AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #41 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med at sønnen din tar ansvar selv? Merkelig hvordan noen klarte det før i tiden. At sønnen din ikke har noe sosialt liv uten deg viser at du har gjort store feil under oppdragelsen. Høres egentlig ut som du driver med dårlig oppdragelse. Mange barn sliter sosialt, både før i tiden og nå. Hvis man ikke hjelper barnet sitt og ber dem ta ansvar selv så kan det gå veldig dårlig. Anonymkode: 0516c...a1d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #42 Skrevet 9. februar 2025 Med mine har vi slutta med det i løpet av 1.klasse. Noen foreldre, som har barn som ikke klarer det sosiale, har fortsatt. Mine har avtalt selv og fartet rundt selv fra de gikk i 1.klasse. De er for store til at foreldrene avtaler leketid. Det hører barnehagen til Anonymkode: 0f738...68c
AprilLudgate Skrevet 9. februar 2025 #43 Skrevet 9. februar 2025 (endret) Vårt barn går i 5.trinn, og her spør foreldre om det passer med besøk, en tur til x osv. Ikke alle har mobiler. Vi spør selv, og får forespørsler. Skal gjerne passe for foreldrenes/familiens planer og, så ingen som reagerer her iallefall. Vi avtaler ikke alltid, men innimellom. Bor i Oslo uten behov for kjøring osv. De spør spør/spørres har barn med flere venner forøvrig - så ikke «sosiale slitere», og isåfall burde man IALLEFALL åpne litt opp. Endret 9. februar 2025 av AprilLudgate 1
AprilLudgate Skrevet 9. februar 2025 #44 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 11.51): Eller så har jeg kanskje skjønt konsekvensen, og sett det mange nok ganger i forbindelse med min jobb. Les innlegget mitt igjen. 1. Det er greit å hjelpe barn som sliter, men på et tidspunkt er det fint å lære de evnen til å ta kontakt selv, og hvis de ikke greier det, fortsatt ha mulighet til å få hjelp av profesjonelle hvis det er f.eks diagnoser som kamufleres. 2. Ingen sier at ungene sliter fordi foreldrene hjelper til lenger enn vanlig. Men det at de gjør det, langt opp i tenårene, kan kamuflere hvorfor de sliter, og dersom de ikke har slitt med noe som helst, så har man fratatt de muligheten til å lære å danne vennskap på eget hånd. Det har en konsekvens, som gjerne blir en ganske ensom ung voksen når alt plutselig opphører av foreldrestyrt aktivitet. Anonymkode: 3425b...092 Kun på KG kan alt bli så sort hvitt. TS: «innafor å spørre i starten i ny klasse?» 1. Fredrik 18 år må klare seg selv 2. Det er alt eller ingenting
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #45 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med at sønnen din tar ansvar selv? Merkelig hvordan noen klarte det før i tiden. At sønnen din ikke har noe sosialt liv uten deg viser at du har gjort store feil under oppdragelsen. Anonymkode: 86a07...bd1 Gud bedre Anonymkode: 697d4...6bf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #46 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med at sønnen din tar ansvar selv? Merkelig hvordan noen klarte det før i tiden. At sønnen din ikke har noe sosialt liv uten deg viser at du har gjort store feil under oppdragelsen. Anonymkode: 86a07...bd1 Du evighet veldig lite reflektert. Det kan vel like gjerne være at han har trengt mye hjelp fordi han sliter med sosiale relasjoner. Du virker å mene at ingen barn sliter med dette og dersom de sliter med dette likevel så er den eneste løsningen at de må seile sin egen sjø. Hvorfor skal du få være dommer over andre foreldre? Anonymkode: cf748...67e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #47 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres egentlig ut som du driver med dårlig oppdragelse. Mange barn sliter sosialt, både før i tiden og nå. Hvis man ikke hjelper barnet sitt og ber dem ta ansvar selv så kan det gå veldig dårlig. Anonymkode: 0516c...a1d Ja, og det sosiale er noe barna må lære. Da jeg var ung ble man sendt ut av huset hvis man kjedet seg eller ikke hadde noen å være med. Jeg tok meg en sykkeltur og oppdaget verden. Og på en eller to av de oppdagelsesturene ble jeg kjent med folk gitt. Merkelig. Poenget her er at barn kan aktivisere seg selv. Hvis barnet bare sitter å stirrer inn i veggen er det noe som er alvorlig galt. Anonymkode: 86a07...bd1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2025 #48 Skrevet 9. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med at sønnen din tar ansvar selv? Merkelig hvordan noen klarte det før i tiden. At sønnen din ikke har noe sosialt liv uten deg viser at du har gjort store feil under oppdragelsen. Anonymkode: 86a07...bd1 Sønnen min går ikke særlig på sfo. Og han glemmer å gjøre avtaler med kompiser når han er på skolen. Så da må jeg faktisk sende en sms til en forelder for å høre om barnet mitt kan komme på besøk(el motsatt) - det er ikke alltid det passer for folk, og mitt barn, (som ikke har mobil eller mobilklokke) sykler faktisk selv til vennene sine selv om det er et lite stykke. Da setter jeg pris på at jeg vet hvor han er. Han har slitt litt med å komme i gang med sosiale relasjoner fra han var liten og trenger at jeg pusher litt og hjelper han. De andre foreldrene gjør det samme. Så da mener du at her jeg bor driver alle med dårlig oppdragelse og store feil? Tror heller du skal ta en pause fra KG og slutte å gi folk så gode råd…. Anonymkode: c9e21...1a6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå