Gå til innhold

Jeg kjøpte en iPad fra Finn og den kom med sprekk og riper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk den idag, det ser ut som den er brukt uten skjermbeskytter hele tiden. 
Den har en del riper i skjerm i tillegg en liten sprekk i midten. Dette er ikke stor, men sprekk er det som fort kan utvikle til større. Dette var ikke oppgitt i annonsen.

kjøpte via fiks ferdig! Er kjempe skuffa da jeg gledet meg så lenge til å få den.

hva hadde du gjort i denne situasjon? Bare beholdt den? Eller hva?

hva skjer hvis jeg trykker utsett betaling? 

IMG_9197.png

IMG_9199.jpeg

Anonymkode: cbdcc...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var annonser som «Svært lite brukt, fremstår som helt ny, original emballasje følger med, » da forventer jeg jo ikke riper eller sprekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å klage og legge igjen en dårlig anmeldelse 

Anonymkode: 12918...7a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den var annonser som «Svært lite brukt, fremstår som helt ny, original emballasje følger med, » da forventer jeg jo ikke riper eller sprekk? 

Fremstår som helt ny ja, jaggu. Klag til finn fort, angre på hele greia. 

Anonymkode: b70e8...4a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (Akkurat nå):

Det er alltid en risiko å kjøpe brukt. 

Hadde sendt den i retur. 

Ossen gjør jeg det? Kjøpte med fiks ferdig, er det noe jeg kan gjøre? Er så lei meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fremstår som helt ny ja, jaggu. Klag til finn fort, angre på hele greia. 

Har utsatt betalingen gjennom fiks ferdig… 

håper selgeren kommer med no enighet. Vil egt bare returnere fordi utseendet til iPaden sier hvor lite den er tatt vare på! Den er sikkert like ødelagt innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossen gjør jeg det? Kjøpte med fiks ferdig, er det noe jeg kan gjøre? Er så lei meg

Aldri brukt fiks, ferdig, så vet ikke hvordan det fungerer. Forstår du er skuffet, håper det ordner seg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har utsatt betalingen gjennom fiks ferdig… 

håper selgeren kommer med no enighet. Vil egt bare returnere fordi utseendet til iPaden sier hvor lite den er tatt vare på! Den er sikkert like ødelagt innvendig..

Jeg ville ikke kjøpt denne, bare for å dele min erfaring med deg, ipaden min fikk et dunk i ramma og glasset fikk en sprekk, og det kan aldri fikses fordi selve ramma er skadet. Det trenger ikke å være en kant heller, den kan ha fått et støt på baksiden feks. Jeg ville ikke beholdt den, den er solgt på falsk grunnlag og informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 24 timer på deg fra du har mottatt pakken/hentet ut på posten til å godkjenne varen. Så kan du velge å ikke godkjenne varen. Du finner det alternativet inne på finn.no under meldinger.

Anonymkode: 92bf1...073

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Aldri brukt fiks, ferdig, så vet ikke hvordan det fungerer. Forstår du er skuffet, håper det ordner seg. 

Trodde jeg overdrev, disse komentarene hjelper❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg overdrev, disse komentarene hjelper❤️❤️

Du overdriver ikke, dette er kjipt men ikke gi deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har 24 timer på deg fra du har mottatt pakken/hentet ut på posten til å godkjenne varen. Så kan du velge å ikke godkjenne varen. Du finner det alternativet inne på finn.no under meldinger.

Anonymkode: 92bf1...073

Har gjort det. Nå venter jeg på at selgeren.

har sagt jeg ønsker retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godkjenn varen og hold tilbake beløpet! Hvis selger har skrevet den er lite brukt og som ny så er det uakseptabelt med ripete skjerm med sprekk! Du tar så kontakt med selger og sier dette. Hvis dere ikke kommer frem til en ok løsning sammen, enten reduksjon i pris (hvis det er noe du kan godta) eller retur. Så sender du mld til finn og får hjelp via dem. Sånn sett er fiks ferdig genialt for kjøper hvis varen ikke er som lovet. Hadde du betalt direkte ville pengene vært long gone og selger kunne bare sluttet å svare. Så flaks for deg, dette ordner seg!

Anonymkode: e37e2...e0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps om du tar kontakt med kundechat hos finn så tror jeg de har en robot eller noe som svarer, mange får avslag eller bare automatisk melding, ikke gi deg før du har snakka med kundebehandler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke godkjenn varen og hold tilbake beløpet! Hvis selger har skrevet den er lite brukt og som ny så er det uakseptabelt med ripete skjerm med sprekk! Du tar så kontakt med selger og sier dette. Hvis dere ikke kommer frem til en ok løsning sammen, enten reduksjon i pris (hvis det er noe du kan godta) eller retur. Så sender du mld til finn og får hjelp via dem. Sånn sett er fiks ferdig genialt for kjøper hvis varen ikke er som lovet. Hadde du betalt direkte ville pengene vært long gone og selger kunne bare sluttet å svare. Så flaks for deg, dette ordner seg!

Anonymkode: e37e2...e0d

Hun prøvde å bruke vips…. Jeg skrev jeg var skeptisk og ville bruke fiks ferdig! Så glad jeg ikke brukte vips. 

hva hadde du betalt for denne tilstand? Nå har jeg betalt 3550kr inkl frakt.. 

denne er 256 gb, kjøpt i slutten av 2023.

jeg er litt redd den har feil innvendig også? Så tørr ikke åpne…. Fordi hvis selgeren løy? så kan det være mer løgn? 

kan jo hende det er problemer inne også..?

Jeg hadde kun godkjent 800kr inkl frakt for den…. Ikke noe mer..

men det vet jeg personen ikke skal gå med på. Så blir sikkert retur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps om du tar kontakt med kundechat hos finn så tror jeg de har en robot eller noe som svarer, mange får avslag eller bare automatisk melding, ikke gi deg før du har snakka med kundebehandler

Tusentakk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøvde å bruke vips…. Jeg skrev jeg var skeptisk og ville bruke fiks ferdig! Så glad jeg ikke brukte vips. 

hva hadde du betalt for denne tilstand? Nå har jeg betalt 3550kr inkl frakt.. 

denne er 256 gb, kjøpt i slutten av 2023.

jeg er litt redd den har feil innvendig også? Så tørr ikke åpne…. Fordi hvis selgeren løy? så kan det være mer løgn? 

kan jo hende det er problemer inne også..?

Jeg hadde kun godkjent 800kr inkl frakt for den…. Ikke noe mer..

men det vet jeg personen ikke skal gå med på. Så blir sikkert retur .

Hev hele kjøpet, som du sier du vet ikke hva den har innvendig, få igjen pengene og spar heller til en ny. En god ipad kan en ha i mange år, min er 6 år og ser ikke i nærheten ut som dendu beskriver

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem betaler for frakt kostnaden? Når den går i retur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...