Gå til innhold

Hår tilbake etter alopecia areata?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

vet det står mange steder at håret 60-80% sannsynligvis kommer tilbake, men noen som faktisk har opplevd dette som har noen motiverende ord? Har fått en ganske kjip og stygg flekk.

Ser man sakte at det er noe få hårstrå på flekken? Eller bare begynner det plutselig en dag normal og tett hårvekst? Hvor lang tid tok det for deg før det kom tilbake? Var håret som kom normalt eller noe annerledes? Brukte du kortison i en periode/i det hele tatt?

Sliter litt mentalt med dette :(

Anonymkode: cb00e...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, håret kom tilbake etter noen mnd, og jeg ser ikke hvor flekkene har vært. Det gikk fra å være helt glatt til å være jevn hårvokst på hele området,  Det er noen år siden jeg fikk min første flekk, og jeg ble dritstressa. Tror ikke det hjalp 😄 Fikk ikke kortison. Jeg får flekker hvis jeg stresser altfor mye, det har vært 2 flekker på 6 år, men de er ikke så stor som den første, og håret vokser relativt fort ut igjen. Håper det hjalp litt:)

Endret av ShiLi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lærte fort en ting, det er mye mer vanlig enn ihvertfall jeg visste!! Det viste seg fort at relativ mange rundt meg hadde opplevd dette selv eller nær omgangskrets. Tydeligvis tabu, av en eller annen teit grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom tilbake, først tynt med hårstrå, så ble det like tykk hårvekst som på resten av hodet😊

Anonymkode: 9e8f9...c62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...