Gå til innhold

Synes det er tungt med en mann som jobber mye turnus jeg… flere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var ikke så stress når barna gikk i barnehage. Da skjedde det sjeldent noe på ettermiddagene og jeg kunne faktisk kjede meg. 
Nå er det liksom så travelt, hele tiden. Han får jo masse fritid, mange formiddager med huset tomt, til å trene, slappe av osv. han gjør husarbeid, men det føler jeg bare skulle mangle. I helgene når jeg da kanskje evt kan sove ut så skal barna tidlig på cup osv, så da får jeg det stresset da og. Vet det ikke er noe å gjøre noe med, men det er ikke en god situasjon. Når barna var små var det nydelig med at de kunne leveres sent i bhg… Men nå når de går skole er det faktisk ingen fordeler lengre. 
Hvordan er det til dere andre? Blir dere lei? Tanken på at han ligger på sofaen på dagtid flere ganger i uken, mens du selv kanskje får 10 min på sofaen. Ikke alene da, med tenåringen der såklart. Men du får sette deg ned om ikke annet…

Anonymkode: 344ac...513

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du det er så stas å jobbe turnus, spesielt når man må jobbe helg og helligdager å aldri få langfri i påske, pinse og jul?

Anonymkode: 17a71...ebb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes faktisk det var verre da ungene var små, men da var han omtrent ikke hjemme… kun en time hver dag. Nå har han en noe bedre turnus (hvilende på natt), og slipper å pendle. Han har heller ingen fridager i turnusen og starter aldri sent, så det er ingen fordeler. Kun ulemper. Men sånn er det. Folk blir syke på natta også. Noen må jobbe.

Anonymkode: b513a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror du det er så stas å jobbe turnus, spesielt når man må jobbe helg og helligdager å aldri få langfri i påske, pinse og jul?

Joda, han får ofte det. 
Mer fri enn meg 😉

Anonymkode: 344ac...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner mange som syntes det, ja, og da både blant politi og helsepersonell.
Det er mange som ikke syntes det er en ulempe å ha fri og egentid mens barna er på skolen/i barnehagen og partner på jobb. Den som jobber mens barna er på skolen/i barnehagen, derimot, og er sjåfør, kokk og barnepasser når arbeidsdagen er over, har det langt mindre bedagelig. 

Anonymkode: 59115...98f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart det er tungt! Du er jo alenemamma når han er ute ❤️ 

Anonymkode: f8114...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner mange som syntes det, ja, og da både blant politi og helsepersonell.
Det er mange som ikke syntes det er en ulempe å ha fri og egentid mens barna er på skolen/i barnehagen og partner på jobb. Den som jobber mens barna er på skolen/i barnehagen, derimot, og er sjåfør, kokk og barnepasser når arbeidsdagen er over, har det langt mindre bedagelig. 

Anonymkode: 59115...98f

Ja, kjenner flere som mener dette. Skulle gjerne hatt en slik turnus selv, for den del. 🤣 Men ikke alle har en turnus som involverer fri på dagtid, inkludert mannen min. Som jeg skrev, hans turnus innebærer kun ulemper for begge. 

Anonymkode: b513a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er ufattelig tungt! Min mann jobber i tillegg vakt så når han jobber kveld/natt/helg består dagen hans som regel av spising, gaming og avslapning. Meanwhile er jeg hjemme, gravid med eneansvar for en liten energibunt på 2,5. 

Har sagt til mannen at dette rett og slett ikke går når vi får 2 små. Han skjønner det og har derfor søkt andre jobber. Får bare håpe han får noe napp! 

Anonymkode: 50316...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drømmer om at mannen har fast turnus 😅 Plutselig må han rykke ut, 3t varsel på at det er en båt eller en plattform eller noe som trenger han. Uforutsett når han er hjemme på jobb i nærområdet eller når han er vekk 24t eller en uke+. For er han i Irland en uke så er det rett tilbake på jobb etterpå. En gang måtte han plutselig reise til England, maks 24t var beskjeden, 5 dager senere kom han hjem. Han har også jobbet ett år vekke med pendling hjem nå og da i helgene. Gode penger når det er mye reising men tærer som f... på familielivet 🫣

Maritimt yrkesjobb 

Anonymkode: 42933...c35

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men ER jo bare sånn det er....??

Hvorfor klage på at man må ha egne barn noen kvelder i uka/måneden? 🤷‍♀️

Anonymkode: b401c...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...