AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:17 #1 Del Skrevet fredag kl 12:17 Har ei 'venninne' som skal gifte seg i sommer. I dag kom det noen kommentarer jeg stussa på. Hun sa: Håper du kommer i kirken da? Og hun skulle på bryllupsmesse i helgen men ingen venninner kunne så hun fikk med en kollega. Hun har ikke spurt meg? Hun sa jeg kom til å få en invitasjon til utdrikningslaget hennes. Da hun har gitt beskjed til forlover om hvem som skal i utdrikningslaget. Hva i all verden er jeg for henne? Drar man i utdrikningslaget og i kirken men ikke i bryllupet? Og hvorfor skal jeg involvere meg med henne når hun ikke engang ser på meg som en venninne hun vil ha med på bryllupsmesse? Anonymkode: f63d1...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:22 #2 Del Skrevet fredag kl 12:22 Er du sikker på at du ikke blir invitert i bryllupet? Med mindre de har en mini-bryllupsfest så inviterer man folk dra utdrikkingslag til bryllupet også Anonymkode: 46368...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:24 #3 Del Skrevet fredag kl 12:24 Det virker som om du tror dere er bedre venninner enn det hun tror dere er. Det kan se ut som om hun ikke opplerver dere som veldig nære. Siden hun heller tar med en kollega på messe. Og det kan se ut som om du ikke blir invitert i bryllupet, men at hun vil ha deg med i utdrikkingslaget og håper du kommer i kirka. Med det sagt så har jeg noen venninner jeg ikke inviterte i bryllupet, men som jeg liker godt fordet. Trenger ikke være undergangen for vennskapet. Anonymkode: 09258...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:26 #4 Del Skrevet fredag kl 12:26 En som fisker etter flere bryllupspresanger, kanskje? Hun inviterer deg til det som ikke koster HENNE noe, men ikke til selve bryllupsfesten, for da måtte hun betalt mat og drikke til deg. Hun vil bare ha presangen, og inviterer deg på et minimum, så hun kan håve inn. Drit i å dra på noe. Anonymkode: 9a2f1...d9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet fredag kl 12:34 #5 Del Skrevet fredag kl 12:34 Hvordan vet du at du ikke er/blir invitert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:36 #6 Del Skrevet fredag kl 12:36 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En som fisker etter flere bryllupspresanger, kanskje? Hun inviterer deg til det som ikke koster HENNE noe, men ikke til selve bryllupsfesten, for da måtte hun betalt mat og drikke til deg. Hun vil bare ha presangen, og inviterer deg på et minimum, så hun kan håve inn. Drit i å dra på noe. Anonymkode: 9a2f1...d9b Dette er faktisk litt sånn hun er som person Anonymkode: f63d1...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:36 #7 Del Skrevet fredag kl 12:36 Er da ikke uvanlig å delta på utdrikningslag selv om en ikke er invitert til bryllupet. Du kan jo bare takke nei om du vil det. Anonymkode: b2a25...68e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:37 #8 Del Skrevet fredag kl 12:37 Laraa skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at du ikke er/blir invitert? Måten hun ordla seg på virket rar. Som om jeg ble bedt på noe men ikke alt. Om det er tilfelle, kan jeg da droppe gave siden jeg ikke blir bedt på festen? Anonymkode: f63d1...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet fredag kl 12:43 #9 Del Skrevet fredag kl 12:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måten hun ordla seg på virket rar. Som om jeg ble bedt på noe men ikke alt. Om det er tilfelle, kan jeg da droppe gave siden jeg ikke blir bedt på festen? Anonymkode: f63d1...6dc Hvis du ikke blir invitert, tenker jeg at du ikke trenger kjøpe gave. Men hva med å spørre henne direkte? Trenger ikke å si: Har du egentlig tenkt å invitere meg? Du kan vel gjerne si: Har du tenkt å invitere mange venner til bryllupsfesten? Virker som om du kan trenge et konkret svar for din egen sjelefred og så gjør det det enklere å planlegge i forhold til gave. Virker til at du faktisk blir invitert da, siden du skal på utdrikkingslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 13:52 #10 Del Skrevet fredag kl 13:52 Jeg har vært i en del utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet og jeg har vært i kirken uten å være invitert på festen - begge deler helt normalt i min verden. Jeg føler meg ikke forpliktet til å gi gave når jeg ikke er invitert til festen, men noen ganger føles det naturlig å gjøre det likevel. Ville du vært interessert i å være med på bryllupsmesse, som i faktisk engasjert, ikke bare på "jeg stiller jo hvis jeg blir spurt"-nivå? Det kan jo hende kollegaen også har gifteplaner eller er over opptatt av bryllup. Keg kan tenke meg ganske mange situasjoner hvor jeg heller ville hatt med meg en oppriktig engasjert bekjent enn en venninne som stiller opp av vennskapsgrunner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:57 #11 Del Skrevet fredag kl 13:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måten hun ordla seg på virket rar. Som om jeg ble bedt på noe men ikke alt. Om det er tilfelle, kan jeg da droppe gave siden jeg ikke blir bedt på festen? Anonymkode: f63d1...6dc Man kan alltid droppe gave, det er helt opp til deg selv. Gave er ikke noe krav, men ofte en forventning. Anonymkode: 17613...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:24 #12 Del Skrevet fredag kl 14:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): En som fisker etter flere bryllupspresanger, kanskje? Hun inviterer deg til det som ikke koster HENNE noe, men ikke til selve bryllupsfesten, for da måtte hun betalt mat og drikke til deg. Hun vil bare ha presangen, og inviterer deg på et minimum, så hun kan håve inn. Drit i å dra på noe. Anonymkode: 9a2f1...d9b Akkurat det samme som jeg tenkte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Måten hun ordla seg på virket rar. Som om jeg ble bedt på noe men ikke alt. Om det er tilfelle, kan jeg da droppe gave siden jeg ikke blir bedt på festen? Anonymkode: f63d1...6dc Selvfølgelig kan du det. Du kan til og med droppe utdrikningslag og/eller kirken også. Hvis det ikke ramler inn en invitasjon til selve festen hadde jeg droppet alt. Anonymkode: 237ce...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå