Gå til innhold

Skal operere livmor men er så redd for bivirkninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier. 
Er så redd for det som jeg leser når jeg googler… 

At andre organer kan «ramle ned», at sexlivet blir uholdbart pga livmor halsen som også skal bort osv osv.. 

Noen som har fjernet livmor og som kan fortelle meg at det ender godt?

Anonymkode: 03774...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste avgjørelsen jeg noen gang har tatt! Sex er bedre, ingen sterke blødninger og nei ikke noe annet som har kollapset heller. 

Anonymkode: 0d152...b9b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja som overskriften sier. 
Er så redd for det som jeg leser når jeg googler… 

At andre organer kan «ramle ned», at sexlivet blir uholdbart pga livmor halsen som også skal bort osv osv.. 

Noen som har fjernet livmor og som kan fortelle meg at det ender godt?

Anonymkode: 03774...154

Slutt å lese «skrekkhistorier» på nettet. Du aner ingenting om det du leser og tydeligvis tror på er skrevet av folk om er ute for å skremme eller om dette er skrevet av mennesker som har andre plager, eller grelt er misfornøyd med alt og alle. 
Hadde det vært store bivirkninger forbundet med å operere ut en livmor, så hadde dette for lengst vært noe ingen leger hadde vært villig til å påta seg. 
Snakk med fastlegen din, eller med legene på sykehuset/dem som har henvist deg dit. 

Anonymkode: 80694...181

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet min i august. Alt er blitt bedre, med unntak av komplekser for arret på magen.

Anonymkode: 8f152...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet min for 10 år siden (kun livmor, ikke livmorhalsen), beste jeg har gjort. Slippe blødninger i tide og utide, og ikke minst slippe alt stress rundt prevensjon som jeg ikke tålte. 
Ble gjort med kikkhullsoperasjon, så kun 4 bittesmå arr på magen. Ingen komplikasjoner. Veldig lite smerter etterpå. Supert sexliv når det kom gang igjen. 
Har riktignok hatt en operasjon for fremfall i ettertid, men det kan like gjerne skyldes et par tøffe fødsler. 

Anonymkode: 3aadc...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig fornøyd med min operasjon! Var plaget med svært store blødninger, og det er så utrolig deilig å slippe. Måtte dog vende meg til de nye orgasmene. De gamle lå i stor grad i livmoren, mens nå ligger de mer rundt klitoris. Tilvenning, men det går helt greit. Sexlivet har ikke forandret seg på noen annen måte.

Anonymkode: 6dc18...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i fjor vår, pga myomer. Skulle ønske jeg hadde gjort det for lenge siden, da livet har blitt mye bedre. Sex-livet er supert: en skikkelig oppsving! Må plutselig ikke ta hensyn til at det gjør vondt når han treffer sånn eller sånn. Og ekstra positivt å slutte på prevensjon! 

Tok lengre tid å komme seg enn jeg forventet. Var mye sliten langt utover høsten. Men det har nok også med at de måtte åpne opp, selv om det var planlagt kikkehull. Nå er formen helt fin. Er fortsatt litt forsiktig på styrketrening, litt lavere belastning og flere reps enn før, det er det eneste. 

Anonymkode: f65c3...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...