Gå til innhold

Hvilken farge var finest syns dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den beige dersom jeg måtte ha en sånn veske. Når det er sagt hadde jeg aldri kjøpt en veske med tacky flashing av logo/merke når det finnes ufattelig mange finere og rimeligere vesker uten logo. Kulere er det også.

Anonymkode: 43fe7...c34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begge var fine. Men likte beige best som all-around veske. Så er jo litt opp til din bruk? Den vite vil være veldig fin til en hvit bluse, sort bukse, og med andre detaljer/smykker i gull. Men vil generelt være vanskeligere å style. 

Jeg tenker ofte over hva jeg har fra før, og hvilke "hull" jeg har når det kommer til stil. Jeg vil heller ha vesker med ulike hardware og farger, enn to med lignende/samme. 

Anonymkode: a880d...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det må være lov å svare på det TS spør om.

Anonymkode: 3afe6...445

Tror jeg tar runden på graviditetsforumet og skriver om at jeg ikke ønsker barn... 😜

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 9.29):

Ingen. Synes også det ser ut som en toalettmappe

Anonymkode: 49a6f...bec

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det må være lov å svare på det TS spør om.

Anonymkode: 3afe6...445

Men ts tilhører en sosioøkonomisk gruppering som har valgt å lenke vesker av denne typen med status. Eller hen ønsker å tilhøre en slik gruppering. 

Dersom du ikke tilhører en slik gruppering så vil veskene selvsagt se lite tiltrekkende ut, fordi det man (ts inkludert) egentlig ser ikke er vesken, men et statussymbol. Og for alle utenfor «riktig» gruppering så ser man et symbol på en status man aktivt ønsker unngå. 

Vesker er ikke estetikk. Klær er ikke estetikk. Det du kaller «stygt» er egentlig bedre ordlagt som «denne vesken ville vært sosialt selvmord for meg, i min gjeng» For de er sosial plassering. Derfor kan du når du går rundt i byer og tettsteder umiddelbart og på lang avstand se hvilke mennesker som er «din gjeng» og hvilke som tilhører helt andre grupperinger. Du kan til og med se på avstand hvem du bør krysse gaten for å unngå en mørk kveld.

Anonymkode: dc20a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ts tilhører en sosioøkonomisk gruppering som har valgt å lenke vesker av denne typen med status. Eller hen ønsker å tilhøre en slik gruppering. 

Dersom du ikke tilhører en slik gruppering så vil veskene selvsagt se lite tiltrekkende ut, fordi det man (ts inkludert) egentlig ser ikke er vesken, men et statussymbol. Og for alle utenfor «riktig» gruppering så ser man et symbol på en status man aktivt ønsker unngå. 

Vesker er ikke estetikk. Klær er ikke estetikk. Det du kaller «stygt» er egentlig bedre ordlagt som «denne vesken ville vært sosialt selvmord for meg, i min gjeng» For de er sosial plassering. Derfor kan du når du går rundt i byer og tettsteder umiddelbart og på lang avstand se hvilke mennesker som er «din gjeng» og hvilke som tilhører helt andre grupperinger. Du kan til og med se på avstand hvem du bør krysse gaten for å unngå en mørk kveld.

Anonymkode: dc20a...400

Du overtenker. 

Jevnt over kjøper man ting man selv liker. 

Jeg kjøpte ikke pene vesker som student, da det ikke var penger på konto. Nå er det godt med penger på konto, hus, hytte, biler, er på plass, så da kjøper jeg vesker. 

Jeg har venninner med samme utdannelse og lønn, som ikke liker vesker, de tar bare telefonen i handa. Noen har en dyr bil med alt tilleggsutstyr. Andre bruker (for meg) hinsides med penger på mange par ski. Noen kommer med kjole fra HM for et glass vin en fredag, andre i kjole fra Ralph Lauren. Ene liker ikke ringer, neste har dyre diamantringer. 

Hva bruker du pengene dine på? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns den beige ser litt for mørk ut og litt for rødlig så hadde derfor valgt den hvite i dette tilfellet. Foretrekker selv vesker uten gulldetaljer da :) Litt større og litt enklere. Veldig fan av Puccini :) Som for øvrig ikke er noe overveldende dyrt merke heller, throwing it out there

Anonymkode: 0d129...65f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Beige var finest synes jeg 😊 Kan brukes omtrent året rundt, mens hvitt begrenser seg fort litt til sommeren. 

Anonymkode: 8d81d...4ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar☺️ Da hørte jeg på flertallet her inne og kjøpte den i beige. Angrer ikke. 

TS. 

Anonymkode: 543c8...9af

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige. Den er litt mer nedtonet, og passer til flere antrekk enn en helt hvit "in your face"-farge. Synes den blir for trashy. Beige er mer klassisk.

Anonymkode: d4b9c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElisabethS65 skrev (9 minutter siden):

Sad beige-livet 👜😅

Beige veske gjør at man kan ha på en nydelig sommerkjole i korall, med smykker i gull. 

En fantastisk nøytral "farge", når man liker farger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 10.52):

Syns den beige ser litt for mørk ut og litt for rødlig så hadde derfor valgt den hvite i dette tilfellet. Foretrekker selv vesker uten gulldetaljer da :) Litt større og litt enklere. Veldig fan av Puccini :) Som for øvrig ikke er noe overveldende dyrt merke heller, throwing it out there

Anonymkode: 0d129...65f

Har ikke Puccini bare vesker i plastmaterialer? Jeg har ikke sett skinnvesker fra det merket, så det vil jeg virkelig ikke anbefale.

Anonymkode: f83ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 22.19):

Takk for alle svar☺️ Da hørte jeg på flertallet her inne og kjøpte den i beige. Angrer ikke. 

TS. 

Anonymkode: 543c8...9af

Hva kostet den? Bare lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...