AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden For ca 2 uker siden begynte jeg å få vondt i tannkjøttet rundt en jeksel . Jeg brukte tanntråd og da fikk jeg løs et popcornflak som satt fast mellom tennene og da blødde det masse men jeg fikk flaket dax jeg har vært nøye på tanntråd og pusset ekstra godt med elektrisk tannbørste rundt tennene der men tannkjøttet er forsatt rødt og sårbart nå 2 uker etterpå det er ikke vondt å tygge, jeg har ikke feber eller sykdomsfølelse. Men tannkjøttet rundt de to jekslene er rødere enn det andre tannkjøttet og blør ved pussing/tannstell. Men er ikke høvent, bare mørkere rød jeg var hos tannlege på årlig kontroll i starten av desember og da var det null hull og fine tenner . Ingen tegn til sykdom bør jeg dra til tannlege og Få tannkjøttet undersøkt? Elle vil dette gå over av seg selv etter hvert ? Eller kan jeg vente å se litt til? Anonymkode: e991d...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det skyldes ofte dårlig hygiene. Vær flinkere med tanntråd og puss godt rundt jekselen. Bruk corsodyl en periode. Hadde ikke dratt til tannlege med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Må understreke at jeg ikke er tannlege, men jeg hadde ikke oppsøkt tannlege pga dette. Pass på renhold og at det ikke kommer noe mer inni der, og skyll gjerne munnen i tillegg. Det går seg til, det gjør ihvertfall det når jeg blir sånn i jula fordi pinnekjøtt setter seg fast Anonymkode: cd5b6...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Du bør ta turen til tannlegen, for hvis det er gingivitt så kan tannlegen ta tak i det før det eventuelt utvikler seg til periodontitt. Anonymkode: fc2c5...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For ca 2 uker siden begynte jeg å få vondt i tannkjøttet rundt en jeksel . Jeg brukte tanntråd og da fikk jeg løs et popcornflak som satt fast mellom tennene og da blødde det masse men jeg fikk flaket dax jeg har vært nøye på tanntråd og pusset ekstra godt med elektrisk tannbørste rundt tennene der men tannkjøttet er forsatt rødt og sårbart nå 2 uker etterpå det er ikke vondt å tygge, jeg har ikke feber eller sykdomsfølelse. Men tannkjøttet rundt de to jekslene er rødere enn det andre tannkjøttet og blør ved pussing/tannstell. Men er ikke høvent, bare mørkere rød jeg var hos tannlege på årlig kontroll i starten av desember og da var det null hull og fine tenner . Ingen tegn til sykdom bør jeg dra til tannlege og Få tannkjøttet undersøkt? Elle vil dette gå over av seg selv etter hvert ? Eller kan jeg vente å se litt til? Anonymkode: e991d...064 Jeg hadde gitt det litt mer tid siden du var på kontroll i desember. Ikke overpuss området, gjør som vanlig. Overdreven puss kan gjøre at det ikke får tid til å gro. Om det ikke demper seg på noen uker til så få sjekket at det ikke sitter en liten urenhet igjen i tannkjøttet. Anonymkode: 775de...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Ville dratt til tannlegen. Det er så mye bedre å bruke litt penger nå, enn å kanskje måtte bruke masse etterpå. I tillegg til at du slipper å bekymre deg mer. Anonymkode: a9442...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For ca 2 uker siden begynte jeg å få vondt i tannkjøttet rundt en jeksel . Jeg brukte tanntråd og da fikk jeg løs et popcornflak som satt fast mellom tennene og da blødde det masse men jeg fikk flaket dax jeg har vært nøye på tanntråd og pusset ekstra godt med elektrisk tannbørste rundt tennene der men tannkjøttet er forsatt rødt og sårbart nå 2 uker etterpå det er ikke vondt å tygge, jeg har ikke feber eller sykdomsfølelse. Men tannkjøttet rundt de to jekslene er rødere enn det andre tannkjøttet og blør ved pussing/tannstell. Men er ikke høvent, bare mørkere rød jeg var hos tannlege på årlig kontroll i starten av desember og da var det null hull og fine tenner . Ingen tegn til sykdom bør jeg dra til tannlege og Få tannkjøttet undersøkt? Elle vil dette gå over av seg selv etter hvert ? Eller kan jeg vente å se litt til? Anonymkode: e991d...064 Hvem andre mener du skulle ha kompetanse til å se på dette og kunne gjøre noe med dette enn tannlegen? Anonymkode: aeb96...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For ca 2 uker siden begynte jeg å få vondt i tannkjøttet rundt en jeksel . Jeg brukte tanntråd og da fikk jeg løs et popcornflak som satt fast mellom tennene og da blødde det masse men jeg fikk flaket dax jeg har vært nøye på tanntråd og pusset ekstra godt med elektrisk tannbørste rundt tennene der men tannkjøttet er forsatt rødt og sårbart nå 2 uker etterpå det er ikke vondt å tygge, jeg har ikke feber eller sykdomsfølelse. Men tannkjøttet rundt de to jekslene er rødere enn det andre tannkjøttet og blør ved pussing/tannstell. Men er ikke høvent, bare mørkere rød jeg var hos tannlege på årlig kontroll i starten av desember og da var det null hull og fine tenner . Ingen tegn til sykdom bør jeg dra til tannlege og Få tannkjøttet undersøkt? Elle vil dette gå over av seg selv etter hvert ? Eller kan jeg vente å se litt til? Anonymkode: e991d...064 Nei, du trenger ikke å gå til tannlegen. Hadde samme problem selv for ikke lenge siden og jeg oppøskte tannlegen. Eneste rådet jeg fikk, som også hjalp, var å bytte fra tranntråd til små børster mellom tennenes. Skyld også med Corsodyl, da vil problemet forsvinne etter hvert. Anonymkode: dddaf...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Jeg har ofte betent tannkjøtt, og roer det ned med oregano olje(tar på mellombørste i tillegg til q-tips rundt tanna). Men hvis det vedvarer, og blir smertefullt, da bestiller jeg time hos tannlegen. Anonymkode: f4e5b...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Dette hender meg et par ganger i året med den ene visdomstanna der det lett fester seg matrester og jeg ikke alltid har mulighet til å få det bort med en gang. Fortsett å børste, bruk mellomromsbørster i tillegg til tanntråd. Skylle munnen med saltvann hjelper på inflammasjonen, og om det ikke blir bedre av det kan du prøve Corsodyl. Om du ikke merker bedring i løpet av en uke til, ville jeg gått til tannlegen. Anonymkode: 10425...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå