Gå til innhold

Hjelp!! Hva skal jeg ha på meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal i en 30-årsdag snart, og jeg trenger noe å ha på meg! 

Jeg er på spekteret og har lite estetisk sans (sier ikke at det må henge sammen!).  Jeg har alltid problemer med å finne noe å ha på meg, og noen ganger blir det et så stort stressmoment at jeg ikke orker å dra.. 

Det er i en gjeng der alle jentene bruker kjole eller skjørt, men jeg orker ikke da det gjør meg ekstremt ukomfortabel. Jeg klarer heller ikke å bruke blazer, singlet, eller ting som sitter tett inntil kroppen. Jeg skulle ønske jeg klarte å trosse ubehaget, men da klarer jeg ikke å fokusere på noe annet hele kvelden. Da blir det jo bukse og topp/bluse, men jeg føler det meste jeg finner ser «tantete» ut, eller blir for lite feminint. Jeg er 165 cm og midsize. 

Har dere noen tips til antrekk som er pyntet og feminint? Gjerne så spesifikt som mulig. 

Anonymkode: 4f3ce...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høy vid sort dressbukse og satengskjorte i en farge du liker.  

Anonymkode: f15aa...995

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis du ikke har budsjett ville jeg gått for Lois sin Reval som jeans og en topp til, typ Munthe fordi det er klassisk og varer år etter år.. 

Anonymkode: 02600...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På spekteret? Da blir det fleecegenser og kragen MÅ IKKE KOMME BORTI NAKKEN!!!

Anonymkode: 4d676...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skal i en 30-årsdag snart, og jeg trenger noe å ha på meg! 

Jeg er på spekteret og har lite estetisk sans (sier ikke at det må henge sammen!).  Jeg har alltid problemer med å finne noe å ha på meg, og noen ganger blir det et så stort stressmoment at jeg ikke orker å dra.. 

Det er i en gjeng der alle jentene bruker kjole eller skjørt, men jeg orker ikke da det gjør meg ekstremt ukomfortabel. Jeg klarer heller ikke å bruke blazer, singlet, eller ting som sitter tett inntil kroppen. Jeg skulle ønske jeg klarte å trosse ubehaget, men da klarer jeg ikke å fokusere på noe annet hele kvelden. Da blir det jo bukse og topp/bluse, men jeg føler det meste jeg finner ser «tantete» ut, eller blir for lite feminint. Jeg er 165 cm og midsize. 

Har dere noen tips til antrekk som er pyntet og feminint? Gjerne så spesifikt som mulig. 

Anonymkode: 4f3ce...cd0

Kjøp deg en jumpsuit. Kjøp den i et materiale du er komfortabel med å ha på deg, både rent praktisk (mtp vask, stell etc) men også med tanke på komfort og estetikk. DU er den eneste som skal være komfortabel med den. Dersom noen (noen som helst, inkludert partner, mora di, en kollega eller en venninne) sier noe negativt om antrekket ditt skal du med rolig men meget kjølig stemme informere dem om at slik adferd er ugrei.

Kjøp den i en farge du liker, som du trives med å gå i og helst en som du synes passer året rundt. 
Så behandler du den jumpsuiten slik en mann behandler en dress. Bursdag? Jumpsuit. Fest? Jumpsuit. Julebord? Jumpsuit. Bryllup? Jumpsuit. Fancy middag? Jumpsuit.

Og det hele er løst for de neste årene, inntil plagget er utslitt.

Anonymkode: 566a0...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med en fin, løs jumpsuit eller et matchende sett? 😊 Gå til en ordentlig butikk (ikke H&M, Zara o.l.) og spør en som jobber der om å hjelpe deg med å finne noe som sitter fint og behagelig på deg - det kan være lurt å investere i et fint plagg og ta godt vare på det, så har du glede av det lenge. 

Anonymkode: 72d9a...0c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...