809 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:08 #31 Del Skrevet lørdag kl 11:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skrev hun ikke. Om han er sur og grinete, så kan det være pga mangel på søvn. At konfliktsky folk "ofrer seg" fordi de er redd for sure miner, betyr ikke nødvendigvis at det faktisk skjer at folk blir sure om de kommuniserer behovene sine på en saklig måte. Anonymkode: 829a9...809 AnonymBruker skrev (3 timer siden): … jeg kan velge mellom en sur/irritabel gubbe eller å ta ungene selv, da valgte jeg det siste. ( jeg har traumer fra da jeg var barn, så krangling/sure mennesker takler jeg ikke) Anonymkode: e2e80...d5f Jo det gjorde hun. Og her er vi aldri slik mot hverandre, uansett hvor sliten man er. Jeg håper du finner litt mer selvrespekt for deg selv i forhold, om du ser på dette som normalt. Anonymkode: 7f43a...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet lørdag kl 11:18 #32 Del Skrevet lørdag kl 11:18 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo det gjorde hun. Og her er vi aldri slik mot hverandre, uansett hvor sliten man er. Jeg håper du finner litt mer selvrespekt for deg selv i forhold, om du ser på dette som normalt. Anonymkode: 7f43a...4eb Så dere kan aldri være slitne eller ha en dårlig dag? Det må være ufatelig slitsomt å altid måtte smile og holde på fasaden foran de man bor med. Det er ikke greit å være agresiv, men om man ikke tåler noe "dårlig stemning" forstår jeg ikke hvordan et forhold skal vare. TS forstår det er vanskelig for deg med konflikter, eller det du opplever som konflikter. Han kan alikeveld ikke lese tankene dine desvere. Så trenger du noe fra han må du nesten fortele han det. Det er bra du går i terapi, dette høres ut som en bra ting å snakr med psykologen om! Håoer rygen din blir bedre fort❤️ Endret lørdag kl 11:19 av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:21 #33 Del Skrevet lørdag kl 11:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må si meg uendelig enig i denne. Min mann er voksen, og oppegående. Vet ikke hva godt han kan gjøre for oss, setter alltid seg selv sist. Ville aldri funnet på å gå forbi en full oppvaskmaskin eller skitten servant, for da lemper han jobben på meg. Ville aldri satt seg på sofaen om det var noe han kan gjøre for familien. Er alltid på tilbudssiden, med et smil. Tilbyr å kjøre byen rundt etter det man ønsker om man er syk. Anonymkode: 7f43a...4eb Hvor fant du han? Jeg har bare truffet ego menn. Tror kanskje de tror at jeg elsker å gi fordi jeg er veldig på tilbudssiden selv, men jeg er jo sånn fordi jeg setter pris på det samme tilbake! Men nei, det jeg får er mannfolk som ikke gidder å løfte en finger. Og når jeg er syk så blir de sure fordi jeg ikke varter opp slik jeg pleier. Å gjengjelde tjenestene og omsorgen er visst helt fjernt for dem. Anonymkode: 92c91...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:19 #34 Del Skrevet lørdag kl 13:19 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Så dere kan aldri være slitne eller ha en dårlig dag? Det må være ufatelig slitsomt å altid måtte smile og holde på fasaden foran de man bor med. Det er ikke greit å være agresiv, men om man ikke tåler noe "dårlig stemning" forstår jeg ikke hvordan et forhold skal vare. TS forstår det er vanskelig for deg med konflikter, eller det du opplever som konflikter. Han kan alikeveld ikke lese tankene dine desvere. Så trenger du noe fra han må du nesten fortele han det. Det er bra du går i terapi, dette høres ut som en bra ting å snakr med psykologen om! Håoer rygen din blir bedre fort❤️ Selvfølgelig. Men vi tar det ikke ut på hverandre i sinne og krangling. Vi sier gjerne fra, eller vi er ekstra stille, og den andre forstår hva det går i. Men glefse til hverandre - aldri. Hvorfor tror så mange av dere at det er helt ok å behandle partneren som en dritt, bare fordi man har en dårlig dag selv? Anonymkode: 7f43a...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:26 #35 Del Skrevet lørdag kl 13:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor fant du han? Jeg har bare truffet ego menn. Tror kanskje de tror at jeg elsker å gi fordi jeg er veldig på tilbudssiden selv, men jeg er jo sånn fordi jeg setter pris på det samme tilbake! Men nei, det jeg får er mannfolk som ikke gidder å løfte en finger. Og når jeg er syk så blir de sure fordi jeg ikke varter opp slik jeg pleier. Å gjengjelde tjenestene og omsorgen er visst helt fjernt for dem. Anonymkode: 92c91...9ce I en studentforening, for mange år siden. Hadde da vært gjennom en handfull "nei takk, neste". Turbulent familiebakgrunn er et rødt flagg i seg selv. Hvordan han behandler servitøren når dere er ute og spiser, eller andre dere møter på. Hvordan han omtaler sjefen, kollegaer, eller andre. For han kan være fantastisk mot deg i begynnelsen, helt til fasaden og forelskelsen sprekker. Så det bare å kutte ved første, røde flagg. For dette er bare en liten smakebit på hvordan han blir mot deg etterhvert. Se mot familien hans, ganske raskt. Det har jeg først sett i ettertid. Jeg kommer som nevnt fra en familie der både far og bror er gode og omsorgsfulle menn, som bryr seg mye om kona. Og er det en ting jeg gjennomgående har sett i eget liv, og hos venninner, er at det er menn som har vokst opp uten dette som forbilde som svikter. Anonymkode: 7f43a...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet lørdag kl 13:26 #36 Del Skrevet lørdag kl 13:26 Han følger avtalene dere har laget i fellesskap. At du har traumer fra barndommen er ikke hans feil. Din mann har ikke påført deg disse traumene. At andre menn er så mye bedre enn din mann er bare tøv. Folk gjør alt for å opprettholde en fasade. Du aner ikke hva det snakkes om innenfor husets fire vegger. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Ryggsmerter gjør forferdelig vondt, så jeg forstår godt at du trenger mer støtte. Du må si dette til din mann og samtidig lytte til hans ønsker og behov. Det kan være ting han sliter med som du ikke vet om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå