AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei. Jeg er så frustrert nå..for noen dager siden, fikk jeg en låsning i korsryggen, som resulterer i at jeg har vanskeligheter for å gå, sitte og ligge. Vi pleier å sove annenhver dag i helgene da vi har 2 små barn (på 2 og 4). Mannen pleier å få sove på lørdagene, men vil si det er et unntak nå Som jeg har vanskeligheter for å bevege meg eller noe som helst. Han driver eget firma og er veldig sliten han også, så forstår han. Jeg har så vondt i ryggen og har slitt hele morgenen. Han sover i dag selvom jeg har vondt… jeg kan velge mellom en sur/irritabel gubbe eller å ta ungene selv, da valgte jeg det siste. ( jeg har traumer fra da jeg var barn, så krangling/sure mennesker takler jeg ikke) er lei meg for at han ikke insisterte på å ta ungene.. at jeg alltid må spørre.. ser så mange andre rundt meg har så flinke menn som er flinke med barna og huset og tar initiativ.. og akkurat nå som jeg har så vondt i ryggen, så skulle jeg hvertfall ønske han var ydmyk og kjærlig og ville hjelpe meg.. men han gjør ikke det. Jeg begynner å revurdere hele forholdet… er så mye og er så mange ganger han tar egoistiske valg og ikke ser meg i det hele tatt… måtte bare blåse ut Anonymkode: e2e80...d5f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Har du snakket med han om dette, på en god dag? Det er jo det som er bak de fleste gode partnere: god, åpen kommunikasjon begge veier. For de som har en mann som bare gjør sånt, så er det jo en annen kvinne i fortiden hans som har gjort den jobben med kommunikasjon allerede. Enten en mor eller en tidligere partner. Din har ikke lært dette, og du har ikke lært å kommunisere direkte. Anonymkode: 73632...50f 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hva sa samboeren din i går eller tidligere i uka da du snakket om at du ikke klarte å stå opp i dag pga ryggen? Anonymkode: bedc9...ef8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg er så frustrert nå..for noen dager siden, fikk jeg en låsning i korsryggen, som resulterer i at jeg har vanskeligheter for å gå, sitte og ligge. Vi pleier å sove annenhver dag i helgene da vi har 2 små barn (på 2 og 4). Mannen pleier å få sove på lørdagene, men vil si det er et unntak nå Som jeg har vanskeligheter for å bevege meg eller noe som helst. Han driver eget firma og er veldig sliten han også, så forstår han. Jeg har så vondt i ryggen og har slitt hele morgenen. Han sover i dag selvom jeg har vondt… jeg kan velge mellom en sur/irritabel gubbe eller å ta ungene selv, da valgte jeg det siste. ( jeg har traumer fra da jeg var barn, så krangling/sure mennesker takler jeg ikke) er lei meg for at han ikke insisterte på å ta ungene.. at jeg alltid må spørre.. ser så mange andre rundt meg har så flinke menn som er flinke med barna og huset og tar initiativ.. og akkurat nå som jeg har så vondt i ryggen, så skulle jeg hvertfall ønske han var ydmyk og kjærlig og ville hjelpe meg.. men han gjør ikke det. Jeg begynner å revurdere hele forholdet… er så mye og er så mange ganger han tar egoistiske valg og ikke ser meg i det hele tatt… måtte bare blåse ut Anonymkode: e2e80...d5f Basert på det jeg har uthevet her så tror jeg at du pga dine tidligere traumer har valgt en kald, utilgjengelig og emosjonellt frakoblet, i en eller annen grad, fyr. Og det er først når du virkelig har behov for en som ser, bryr seg, og tar vare på de rundt seg, at du ser at han der greier det ikke. Dette er ikke bare ryggen din, som du sier, det er ikke første gang han er ego, og du tenkte sikkert at han ville stille opp når det virkelig gjelder, men en som ikke har stilt opp og vist empati før, kommer ikke til å gjøre det bare fordi det blir alvor. Jeg føler med deg, jeg har hatt låsninger i rygg selv og kunne omtrent ikke kave meg opp på doen. Du bør ikke bare revurdere dette forholdet, du bør oppsøke terapi og få innsikt i traumene dine, for å bygge opp deg