AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:00 #1 Del Skrevet fredag kl 10:00 Hvor lang tid gikk det fra du var på intervju til du fikk tilbud om jobb? Jeg var på intervju mandag denne uka (kommunal jobb), dagen etter ble jeg bedt om å oppgi referanser og jeg fikk vite at de siste intervjuene ville bli gjennomført i går (torsdag). Det er kanskje litt tidlig å forvente svar allerede i dag, om jeg skulle få tilbud? Prøver å ikke ha alt for høye forhåpninger, men har virkelig lyst på denne jobben😊 Anonymkode: 7e215...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:31 #2 Del Skrevet fredag kl 10:31 Nåværende jobb: 2 mnd Anonymkode: 926b5...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:15 #3 Del Skrevet fredag kl 15:15 Fikk først et årsvikariat. Fikk beskjed om at jeg skulle få svar en uke senere uansett resultat. Siden jeg ikke hørte noe ringte jeg. Da viste det seg at de hadde bestemt seg for at jeg fikk vikariatet, men de hadde glemt å gi beskjed da de holdt på med sommerturnusen. Det ble lyst ut faste stillinger etter vikariatet. Måtte gjennomføre vanlig intervju. Innbiller meg at det tok noe lenger tid før jeg fikk svar, kanskje rundt 2 uker. Fikk jobben Anonymkode: 7ba97...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:19 #4 Del Skrevet fredag kl 15:19 Førstegangsintervju; dagen etter. Andregangsintervju; samme ettermiddag. Anonymkode: ddacc...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet fredag kl 15:21 #5 Del Skrevet fredag kl 15:21 om der var flere intervjuer i går må dy nok vente til mandag/tirsdag iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet fredag kl 15:25 #6 Del Skrevet fredag kl 15:25 I kommuner kan det ta litt tid på grunn av en del formelle krav. Det skal dokumenteres at best kvalifiserte får jobben, noe som blant annet medfører at innstilling, med en skikkelig vurdering av hver av intervjukandidatene opp mot kvalifikasjonskriteriene og referanseintervjuene, må skrives på en ordentlig måte. Dessuten skal tillitsvalgte også involveres. På toppen av det hele hender det ikke sjelden at HR skal se til at alle formalia faktisk er i 100% orden. Ikke alltid at alle ledd i kjeden har anledning til å gjøre hver sine oppgaver innen samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:46 #7 Del Skrevet fredag kl 16:46 Glemte å si; Jeg har alltid fått beskjed om når jeg kan forvente tilbakemelding. Noe annet er jo ganske uprofesjonelt? Anonymkode: ddacc...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:55 #8 Del Skrevet fredag kl 16:55 To timer etter intervjuet Anonymkode: 2f84a...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:00 #9 Del Skrevet fredag kl 17:00 Husker en sommerjobb jeg søkte på en gang, som var en skikkelig drømmejobb. Jeg hadde vørt på intervju og de sa de skulle la høre fra seg innen to uker eller noe sånt. Tiden gikk og jeg hørte ingenting så jeg regnet med det ikke ble meg. Til slutt bestemte jeg meg for å ringe for å høre. Det viste seg at jeg hadde fått jobben, de hadde det bare veldig travelt og hadde glemt å ringe meg for å fortelle det Anonymkode: f5456...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet lørdag kl 11:05 #10 Del Skrevet lørdag kl 11:05 En uke etter intervjuet. Intervju i kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:08 #11 Del Skrevet lørdag kl 11:08 En måneds tid, staten. Anonymkode: 8bcba...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aylinbjo Skrevet i går, 08:21 #12 Del Skrevet i går, 08:21 Har du hørt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #13 Del Skrevet i går, 08:33 AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 11.00): Hvor lang tid gikk det fra du var på intervju til du fikk tilbud om jobb? Jeg var på intervju mandag denne uka (kommunal jobb), dagen etter ble jeg bedt om å oppgi referanser og jeg fikk vite at de siste intervjuene ville bli gjennomført i går (torsdag). Det er kanskje litt tidlig å forvente svar allerede i dag, om jeg skulle få tilbud? Prøver å ikke ha alt for høye forhåpninger, men har virkelig lyst på denne jobben😊 Anonymkode: 7e215...b74 Etter referanseinnhenting er fullført så lager man en innstilling. Merk at å innhente referanser kan ta tid, folk som ikke svarer eller er opptatt. Hender ganske ofte at man trenger en god uke på det. Om det er mange kandidater, så kanskje to uker, Denne innstillingen er ikke å forstå som endelig, men som innstilling til et ansettelsesutvalg. I de fleste større kommuner er dette noe man har ganske ofte, hver 2-3 uke. Deretter går saken til vedkommende som skal lage jobbtilbudet. Så fort minimum en måned. Cluet her er at du kan ringe den som er kontaktperson på stillingen, og har de referansene til alle søkerne i boks, så kan de gi deg en midlertidig status. Som i at de kan si at ''vi har innstilt deg som nummer 1, men saken skal gjennom ansettelsesrådet før innstillingen er endelig.'' Den delen kan være klar i løpet av en uke etter siste intervju for stillingen. Anonymkode: 9a8c1...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå