Gå til innhold

Forvente at besteforeldre står opp med barn når de er på besøk?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg fikk ut fra det som er personlig sårt for meg er at mormor sitter på mobil og morfar klistra foran tv. Sånn er det for oss også når vi besøker besteforeldre. For det er for guds skyld ikke mulig å se farmen episoden i morgen/senere og ikke i det den kom ut... 

Anonymkode: 87449...3fd

Huff. Kjipinger. Man skulle tro det var mest yngre folk som var avhengig av skjerm men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.59):

Jo jeg har ingen problemer med å forstå forskjellen og jeg har heller ikke sagt at jeg ikke forstår forskjellen. Men når det har vært flere kommentarer her i tråden som uttrykker at besteforeldre som ikke står opp med barnebarna sine er egoistiske, de elsker ikke barnebarna sine og så videre er det på sin plass og poengtere at nei det er ikke alltid så svart-hvitt. så spørsmålet er om du klarer å forstå at kommentarer i en tråd må alltid sees i kontekst…?

Anonymkode: fc6db...478

Men nå er det jo greit å forholde seg til hi når man svarer. Ts har ikke nevnt en plass at foreldrene hennes er syke eller skrøpelige på noe vis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her!

Jeg klarer ikke huske alle spørsmålene deres. Foreldrene mine har endelig reist hjem og jeg er både rasende og skuffet. 
foreldrene mine er i 50-årene og ved god helse. Ingen sykdommer som jeg kjenner til hvertfall- og de jobber i yrker hvor de må røre mye på seg gjennom dagen (ikke stillesittende jobb).

De har sittet oppe til både 1 og 2 og sovet til rundt 10 når de har vært her. De har ikke løftet en finger, og selv maten de har tatt frem har de ikke nødvendigvis satt inn etter seg igjen. 

begeret rant over for meg på søndag da jeg hadde vært på jobb på dagtid, kom hjem og laget middag, bada ungen og la den… Da jeg kom ut sto middagen enda på bordet, lekene strødd over hele stua, mens de satt i sofaen foran tv og mobiler.

vet dere..: jeg forventer faktisk å ha besøk som bidrar. Å ikke stå opp får være en ting, men å forvente å komme på all inclusive hotell til en småbarnsfamilie får da være måte på.

spurte rett ut hvorfor de gadd komme på besøk. «Det er jo så koselig å se på dere». Hva faen! Orker ikke mer besøk som skal sitte å GLO på oss! 

De har fått beskjed om at de aldri får sove hos oss igjen og at jeg ikke orker besøk av dem igjen. 

sikkert drøyt av meg! Men ungen har sovet elendig, våkna hyppig og stått opp 5 hver morgen (sov på eget rom og våkna 7.45 idag). Jeg er utkjørt og sint! Jeg hadde faktisk forventa litt mer av to oppegående og friske foreldre og besteforeldre!

Anonymkode: a2961...89f

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her!

Jeg klarer ikke huske alle spørsmålene deres. Foreldrene mine har endelig reist hjem og jeg er både rasende og skuffet. 
foreldrene mine er i 50-årene og ved god helse. Ingen sykdommer som jeg kjenner til hvertfall- og de jobber i yrker hvor de må røre mye på seg gjennom dagen (ikke stillesittende jobb).

De har sittet oppe til både 1 og 2 og sovet til rundt 10 når de har vært her. De har ikke løftet en finger, og selv maten de har tatt frem har de ikke nødvendigvis satt inn etter seg igjen. 

begeret rant over for meg på søndag da jeg hadde vært på jobb på dagtid, kom hjem og laget middag, bada ungen og la den… Da jeg kom ut sto middagen enda på bordet, lekene strødd over hele stua, mens de satt i sofaen foran tv og mobiler.

vet dere..: jeg forventer faktisk å ha besøk som bidrar. Å ikke stå opp får være en ting, men å forvente å komme på all inclusive hotell til en småbarnsfamilie får da være måte på.

spurte rett ut hvorfor de gadd komme på besøk. «Det er jo så koselig å se på dere». Hva faen! Orker ikke mer besøk som skal sitte å GLO på oss! 

De har fått beskjed om at de aldri får sove hos oss igjen og at jeg ikke orker besøk av dem igjen. 

sikkert drøyt av meg! Men ungen har sovet elendig, våkna hyppig og stått opp 5 hver morgen (sov på eget rom og våkna 7.45 idag). Jeg er utkjørt og sint! Jeg hadde faktisk forventa litt mer av to oppegående og friske foreldre og besteforeldre!

Men fortsattså unngår du å svare på om du/ dere hjelper til med matlaging, oppvaskmaskin, rydding osv når dere er hos deres foreldre. 

Anonymkode: dff25...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men fortsattså unngår du å svare på om du/ dere hjelper til med matlaging, oppvaskmaskin, rydding osv når dere er hos deres foreldre. 

Anonymkode: dff25...47f

Selvfølgelig hjelper vi til! Alt i fra handling til matlaging, hjelper med oppvask og rydder etter oss. Men blir jo litt ekstra rot med leker utover gulvet i våkentiden til ungen når vi er der.

derimot har vi bare vært der et par ganger etter barnet kom til, og 1 år siden sist.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...