selv som person og unngå relasjoner som ikke gir deg noe. Anonymkode: dec7c...b48 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): ( jeg har traumer fra da jeg var barn, så krangling/sure mennesker takler jeg ikke) Anonymkode: e2e80...d5f Men du kan ikke skyve ansvaret for dine traumer på andre. Men ellers bør dere ta en prat om det praktiske. Anonymkode: 4946f...863 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du er unnvikende pga du ikke tåler litt irritasjon, så kan det veldig godt hende at det er derfor han ikke står opp. Du har ikke vært tydelig nok i forkant på at det er det du trenger akkurat nå. Anonymkode: 35f64...6ab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du snakket med han om dette, på en god dag? Det er jo det som er bak de fleste gode partnere: god, åpen kommunikasjon begge veier. For de som har en mann som bare gjør sånt, så er det jo en annen kvinne i fortiden hans som har gjort den jobben med kommunikasjon allerede. Enten en mor eller en tidligere partner. Din har ikke lært dette, og du har ikke lært å kommunisere direkte. Anonymkode: 73632...50f Ja og han er ellers en veldig fin fyr. Vi har et godt forhold, men har vært i terapi pga kommunikasjon. Han har også ADHD.. så han er vanskelig å kommunisere med. Han er nok ganske bortskjemt hjemmefra… Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Basert på det jeg har uthevet her så tror jeg at du pga dine tidligere traumer har valgt en kald, utilgjengelig og emosjonellt frakoblet, i en eller annen grad, fyr. Og det er først når du virkelig har behov for en som ser, bryr seg, og tar vare på de rundt seg, at du ser at han der greier det ikke. Dette er ikke bare ryggen din, som du sier, det er ikke første gang han er ego, og du tenkte sikkert at han ville stille opp når det virkelig gjelder, men en som ikke har stilt opp og vist empati før, kommer ikke til å gjøre det bare fordi det blir alvor. Jeg føler med deg, jeg har hatt låsninger i rygg selv og kunne omtrent ikke kave meg opp på doen. Du bør ikke bare revurdere dette forholdet, du bør oppsøke terapi og få innsikt i traumene dine, for å bygge opp deg selv som person og unngå relasjoner som ikke gir deg noe. Anonymkode: dec7c...b48 Jeg går i terapi og vi har gått i parterapi. Det er sjeldent vi krangler og han er kjærlig og omsorgsfull, men når han er ordentlig sliten, da er det han som gjelder, uansett hva føler jeg… Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går i terapi og vi har gått i parterapi. Det er sjeldent vi krangler og han er kjærlig og omsorgsfull, men når han er ordentlig sliten, da er det han som gjelder, uansett hva føler jeg… Anonymkode: e2e80...d5f Er han mye sliten da, siden han tar mange ego valg? Da er det jo også noe han bør jobbe med på sin side, men du bør likevel vurdere om det er noe du skal leve med, en som har så mange behov å ta hensyn til som han tydeligvis. Anonymkode: dec7c...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva sa samboeren din i går eller tidligere i uka da du snakket om at du ikke klarte å stå opp i dag pga ryggen? Anonymkode: bedc9...ef8 Han sier at han er også sliten, han jobber mye og jobber hardt om dagen.. så han får lite søvn og får ikke slappet av så mye. Så han er frustrert over at ingen tenker på han og hva han trenger.. jeg er også sykemeldt fordi jeg har vært deprimert og har noen traumer fra barndommen som Jeg går i terapi for, så han er nok sliten han også.. men dette med ryggen får jeg liksom ikke gjort noe med.. Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han mye sliten da, siden han tar mange ego valg? Da er det jo også noe han bør jobbe med på sin side, men du bør likevel vurdere om det er noe du skal leve med, en som har så mange behov å ta hensyn til som han tydeligvis. Anonymkode: dec7c...b48 Ja han er mye sliten. Han driver eget firma og jobber mye og ofte til 01-02 om natten.. Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg går i terapi og vi har gått i parterapi. Det er sjeldent vi krangler og han er kjærlig og omsorgsfull, men når han er ordentlig sliten, da er det han som gjelder, uansett hva føler jeg… Anonymkode: e2e80...d5f Og bortsett fra de gangene han er ordentlig sliten så er det du som gjelder? Du takler ikke at det også er ganger der han gjelder? Anonymkode: 4946f...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du er unnvikende pga du ikke tåler litt irritasjon, så kan det veldig godt hende at det er derfor han ikke står opp. Du har ikke vært tydelig nok i forkant på at det er det du trenger akkurat nå. Anonymkode: 35f64...6ab Jeg er en person som heller da tar i et tak selv. Gjør det selv type istedenfor å mase på andre, når de tydelig ikke vil eller gidder. Da gidder jeg ikke å forlange noe heller..kanskje barnslig tankegang, men er lei av å SPØRRE om hjelp. Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og bortsett fra de gangene han er ordentlig sliten så er det du som gjelder? Du takler ikke at det også er ganger der han gjelder? Anonymkode: 4946f...863 Ja, men jeg hjelper han hele tiden.. beklager at han er dødssliten nå, men ryggen min får jeg dessverre ikke styrt. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke kan bevege meg.. vi har 2 små barn.. hvordan tenker han at jeg skal klare det alene? Jeg setter ofte meg selv til side, uansett hvor trøtt eller sliten jeg er, for at han skal få sove eller slappe av. Da forventer jeg det samme tilbake. Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): vanskeligheter for å gå, sitte og ligge. men da har du vel heller ikke så stor sjanse for å faktisk sove lenge? Hvis du uansett har problemer med å ligge? Anonymkode: ff6c3...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da forventer jeg det samme tilbake. Anonymkode: e2e80...d5f Det tror jeg du kan slutte med fort.. Anonymkode: dec7c...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men da har du vel heller ikke så stor sjanse for å faktisk sove lenge? Hvis du uansett har problemer med å ligge? Anonymkode: ff6c3...5c6 Nei, snakker ikke om å få sove lenge. Den eneste «gode» stillingen er å ligge på ryggen. Jeg må veksle om å bevege meg det jeg kan, og å ligge Anonymkode: e2e80...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Hvorfor tenkte du at dette var en god kandidat til "far til mine barn"? Anonymkode: 7f43a...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du snakket med han om dette, på en god dag? Det er jo det som er bak de fleste gode partnere: god, åpen kommunikasjon begge veier. For de som har en mann som bare gjør sånt, så er det jo en annen kvinne i fortiden hans som har gjort den jobben med kommunikasjon allerede. Enten en mor eller en tidligere partner. Din har ikke lært dette, og du har ikke lært å kommunisere direkte. Anonymkode: 73632...50f Hva mener du her? De fleste menn gjør jo dette uavhengig av at en kvinne har "lært" dem det. Hva skulle en mor ha lært sønnen sin om å stå opp med unger? De fleste menn jeg kjenner er veldig selvstendige og trenger ingen "opplæring". Anonymkode: 501f3...ee1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du her? De fleste menn gjør jo dette uavhengig av at en kvinne har "lært" dem det. Hva skulle en mor ha lært sønnen sin om å stå opp med unger? De fleste menn jeg kjenner er veldig selvstendige og trenger ingen "opplæring". Anonymkode: 501f3...ee1 Må si meg uendelig enig i denne. Min mann er voksen, og oppegående. Vet ikke hva godt han kan gjøre for oss, setter alltid seg selv sist. Ville aldri funnet på å gå forbi en full oppvaskmaskin eller skitten servant, for da lemper han jobben på meg. Ville aldri satt seg på sofaen om det var noe han kan gjøre for familien. Er alltid på tilbudssiden, med et smil. Tilbyr å kjøre byen rundt etter det man ønsker om man er syk. Anonymkode: 7f43a...4eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå